Ik wil een naaimachine

hoi,

ik wil graag een naaimachine kopen, een die niet meteen kapot gaat, maar wel een betaalbare.
Ik wil graag zelf kleding maken ermee.

weet iemand wat ik het beste kan aanschaffen?
ik zag dat er bij de blokker heel veel in de aanbieding waren, maar ik weet niet of dat wel een goede keus is. iemand er meer verstand van?

Naar de kringloop gaan (of marktplaats) en zoeken naar een oude stalen Pfaff naaimachine. Goedkoop, onerverwoestbaar en werkt beter dan al die moderne zg ‘‘High tech’’ naaimachines die al snel allerlij haperingen gaan vertonen.

Blokker naaimachine is gewoon plastic prut, staan laten!

okay dankje! super :grinning:

Ik heb zelf een Brother naaimachine, heel betrouwbaar ding, haha. Verder zijn Pfaff naaimachines ook van goede kwaliteit.

Succes ermee!

Haha, goed dat ik op dit topic stuitte. Ik zat te denken om er zelf eentje aan te schaffen maar ik ga toch maar kijken of dat oude enorme ding van m’n ouders het nog doet, want dat is volgens mij destijds een flink goede geweest.

ja de moeder van mn vriend heeft er ook nog 1 die ik eventueel kan gebruiken, dus die eerst proberen, en anders ga ik op zoek naar een andere

Een goede naaimachine is prijzig. Ik heb zelf ook een naaimachine, die was een keer bij de Aldi in de aanbieding en die werkt heel goed.

Daarnaast komen er ook vaak ‘A’-merk naaimachines in de aanbieding bij de Lidl of de Aldi, dus ik zou die folders ook in de gaten houden.

Je moet het vertrouwen, maar ik heb afgelopen week een naaimachine op de rommelmarkt gekocht. Hij is al 70 jaar oud en doet het nog perfect. Hij was maar 25 euro, maarja je hebt de kans dat hij het niet doet natuurlijk…

Ik denk dat dit beter bij creabea past, maar het heeft ook wel met fashion te maken…