Ik wil een make-over! Hoe te beginnen?

Aan het begin van dit nieuwe jaar wil ik graag gaan werken aan een make-over! Nou ja, ‘make-over’ is een beetje overdreven. Ik wil er gewoon wat leuker uit gaan zien. :upside_down_face:

Wat bevalt me niet:

• Mijn kleren zijn best wel oud, en veel dingen zitten een beetje te strak.
  • Mijn haar zit altijd in een sloom staartje.
  • Ik zie vaak bleek. Ze vragen vaak of ik ‘ziek’ ben, of ze zeggen: je ziet er moe uit.
  • Ik draag nooit oorbellen ofzo, terwijl ik wel gaatjes heb.
  • Ik val totaal niet op. Dat vind ik niet zo erg,maar ik wil geen ‘grijze muis’ zijn.

Waar heb ik hulp bij nodig?

• Ik wil binnenkort gaan shoppen. Ik heb best wel wat spaargeld, maar ik ben niet heel rijk. Wanneer is een goede tijd ivm uitverkoop? Welke winkels? Ik ben op zoek naar tops en rokjes. Ik heb net al een zwarte en een lichtroze blazer besteld bij H&M.

• Ik heb blond haar en zie dus best bleek. Ik wil er een beetje vrolijk uitzien. Nu zijn bijna al mijn kleren zwart. Wat zijn leuke kleuren bij blond haar?

• Hebben jullie tips om mijn haar een beetje leuk op te steken ofzo? Het is tot over mijn schouders. De voorkant is in laagjes geknipt. Ik ben niet heel handig, dus het moet niet te moeilijk zijn. Is een stijltang handig? Of een krultang-ding?

• Ik wil graag een beetje make-up gaan dragen. Gewoon een beetje blusher ofzo, zodat ik er minder bleek uitzie. En mascara of zoiets. Wat kan ik het beste kopen? En zal ik ook lipgloss doen, of is dat overdreven?

Kortom, ik heb hulp nodig! Hebben jullie tips voor mij? Of misschien zijn er wel meer meisjes die een make-over willen doen? Dan kunnen we het daar in dit topic over hebben.

Wat leuk dat je dit wilt gaan doen!

Ten eerste: neem de tijd. Veranderen is zo makkelijk nog niet, zelfs als het om de buitenkant gaat.

Ik zou een pinterest aanmaken, hier staat genoeg kapsel inspiratie en je kan ze makkelijk terugvinden. Er staat ook veel kleding inspiratie op natuurlijk.

Er zijn nu al dingen in de uitverkoop maar volgens mij is de échte sale eind januari. Ik zou alleen niet té veel winterkleding gaan kopen, volgend jaar vind je het misschien niet meer leuk!

Maak een lijstje van wat je wilt, kijk wat je nodig hebt om met de rest van je kleding te dragen, als je in winkel pas gaat kijken naar wat je leuk vindt, koop je misschien dingen die uiteindelijk niet zo goed bij elkaar passen of niet een geheel vormen.

Bij blond haar past alles, je kan beter kijken wat je huidskleur is. Ben je meer roze/koel of meer geel/warm? Op internet staan genoeg tips welke kleuren bij je huidskleur passen.

succes!

Je kunt meedoen aan zo’n programma

Vervang je kleding 1 voor 1. Kijk gewoon wat je leuk en fijn vind. Leuke kleuren bij blond vind ik zijn felle en pastel kleurtjes. Lichtblauw en groen vind ik er vooral leuk bij staan.

Ga lekker langs de kapper en vraag om een leuk kapsel. Stop met het staartje! Verzorg je haar goed en dan ziet het er leuk uit zonder dat het in een staart zit.

Bleek zien kan je best blush of bronzer gebruiken. Mascara bij blond vind ik persoonlijkste bruin er beter uitzien dan zwarte. Als je het leuk vind kan je ook wat lipgloss. Gewoon doen wat JIJ het leukste vind.

Zoek een stel leuke knopjes als oorbellen :stuck_out_tongue: Dat is dan niet zo erg als je ze vergeet uit te doen voor het slapen :stuck_out_tongue: Als je ze dan toch in heb kan je ze ook niet vergeten s’ochtends terug in te doen :wink:

Is opvallen echt zo belangrijk? Blijf lekker je zelf en doe de dingen die jezelf goed bij voelt :slightly_smiling_face: Iedereen is uniek en geweldig op zijn/haar eigen manier. Vergeet dat nooit!

Voor make-up zal ik vooral denken aan mascara en inderdaad wat blush ozdat je wat minder bleek ziet. Een randje eyeliner is ook nog makkelijk en leuk (vooral eyeliners in stiftvorm zijn makkelijk aan te brengen). Je kan altijd in het make-up topic terecht voor tips! :wink:

Haartips vind ik moeilijk om even zo te geven, ik heb natuurlijk geen idee wat voor haar je hebt en hoe je dit staat. Belangrijk is om een kapsel te hebben dat je ook los kan dragen. Verschillende manier op iets op te steken is leuk, maar je haar moet ook bij je passen als het los hangt. Een optie is op gewoon naar de kapper te gaan en te zeggen dat je wat anders wilt doen met je haar en vragen of zij suggesties heeft! Of zoek plaatjes op van mensen met hetzelfde haartype als jij en kijk wat je mooi vindt.

Kleding hangt zo erg af van smaak dat ik je niet echt kan helpen…

-

Als je zo bleek bent zou ik geen pastelkleurtjes kopen! Dat maakt je nog bleker!

Ga shoppen met een vriendinnetje waarvan je vindt dat ze er altijd leuk uit ziet. Zij kan je tips geven of iets leuk staat of niet, en of het je bleek maakt of juist meer kleur geeft!

Voor je haar zou ik naar de kapper gaan, en daar om suggesties vragen. Zij zien vaak het beste wat goed bij je gezicht past!

En ik zou alleen lipgloss dragen als je je daar comfortabel bij voelt! Als je het gevoel hebt van ‘wat draag ik nu’ dan gaan mensen ook zo kijken van ‘wat draagt zij nu’ terwijl als jij je bij lipgloss voelt van ‘wauw deze geven mijn lippen een boost ze zijn prachtig’ dan zullen andere mensen jou lippen ook eerder zien als prachtig!

Wat betreft je kleding zou ik nu lekker in de winkels gaan rondkijken, want ze hebben sale. Als je echt je hele garderobe wilt veranderen dan zou ik eerst werken met goede basics als zwarte broek, spijkerbroek, zwarte blazer, little black dress, goede basic shirts/tops in leuke kleurtjes en daarna verdergaan met de wat meer eruit springende items. Je kunt bijvoorbeeld met een vriendin gaan winkelen of aan de verkoopsters vragen als je het zelf niet weet, maar kies vooral uit wat jij leuk vindt want jij moet het dragen! Je kan voordat je gaat winkelen ook even rondkijken om alvast wat inspiratie op te doen, bijvoorbeeld bij modeblogs, tijdschriften of gewoon hier op Girlscene waar meiden altijd superleuke outfits posten! Dan weet je een beetje beter waar je naar op zoek bent!

Qua kapsel zou ik dat wel echt aan de kapper over laten, ik overleg meestal gewoon met mijn kapster wat me leuk zou staan, misschien is voor jou een kleurtje/highlights erin ook leuk? Weer eens wat anders!

Voor make-up zou ik eerst rustig beginnen met wat mascara en misschien oogpotlood en blusher, kijken hoe je dat vind staan. Je kan je ook laten opmaken in een winkel/door je moeder/vriendin en op youtube staan ook veel tutorials! Maar ik zou het om te beginnen een beetje neutraal houden, en er bijvoorbeeld af en toe opvallend lipstick bij dragen!

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en veel succes!

Misschien eerst beginnen met een kapperbezoekje en je daarna lekker laten opmaken bij de kapper ( sommige drogisten doen dit ook! ) Ten slotte even lekker winkelen!

Ik ga dit topic volgen. Zie er zelf ook een beetje uit als een grijs muisje… :frowning_face: Maar ik heb bruin haar tot mijn schouders, het is vaak en snel vet en ik heb een zwarte bril met rode glans zeg maar. Iemand tips hiervoor?

Het gaat er toch niet om dat je er uit ziet als een grijze muis? Het gaat erom dat jij je lekker in je vel zit. Als je niet lekker in je vel zit doe er dan iets aan! Over je haar, misschien was je het te vaak. Te vaak wassen zorgt dat je haar sneller vetter wordt. Gebruik anders droogshampoo? Dan lijkt je haar niet zo vettig.

Precies dit, mits je weet hoe je het kan combineren.

De meeste tips zijn volgens mij al gegeven hierboven! Voor kleding kan je het beste ergens deze maand kijken want veel winkels hebben sale. Zwart is over het algemeen een “veilige” kleur, dus probeer eens te kijken naar kleding met een hele vrolijke/opvallende kleur of printjes. Wat ook al een hele stap is om je bewust te zijn van jouw lichaamsfiguur en je daar naar te kleden (weten wat juist wel en juist niet bij jouw figuur staat).

Voor je haar kan je naar de kapper gaan en je daar laten adviseren en uitleggen wat jij wilt.

Voor make-up kom je al ver met wat eyeliner (een dun lijntje) en mascara. Je kan ook kijken naar een goede foundation, poeder en blush voor wat meer kleur in/op je gezicht. Lipgloss of een gekleurde lipbalsem is altijd handig :slightly_smiling_face:

O wauw, wat heb ik al een hoop leuke tips gekregen!! Ik krijg er helemaal inspiratie van.

Mijn moeder had ook al gezegd dat ik van haar naar de kapper mocht. Ik hou daar eigenlijk nooit zo van, maar misschien is het toch wel handig. Dat ga ik dus volgende week doen.

En ik ga mijn kast uitmesten op te zien wat er nog bruikbaar is, en wat ik erbij kan gaan zoeken. Goed idee om een vriendin te vragen om me te helpen.

Heel erg bedankt allemaal!

xJanne, ik hoop dat jij ook iets hebt aan alle tips op het forum. Misschien ben je bijna jarig en kun je ‘shop-budget’ vragen aan familie? Dan kun jij misschien ook wat leuke nieuwe dingen uitzoeken. :sunglasses:

Wat je vooral bij een bleke huid niet moet doen is donkere kleuren, zoals zwart, dragen. Dat maakt je nog veel bleker!
Het beste kan je warme kleuren gebruiken, rood staat vaak het allermooist! Ook kan juist kobaltblauw heel mooi staan. Kleuren als geel, grijs en wit kan je het beste mijden. Verder kunnen kleurige oorbellen ook al veel verschil maken.

Voor je lichte huid kan je het beste een blush of bronzer gebruiken. Donkere foundation moet je absoluut niet doen, want dat valt heel erg op.
En wat betreft je haar. Het slimste is om het je eigen kleur te houden, maar een wat warmere kleur, richting het rood, kan je gezicht heel mooi op laten bloeien! Anders kan een leuk kapsel ook heel veel verschil maken.
En als je je ogen opmaakt, maak het niet te donker, dan lijk je nog veel bleker! Het allermooiste is om een (donker)bruine mascara en potlood te gebruiken. Het is bijna net zo donker als zwart, maar het is minder hard waardoor je ook minder bleek lijkt.

Wel heel toevallig haha, je lijkt best veel op mij als ik je berichtje lees. Ben ook blond, hele lichte huid, draag ook veel zwart en ben totaal niet handig met kleding en make-up. Hoop dat je wat aan deze tips hebt :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of je echt heel bleek bent of dat je dat zelf alleen maar vind, maar af en toe onder de zonnebank kan geen kwijt. Ik weet niet of je lid bent bij een sportschool of zo, daar kun je soms gratis of tegen een lage prijs onder de zonnebank. Ik zelf doe het 1x per week sinds kort, ben ook blond en voor mijn gevoel heel bleek.

Ok misschien dat dit veel te heftig voor je is hoor, maar ik herken mezelf heel erg in het ‘Mijn haar zit altijd in een sloom staartje’.

Mijn oplossing daarvoor was om het er gewoon compleet af te laten knippen.
En in het begin is het doodeng maar geloof me je voelt je echt een nieuw mens.

Wat ontzettend stoer dat je dat gaat doen c:
zou bijna willen vragen of een voor en na foto.

Neem anders ook een keer een kijkje bij Primark. Er zijn veel goedkope dingen daar, meestal ook erg leuk, en veel keuze. Verder kan je je haar ook in een donut doen, of in een hoge staart, dat staat alweer een stuk vrolijker dan een lage staart (vind ik persoonlijk)

En als jij je goed voelt in je kleding + make up, dan zien andere mensen dat ook en ben je al een stuk minder “grijze muis”