Ik wil een konijntje! <3

Heee,
Dit klinkt vast héél dom; maar ik wil een konijn.
we hebben altijd een konijn gehad, nouja, meestal 2,
in de zomervakantie hadden we een konijn en cavia, maar die zijn allebei dezelfde week overleden (het konijn had iemand los gelaten 's nachts, hadden we 's morgens gevonden en 's middags ging die dood. een paar dagen later was de cavia ook dood.)
en ik mis het gewoon een beetje. die beestjes zijn zo lekker zacht en knuffelig.

oke dus nu het probleem:
ik mag er geen meer omdat ik ze eerst niet goed verzorgde, dat moest mama altijd doen. maar ze stonden ook altijd buiten, achteraan in de achtertuin in een hele grote kooi. alleen dan kijk ik er gewoon niet zo veel naar om als dat die binnen staat. ik kon hem ook nooit vangen, want die kooi was echt net zo groot als een kippenren, er zaten ook aparte hokjes in enzo waar je hem niet bij kon.
ik ben nu echt bereid om hem te verzorgen, eten geven, kooi verschonene enzovoort.
ik wil hem & de kooi ook best zelf betalen,
dus, heft iemand tips om mijn moeder over te halen? (:

en kijk nou wat een cutie!

http://www.bunnybunch.nl/community/gallery/images/2868/1_konijn.jpg

Dat soort plaatjes laten zien is al een goed begin.
Ik heb ook een konijn, die is alweer 11 jaar <33
Ik heb hem al zolang ik me kan herinneren.
Ik ben echt dol op dat beesie.

Misschien wat raar, maar wat je zou kunnen doen is eerst een sim game spelen.
Je hebt volgens mij wel Rabbitz(van Catz en Dogz).
Ik wilde eerst een hamster en toen heb ik eerst het spel Hamsterz gekocht, omdat ik er nog niet zeker van was om een echte te kopen. En zo’n digitale kan je wegleggen als je er geen zin hebt, een echte niet.

Ik heb nu wel een echte hamster, gekocht vorig jaar mei in een impuls reactie :3
Ze leeft nog steeds en ziet er goed uit :3

Aaaaah, die is zooo lief. Wij hebben er 6 jaar ofzo een gehad, nog wel langer denk ik. Is van de zomer doodgegaan. We knuffelden nooit meer enzo, maar gaven wel eten natuurlijk en verschoonden het hok. Maar waren er niet meer zo gek mee als eerst. Vind het wel jammer dat ze dood is nu.

wat een leukerdje op die foto :flushed:
konijntjes zijn altijd leuk! maar veel werk!
ik denk dat je je moeder maar moet vertellen dat je nu bereid ben alle verantwoordelijkheid op je wil nemen en dat je écht een konijntje wil en dan zo’n foto laten zien. zeg ook dat je het gewoon heel erg mist om zo’n lief beestje te hebben om te knuffelen.
en dat als je er niet meer voor kan zorgen, je misschien naar de kinderboerderij kan brengen ofzo

succes!
(ik zou spontaan ook weer een konijntje willen)

En wat nou als je op vakantie gaat dan?

En je kan ook eerst op een kinderboerderij met konijntjes werken, zodat je aan je moeder kunt laten zien van ‘kijk eens hoe graag ik het wil’

we hebben een stacaravan gewoon in nederland, we kunnen gewoon al onze huisdieren meenemen.

koop gewoon zelf een?
wedden dat je dan wel mag houden haha

ik heb ook een hangoor konijn, die zijn zooo lief
hij is nu al bijna 5jaar :grinning:

Gewoon zulke lieve plaatjes aan je moeder laten zien, en gewoon zeggen dat je er nu wel voor gaat zorgen… etc…

Ik heb zelf een teddy wider, die zijn over het algemeen heel erg rustig, kan je zo oppakken enzo, alleen wel veel kammen.

Is een konijn niet saai? Wat kun je er allemaal mee doen dan?
En kan je een konijn ook in huis hebben en slapen?
x.

haha:P
ik moest om te titel van dit topic lachen xD
maargoed, ik zou gewoon heel hard gaan zeuren bij je ouders:P
x

Een konijn moet je ook niet binnen houden dat is hartstikke zielig!!!

Een vriendin van mij heeft dat wel gewoon hoor. Dat beestje loopt harstikke vaak los, en ziet er goed uit =)

Die foto is trouwens wel echt té cute gewoon <3

Aah, konijntjes! <3

Ik krijg er ws nog één, waar het konijn van mijn vriendin de vader ervan is, haha. Een Frans hangoor wordt het dan, ze zijn wel groot (mijn moeder schrok wel, de vorige van mij waren 2 hollandertjes) en ik moet hem/haar echt helemaal zelf gaan verzorgen met mijn zusje (mijn moeder moest ook die hollandertjes, vooral in het begin, heel erg verzorgen, haha! De oudste is 8 geworden, maar ik heb ze nooit echt handtam gemaakt).

Mijn tante en nicht hebben trouwens een dwergkonijntje die ze ook binnen houden (in de winter). Die is ook nog gewoon gezond hoor! Maar ik zou mijn konijn nooit binnen mogen houden. We hebben ten eerste al niet echt een plek voor zo’n groot konijn en mn ouders vinden het onzin.

KONIJNTJESSS :drooling_face:

heee, heb sinds een half jaar 2 hangoor konijntjes, ze zijn egt suppper cute :smiling_face_with_three_hearts:
Ik heb egt al mijn hele leven dieren gewild, maar het mocht nooit, want mijn moeder houdt niet van dieren in kooitjes enzo…, maar uiteindelijk hebben ze toe gestemt op voorwaarde dat:
[bZIJ ER NOOIT VOOR MOESTEN ZORGEN, EN DAT IK ZE ELKE DAG AANDACHT GEEF EN EVEN BUITEN IN DE REN ZET]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/b]

Maar ik wou het zoo graag, en ben er dus ook mee in gestemt, en heb me aan de beloofte trouw gehouden, nog steeds
ben er egt super blij mee, en konijnen zijn ook gewoon veel leuker als je ze elke dag even op bijv. een picknicktafel zet en gewoon even knuffelt enzo, heb ik net ook gewooon weer even gedaan, met z’n 2 op de tfale en een beetje knuffelen en oppakken enzo, egt suppper leuk :relieved:

WOOWW< lang verhaal heb ik al:O, noujha ik hoop dat je er wat ana hebt:P
XX

Ik heb jaren een konijn gehad, maar rond m’n 16e/17e had ik het toch echt gehad daarmee.

ik heb twee hele dikke konijnen
en t zijn echt schatjes
ook super vaak jonkies gehad, zo sgattig
maar ik heb nou niet meer zoveel tijd voor ze dus ze worden een beetje wild
alleen mijn prinsje wil nog wel eens knufflen
truusje niet meer
haha ja i know domme namen
maar wel lieve konijntjes

vraag em voor je verjaardag, dat werkt meestal wel;]
en als mammie em niet aan je wil geven zeg dat als je em niet goed verzorgd je em weggeeft.

dat doet me denken aan dat ene liedje van kinderen voor kinderen ofzo xD ‘Ik wil een huisdier’

hahaha ja idd rainbowglow :grinning: