Ik wil een hond!!!!

Ik wil heel graag een hond, en dat weten mijn ouders.
Ik zeur al ongeveer 2 jaar, maar ze zijn nog steeds niet om.
Ze weten hoe leuk ik er mee kan spelen en ik zeg: Ik zweer dat ik er voor zorg!

Maar ik had hiervoor al een ander huisdier, en die heb ik niet zo goed verzorgt. Ik liet mijn moeder ervoor opdraaien en ik denk dat dat er mee te maken heeft, maar ze zegt van niet. Ze zegt: Ik wil geen huisdieren in huis. (Terwijl we al 3x een huisdier gehad hebben)

Weet iemand hoe ik ze toch om kan krijgen? Ik wil het echt zooo graag! :smiling_face_with_three_hearts:

Ja de eerste maand pas…daarna mogen mams en paps met de hond gaan wandelen.

Trust me.

En wie zorgt voor hem als jij naar school bent?

Ik woon heel dicht bij school, dus ik ga na school meteen (mag toch niet gelijk aan m’n huiswerk beginnen)
En er is altijd iemand thuis bij ons.

Dat laat je er toch nog iemand voor opdraaien ik dacht dat je er helemaal zelf voor moest zorgen? Heeft diegene thuis daar zin in dan.

Geloof me, in je eentje kan je echt geen hond verzorgen.
En ik weet dat als je geen hond hebt je alleen maar de voordelen ziet,
maar zodra je dan ook echt een hond hebt komen de nadelen.
Je kan het gewoon echt niet in je eentje allemaal doen, dus tenzij jouw ouders er ook achter staan en willen helpen met het verzorgen van jouw hond, zou ik het niet doen, hoe leuk het je ook lijkt.

Ja inderdaad dat is waar, maar ze zijn altijd boven (werken) en de hond beneden. En 1x uitlaten vinden ze niet erg. alleen als het regent…

Puppy’s moet je in het begint heel vaak uitlaten(anders zit je hele huis er zo onder)
Wat voor soort hond wil je eigenlijk? Daar zit ook nog behoorlijk wat verschil tussen…

Dus jij gaat nooit afspreken of iets doen na school voor een hond? Ook lekker saai…

je moet gewoon zorgen dat je ouders een hond willen :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik wou het al heel lang, maar ik zou er toch niet voor zorgen zeiden mn ouders, nou is mijn moeder verliefd geworden op het ras van de hond van een kennis en hebben we er wel een gekocht. en nu hebben we er 3. En mijn moeder had wel gelijk, zij doet er het meeste mee, maar dat is omdat zij ze wou uiteindelijk. Je moet het niet onderschatten hoor, je moet de hond echt zo’n 4 keer per dag uitlaten, het liefste vaker

en wie gaat dat doen als jij een lange dag op school hebt? of een keer ziek bent, of sochtends vroeg. Ik vind het nu al vervelend want ze moeten eten en dan een half uur later uit en daarna moet ik zelf koken en eten en sporten, en dan kan ik helemaal niks meer doen dus die middag.
ik vind het natuurlijk niet echt erg want ik hou wel van mijn honden. Maar je moet het echt niet onderschatten

Ik zat ook eerder aan asiel te denken (hoef je niet leren zindelijk te worden!) … het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat voor een hond, het liefst een kleintje, maar een bouvier bernois vind ik ook mooi!

Ik zou voor je hond haalt eerst kiezen wat voor soort je wilt en er dan informatie over zoeken.

puppys moeten echt ieder uur plassen ja, als je dat niet serieus neemt worden ze nooit goed zindelijk :stuck_out_tongue:

maar de hond moet niet alleen plassen, je moet ook lekker naar het bos of strand kunnen zodat die even zn energie kwijt kan. en mijn moeder maakt in de ochtend altijd een wandeling van een uur of langer(zowat elke dag), nou daar heb je echt geen tijd voor met school

Je moet altijd uitkijken met een hond uit het asiel, heel veel honden zijn niet voor niets in het asiel gekomen.

Nee dat snap ik, maar ik weet dat ik het echt superleuk ga vinden en ik heb best vaak ruzie met m’n ouders en dan wens ik echt dat ik een hond heb!
Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat het door m’n vader komt, want mijn moeder vind het helemaal niet zo erg!
Maar ik weet dat ik ze vaak moet uitlaten, eten geven enz.
Maar het eten geven vind ik best, is niet zoveel werk.
En het uitlaten zal af en toe minder leuk zijn, maar als ik een lange dag op school heb, wil mijn moeder dat ook best doen. Zij doet heel veel voor me en heeft ook medelijden met me als ik lang op school zit.
En… ik heb kleine kindjes in de buurt die bij mensen met een hond heel vaak aanbellen om te vragen of ze mogen uitlaten (gratis!) haha … dat zou ook best handig zijn soms! (ik heb dat zelf ook gedaan met m’n buurmeisje, dus weet hoe het is om honden uit te laten!)

Ja ik weet het, maar ik lees eerst alle informatie die erbij staat en als het me dan een leuke hond lijkt, ga ik naar het asiel toe om te kijken of hij echt leuk is. (Als mijn ouders dat toestemmen …)

Maar ik denk dat als ik met m’n ouders ga en ze zien die zielige hondjes en mij erbij dat ze het dan echt wel goedvinden…

Sorry voor mijn pessimisme maar dat gaat 'm echt niet worden meid als ik het zo hoor.

Neem maar een hond als je op jezelf woont.

Wacht gewoon een aantal jaar (5 in jou geval)
En dan zal je wel op jezelf wonen, en kan je zelf een hond nemen ;]

Of je neemt een katje ^^
Daar kan je ook super leuk mee spelen, en mee knuffelen als je is ruzie hebt met je ouders, het verzorgen enz kost veel minder tijd ^^ Maar wel op zoek naar een knuffel kat ^^ Noorseboskatten zijn over het algemeen het meest aanhankelijke soort ^^ (maar wel rond de 500 euro wil je een kitten, of je zou er een bij mij moeten halen xD moet er eentje kwijt x-x)

Tsja, ik wil ook wel eens wat :kissing:

dat is niet waar hoor, er zijn hele lieve honden in het asiel. Bovendien zijn honden als labradors vaak zo erg doorgefokt dat ze vals kunnen worden, of gewoon niet zulke sterke honden meer zijn. Ik heb zelf een hond uit het asiel, en echt, ze is de liefste hond ter wereld, er is echt geen reden dat ze in het asiel is gekomen!