Ik wil een andere kamer hoe vraag ik dit?

Hallo,

Ik heb momenteel de zolder, ik erger me dood aan de schuine muren waar ik geregeld mijn hoofd aan stoot.
Ook de warmte van de CV ketel en de beesten zoals Zilvervisjes werken niet echt mee.
Wel heb ik veel ruimte voor spullen zoals een kleine woonkamer en slaapkamer, eettafel etc.
Maar toch voelt het niet als mijn kamer.

Ik wil graag mijn oude knusse kleine kamertje weer terug.
Maar mijn stiefvader heeft daar zijn kamer van gemaakt waar die aan gehecht is.
Ik durf niet aan mijn ouders te vragen of ik die kamer mag.
Ik ben nogal wispelturig en ik ben soms nogal veranderlijk met dingen.

Maar ik zit er al 2 week aan te denken en de indeling die ik in gedachten heb is perfect…

Nu woon ik nog zeker 2 jaar thuis en zit ik niet te wachten op nog 2 jaar zolder…

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik zat zelf te denken aan als ik alleen ben met mijn moeder.
Maar ik ben bang voor haar reactie…

Hebben jullie tips?

Dankjulliewel! :flushed:

Hooi!
Ik snap wat je bedoelt, ik heb 1 tip voor je: Nooit doen als ze boos zijn, als ze gekalmeerd zijn of net goed nieuws hebben gehad!

Zet het op je verlanglijstje voor Sinterklaas/Kerst (als jullie daar aan doen). Als ze dat lezen, zullen ze vast wel naar je toe komen om er een vraag over te stellen en op die manier hoef jij er niet over te beginnen.

Ik zou het ook niet op een moment vragen dat jullie het heel gezellig hebben, dan verpest het de sfeer misschien een beetje. Kan je misschien eerst je moeder inlichten? Dan kan je haar ook vragen hoe zij erover denkt voordat je het aan je stiefvader vraagt en je kan vragen hoe zij denkt dat hij zal reageren.

Dankjullie voor jullie tips! ze moet me morgen wegbrengen in de auto naar werk toe, dan vraag ik het wel of nouja ik stel het voor en dan kan ze er even overna denken en dan praten we er smiddags weer over… zo heb ik het bedacht :flushed:

Ik hoop het zo dat het mag… het is gewoon een basic vierkante kamer met een grote raam in het midden.
Super fijn om in te delen.

Zeg er meteen bij dat je stiefvader van de zolder zijn hobbykamer kan maken, zo kom je meteen met een oplossing.