Ik wil dood en hep jullie atvies nodig

Ik wil dus dood
ik ben al 2 jaar heel deprecief en heb ook al een zelfmoordpoging gedaan met pillen
Ik ben 15 en woon nog bij mijn ouders maar ik durf hun niet te vragen om professionele hulp en probeer
Er zo min mogelijk over te praten op school en met vrienden ik weet niet wat ik moet doen HELP … moet ik dan tog gewoon zm plegen

Ook voor jou kan het leven leuk en de moeite waard zijn. Als je om professionele hulp vraagt dan kan je erover praten. Soms (als je dat wilt) krijg je ook antidepressiva. Daardoor ben ik er weer bovenop gekomen en nu gaat het goed, ook zonder medicatie.

Heeft jouw depressie een reden, of is het een algemene sombere toestand?

Ik wil je toch het advies geven om erover te praten. Met je ouders of via 113 (zelfmoordpreventie) te bellen.
Sterkte!

Ik adviseer je erover te praten met de mensen die je vertrouwd. Het zal misschien aanvoelen als iets dat je er tegenop gaat zien. Maar toch is het op ten duur als je erover praat prettig. Ook als mensen er afstandelijk door doen. Dat is best moeilijk om mee om te gaan. Want je verlangt naar een oplossing om van depressie af te komen. Praat erover en heb geduld, je zult zien dat er iets verandert.

Dat heeft bij mij heel erg geholpen. Ik was zelf 5 A 6 jaar depressief. En praatte erover met de mensen die ik vertrouwde. En wist dat ik geduldig moest zijn. Omdat ik wist dat het op den duur voorbij zijn. Ook al had ik zelfmoordgedachtes. Het heeft mij geholpen.

Daarnaast wil ik je ook meegeven om alles op te schrijven met waar en wat je mee zit. Ook dat heeft mij enorm geholpen. Alsof het een dagboek is. Iets wat alleen voor jezelf is.

Je kunt ook een soort brief schrijven naar je ouders. Als je te bang bent om erover te praten. Misschien dat je het op die manier bespreekbaar kunt maken.

Liefs,
Aafke