Hoi allemaal,
Ik heb de laatste tijd vaak ruzie met mijn moeder, ze zegt dat vaak dat ik niet empatisch ben en dat ik geen gevoelens toon. Meestal doet het me niets, negeer ik haar of ik loop weg omdat ik dat altijd onzin vond. Gisteren dacht ik er voor de verandering eens over na en ik denk wel dat er een kern van waarheid in mijn moeders woorden zit. Ik denk dat ik mijn gevoel uitgeschakeld heb in een tijd dat ik mijn vader niet heb gezien (enkele jaren geleden, nu is alles weer goed) uit een soort zelfbescherming. Om niets te hoeven voelen, zette ik mijn emoties ‘uit’. Ik heb nooit echt last gehad van opgekropte emoties, maar de laatste tijd heeft me veel stof tot nadenken gegeven en ik krijg nu letterlijk hoofdpijn van alle gedachten. Ik ben echter niet verdrietig of boos, ik voel gewoon nauwelijks emotie.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en dat ik niet heel raar over kom. Het is gewoon iets waar ik wel een beetje mee zit, ik huil bijvoorbeeld ook nooit bij een film. Ik snap niet dat mensen daar emotioneel van kunnen worden, ik heb dat nooit. Die paar keer dat ik emotioneel ben om iets, ben ik altijd alleen. Ik vind het dus ook moeilijk om mijn gevoelens bloot te leggen aan anderen, ook al zijn het mijn beste vrienden.
Herkennen jullie dit en/of hebben jullie misschien tips om dichter bij mijn emoties te komen?