ik wil afvallen bij mijn borsten

Juist, ik wil gaan afvallen omdat ik mijn borsten te groot vind. Ik heb momenteel 75E, en soms zelfs 75F. Ik vind het niet lelijk, maar gewoon totaal niet fijn. Daardoor wil ik er wat van af. Heeft iemand hier tips voor en/of ervaring mee? Ik hoor het heel graag :flushed:

Hier nog wat informatie (weet niet of jullie er wat aan hebben, maar doe het er voor de zekerheid maar bij):
-leeftijd: 16
-lengte: 1,67
-gewicht: 63 kg
-maat onderlichaam: 36
-maat bovenlichaam: 38 (dat komt dus door mijn borsten)
-bmi: 22,6

*ik heb hier al wat rond gezocht, en ook op google, maar ik kon nauwelijks wat vinden voor mensen die specifiek op hun borsten willen afvallen, eerder van mensen waarbij dat gebeurd terwijl ze dat niet willen. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen :flushed:

Je kunt niet plaatselijk afvallen

Kon dat maar…

Als je last hebt van rugpijn door je borsten kan je een borstverkleining vergoed krijgen. Maar daar zou ik wel een paar jaar mee wachten

Verder wat ICExCOLD zegt, je kan niet plaatselijk afvallen.

Oke thanks. Dus dan maar gewoon afvallen… ik wil dit graag met sporten doen, want mijn voeding vind ik wel prima. Iets meer spieren krijgen vind ik wel prima, maar niet veel, aangezien borsten bijna alleen maar vet zijn (dat hoor ik overal tenminste?) wil ik vooral wat vet er af hebben. Welke oefeningen moet ik niet doen en welke juist wel?

krachttraining/bors trainen vallen ze niet af. De spier eronder train je waardoor ze een beetje gelift worden en strakker lijken.

Om af te vallen, ook bij je borsten, zal je toch aan de cardio moeten bij voorkeur in combinatie met krachttraining en je vetpercentage verlagen!

Dan moet je naar beneden in vetpercentage, maar het is heel moeilijk om te zorgen dat je dan alleen bij je borsten afvalt en niet bij de rest. Daarnaast blijft je vel wel dus als je het niet rustig aan doet, krijg je hangtieten.
Leer er mee leven, dat is echt het gezondst voor je.

Als ik je gegevens zie dan hoef jij echt niet af te vallen, je hebt een prachtig lichaam met een normaal gewicht.
Zoals al gezegd je kunt niet plaatselijk afvallen. En jij hoeft echt niet af te vallen!
Als je grote borsten je erg in de weg zitten door een zere rug oid dan kun je er met de huisarts over praten, die kan je verder helpen.

Mijn moeder denkt daar anders over… vorige week toen ik een eitje aan het bakken was, kwam ze naar me toe en begon te zeggen dat ik te dik ben, dat ik minstens 5 kilo af moet vallen enz. (ze doet het wel vaker, een paar maanden geleden zei ze: als je 5 kilo afvalt krijg je 100 euro. Ook niet echt een compliment. Goed daar heb ik al heel vaak iets van gezegd, en dat ze maar gewoon met mijn lichaam moet dealen) Mijn stiefvader en me zus zegt het ook, en wel meer mensen zeggen dat ik flinker geworden ben. Ik vind mezelf er wel prima uitzien, wel heb ik een buikje, maar die heb ik al heel me leven. En dan grote borsten. Dat buikje heb ik geaccepteerd, maar ik vind mijn borsten wel mooi maar gewoon vervelend. Ik wil het dus echt dus zodat ik daar minder last van heb, echt niet omdat anderen zeggen dat ik moet afvallen, als ze me niet mooi vinden kijken ze maar lekker de andere kant op. Maar dus gewoon echt voor mezelf omdat ik me borsten vervelend vind worden.

oke langer verhaal dan geplant, maar dat is eruit

De ‘echte’ borsten bestaan uit uit klierweefsel. Natuurlijk hoe dikker je bent, hoe meer vet er ook zal zitten, maar in principe zit er in/op je borsten niet meer vet dan bvb op je buik/armen/etc, het is niet zo alsof het gewoon vethopen zijn. Als jij verder een slank postuur hebt dan heeft afvallen geen zin, als je wat steviger bent en je gaat afvallen dan zouden je borsten inderdaad ook iets kleiner kunnen worden, maar tenzij je echt overgewicht hebt, zal dat verschil vrij klein zijn waarschijnlijk.

Ik zou echt niet naar die mensen om je heen luisteren. Jij hebt gewoon een goed en gezond gewicht en het belangrijkste: jij bent er tevreden mee. Als je echt last heb van je borsten kun je misschien een keer met je huisarts over praten. Maar als dit meevalt zou ik gewoon je lichaam accepteren zoals hij is en gewoon niet naar die mensen luisteren

Het enige wat je kan doen is je vetpercentage inderdaad wat omlaag brengen en je spiermassa wat omhoog met sporten. Wat je ouders etc zeggen vind ik trouwens niet kunnen, je bent gewoon volwassen aan het worden. Ik denk niet dat ‘flink’ geworden de beste omschrijving is, eerder ‘vrouwelijker’ of ‘volwassener’ geworden.

Zullen we boven het forum een zin zetten “plaatselijk afvallen kan niet”? :wink: scheelt veel topics :wink:

ik denk dat je gewoon grote borsten blijft houden, ook al val je af. bij de meeste mensen gaat het bij de borsten als eerste weg (terwijl die dat juist vaak niet willen) maar ik denk als je nu al dun bent het niet veel gaat schelen. als je er echt veel last van hebt zou je wel een borstverkleining kunnen overwegen. maar bedenk wel dat dat niet risicoloos is.

Bij mij is dat de eerste plaats waar ik afval, maar als dat niet zo is dan is idk.

Wauw, wat is jouw moeder idioot.

Ik zou me niet te druk maken en vooral niet naar je omgeving luisteren, maar een paar keer in de week sporten kan natuurlijk nooit kwaad. Als je niet overdrijft tenminste.

Hoe lullig het ook klinkt, maar zelfs cardio en je vetpercentage naar beneden brengen geven geen garantie op kleinere borsten. Je hebt ze, of je hebt ze niet. Wat jou ouders tegen jou zeggen is niet aardig en zeker niet motiverend. Je lichaam lijkt me in balans, je kunt een borstverkleining overwegen, maar de vraag is wil je dat? De arts waar ik een aantal jaar terug kwam gaf aan dat ik er niet gek van op moest kijken als mijn borsten binnen een paar jaar weer net zo groot waren. Dit heeft o.a. Te maken met je hormonen die zeker tot je 30e lekker hun gang gaan. Nu leert mijn ervaring na al die tijd dat ze een continu veranderen van zichzelf zonder dat ik daar echt veel voor hoef te doen. Ik heb een tijd (pubertijd) een E-cup gehad die zo rond mijn 20e vanzelf zonder sport of iets een ruime C cup werd. Nu een aantal jaren verder zijn ze weer iets gegroeid en moet ik het doen met een D cup. Door het sporten merk ik zelf dat ze steviger zijn en dat mijn spieren in mijn rug en nek ze goed aankunnen. Dat was in mijn sportloze pubertijd wel anders.