ik weet t allemaal niet meer

hoi,
m’n vriendje heeft gisteren gezegt dat hij twijfelde of hij t tussen ons nog wilde. ik weet niet wat ik nu moet doen. hij zei dat hij het irritand vind als ik steeds maar vraag’ is er iets’ maar zo ben ik gewoon. mensen zeggen dat ik ‘te’ lief voor hem ben en dat hij mij niet goed behandeld… wat moet ik doen? ik hou wel heel veel van hem en ik wil hem eigenlijk niet kwijt. hij zegt zelf ook wel dat die niet zonder me kan en dat hij me mist als we niet appe enzo. maar waarom zegt die dan dat die het niet meer weet… (dit had die al een paar keer aangegeven maar toen was t weer goed gekomen) wie van jullie weet wat ik moet doen? moet ik mezelf veranderen of moet ik m gewoon even niet meer appe zodat ik kan zien of hij me echt mist?

Ik zou hem even met rust laten om hem de tijd te gunnen die hij nodig heeft, en ik zou zéker niet veranderen voor een jongen. Natuurlijk moet je je als het echt serieus is/wordt (lees: samenwonen, trouwen) geleidelijk een beetje aan elkaar aanpassen. Maar veranderen omdat hij iets wat jij bent, wat een deel van jou persoonlijkheid is - in jou geval ‘‘te lief’’ zijn zoals anderen zeggen - irritant vindt, daar zou ik niet voor veranderen.

Probeer even afstand te nemen, en gun elkaar de ruimte. Ga nooit aanpassen voor een ander, zo ben jij en daar moet hij het mee doen. Al kun je wel dingen afspreken dat je dingen anders aanpakt, en niet te vaak vraagt van: ‘is er wat’. Dat hij het zelf goed aangeeft als er echt wat is.