Ik weet niks over relaties. help!

De titel zegt het al ik weet niks over relaties. Op dit moment ben ik 18 en ik heb nog nooit een vriendje gehad, flow of whatever.
Altijd als ik een jongen leuk vind dan is het een jongen die ik niet ken. Dus in andere woorden een random jongen die ik op school rond zie lopen. Oke ik vind zo’n jongen leuk en wat nu? Met leuk vinden bereik ik blijkbaar niks anders had ik sowieso wel een keer met een jongen gepraat die ik leuk vind, maar ik ben altijd heel verlegen bij een jongen die ik leuk vind en dan durf ik dus niet de eerste stap te zetten. Zoals ik net ookal zei ik heb een hele rare manier van leuk vinden. Ik vind de meest random mensen leuk en 9 van de 10 keer zijn ze onbereikbaar omdat ik geen klasgenoten met ze ben of gemeenschappelijke vrienden heb. Ik zie ze dus gewoon op school that’s it.
Maar ik geloof ook niet meer in elkaar leuk vinden. Het zou toch een wonder dan als de gene die ik leuk vind ook mij leuk zou vinden?

Ik weet het niet meiden, sorry ik moest het gewoon even kwijt, weetje dit gebeurd gewoon te vaak bij mij. Ik vind iemand leuk en er gebeurt niks .

Erin geloven kan wel! Want meestal vinden beide elkaar niet METEEN leuk ofcourse, maar zodra je met degene die jij al leuk vindt gaat praten, gaat hij jou ook leuk vinden en zo ontstaaaaaaan relaties. Maar oke dat terzijde, same here…

Allereerst; Maak je niet zo druk meid! Je bent 18, ja er zijn dan veel meiden met vriendjes, maar het is echt niet gek dat je dat nog niet gehad hebt. Dat komt echt wel.

Daarnaast, ga je wel eens uit? Misschien kan je dan gewoon eens iemand aanspreken/aantal keer aankijken helpt meestal ook al en gewoon een beetje ‘oefenen’? Ik merk zelf dat ik daar ook moeite mee had, maar nu ik wel eens aangesproken ben en wat meer jongensvrienden heb, dat het me makkelijker af gaat. En anders; Probeer zo iemand eens aan te spreken. Gewoon eens op af stappen en geef een compliment (waardeert iedereen!) ofzo.
En overhaast niet, dingen komen juist als je ze niet verwacht/je best voor doet.

Komt echt goed, het is ook echt niet gek!

ja precies ik snap je punt, maar ik krijg nooit de kans. Ik heb wel eens eerder op een forum wat geschreven over dit onderwerp, maar toen zeiden veel mensen ga gewoon een praatje maken. Maar ik ga echt niet naar een jongen toelopen die ik leuk vind maar niet ken dat vind ik echt een beetje too much.
ik vind het gewoon vreselijk stom dat ik steeds jongens leuk vind die onbereikbaar zijn. Nog noooit heb ik een jongen leuk gevonden die bereikbaar is. Op dit moment vind ik dus een jongen leul die ik gezien heb op school en ik moet steeds aan hem denken, hij heeft mij maar een keer aangekeken ofso

Bedankt voor je reactie ! :slightly_smiling_face: uhmm nou nee ik ga nooit uit ik hou daar niet van en de enige plek waar ik jongens zie is school. Daarom zijn alle jongens die ik tot nu toe leuk gevonden heb van school

Ja precies, vind ik ook hoor, en bovendien zou het gesprek dan sowieso heel awkward zijn en hij ook staat te kijken van wat doet zij nou? Even denken…
Je kan mischien sochtends of smiddags kijken waar hij zn fiets neerzet en dan je fiets er precies naast zetten? Dan zou je iets makkelikker in gesprek kunnen raken

Ah oke, dat kan. Weet je wat het is. Ik begrijp het probleem wel, maar hoe moeten die jongens weten dat je ze leuk vindt als je het te eng vindt om een stap te zetten? Het is natuurlijk wel zo, dat als je wil dat het wat wordt, je wel iets moet ondernemen. Er is niks mis met onbereikbare jongens, als je je er bij neer kan leggen dat het niks wordt. Als je dat wel wil zit er niks anders op dan van je laten horen, anders weten ze het nooit. Dan zul je dus wel moeten gaan praten. Verzin een smoesje dat je hem ergens van kent, of geef een complimentjes over kleding. Desnoods doe je als hij bij je in de buurt loopt alsof hij iets heeft laten vallen en vraag je of het van hem is.

Je hoeft dat natuurlijk niet te doen, maar als je er voor wil gaan, dan is er wel actie nodig! En anders zit er niks anders op dan afwachten en hopen dat ze jou zien staan, of dat er een andere jongen op je pad komt. :slightly_smiling_face:
Daarnaast is er natuurlijk meer naast uiterlijk. :slightly_smiling_face: Je kan iemand wel leuk vinden, maar als je hem niet kent, weet je natuurlijk niet zeker of hij leuk is. Maargoed, daar gaat het nu dan even niet om. :slightly_smiling_face:

Komt echt wel goed !

Uhmm ja er is iets aan hem waardoor ik me heel erg tot hem aangetrokken voel. Ik vind hem anders dan andere jongens qua uiterlijk/kleding en vooral zijn houding. Het is trouwens nu twee weken dat ik hem gezien heb op mijn school. Hij is nieuw volgens mij. Ik ga nu wat zeggen en iknow misschien klinkt het belachelijk maar altijd als ik een jongen leuk vind dan durf ik niet te flirten dus in andere woorden ik laat het ook niet merken dat ik iemand leuk vind. Iknow het is echt heel stom. Kennen jullie nog de tekenfilm Hey arnold? En dan de personage Helga? Echt soms ben ik net als helga

no worries, komt vanzelf

Ik denk dat heel veel mensen dat hebben hoor, daar ben je echt niet de enige in. Flirten is heel moeilijk, niemand wil voor schut staan, maar soms moet je een beetje risico’s nemen. Maar je hoeft niet per sé meteen te flirten? Een gewoon normaal gesprekje aanknopen is al moeilijk genoeg. Als hij nieuw is vindt hij het misschien wel superleuk dat iemand van buiten z’n klas interesse in hem toont. Waarschijnlijk kent hij dan ook nog niet zoveel mensen op jullie school, dus als er dan iemand met je komt praten is dat natuurlijk heel fijn. Misschien is hij ook wel verlegen nu hij niemand kent? Het is altijd het proberen waard, maar je moet het natuurlijk zelf weten. :slightly_smiling_face:

ja ik denk echt dat hij nieuw is en hij is steeds met dezelfde jongen nooit met andere mensen en hij kijkt echt niemand aan! Alsof hij is zijn eigen wereldje is. Maar er gebeurde vorige week zo iets raars. Hij zat met zijn vriend bij de computers en ik zat precies voor hun en dit was trouwens de eerste keer dat ik hem zag. In ieder geval hij keek mij dus helemaal niet aan, hij zat druk achter de computer dingen te maken en zijn vriend zat mij wel de hele tijd te checken en af en toe probeerde die vriend naar mij te lachen ( maar ik vind hem niet leuk) en toen stond ik op ging ik ergens staan en toen zag ik dat die vriend hem aan tikte met zijn elleboog en opeens zaten ze alle twee naar mij te staren zo raar??? En eergisteren in de kantine zat de jongen die ik dus leuk vind precies voor me en hij was druk bezig met zijn telefoon en opeens zag hij me en staarde hij naar mij of dat ging per ongeluk. .

Dat klinkt alsof hij jou misschien ook wel interessant is, maar ook verlegen is omdat hij je niet kent en nog maar net nieuw is. Maak er gebruik van joh! Als hij je aankijkt kan je hem toch gedag zeggen. Desnoods vraag je of hij nieuw is, aangezien je hem hiervoor nooit gezien hebt. Je kan dan toch gewoon een gesprekje beginnen? Daar is echt niks geks aan hoor! Als hij het niet leuk vindt dan kapt hij het wel af of loopt hij weg, nou ja dan helaas. Proberen kan altijd, ik acht de kans veeeeel groter dat hij het superleuk vind als een onbekende een beetje interesse in hem toont. Dat is toch superfijn, als je nieuw bent?

Haha ja dat klopt maar het is een hele grote school er zijn zoveel nieuwe ik hoop niet dat hij dat raar vind. Maar weetje waar ik bang voor ben straks vind juist die vriend van hem mij leuk omdat hij mij aan het checken was

Nouja, als hij het raar vindt, dan heb je het geprobeerd. Ik denk dat menig nieuwe leerling het juist leuk vindt als nieuwe mensen interesse tonen.
En wat betreft die vriend, dat is toch niet belangrijk? Misschien is dat zo, maar dat weet je nog niet, dus ik zou daar nu ook nog niet vanuit gaan.

Zoiets gaat gewoon vanzelf. Niet teveel opzoek gaan naar een vriend, komt allemaal goed hoor!

Welkom in mijn wereld! Maak je niet te druk, leef in het nu, het komt wel. Zo denk ik er nu ook over na!