Ik weet niet wie ik nu 'ECHT' ben..

Hee,

Ik begin maar bij het begin,
Mensen zien mij altijd als het echte meisjesmeisje die gek is op make-up, kleren en het ‘perfecte’ leventje heeft… En zo doe ik me ook voor, terwijl dat echt niet zo is… Ik doe alsof ik geen problemen heb zodat ik het zelf misschien ook wel geloof. Maar ik heb mezelf nuf zo lang voor de gek heb gehouden dat ik nu niet meer weet wie ik nu echt ben…

Ik zit hier nu steeds vaker aan te denken sinds een goede vriend tegen mij zei dat ik gewoon mezelf moest zijn.

Maargoed, misschien een beetje verwarrend allemaal maar ik weet écht niet meer wie ik nu echt ben… Wat ik wel weet is dat ik niet dat meisje dat alles weglacht ben… Dn het kan me wel degelijk iets schelen wat mensen van me denken, ik heb gewoon altijd het gevoel dat ik niet goed genoeg ben…

ook qua muziek denkt iedereen dat ik van justin bieber/lady gaga hou ( niet dat daar iets mis mee is, absoluut niet! ) terwijl ik meer van AC/DC, nickelback, 3 doors down en a7X houd, wat niemand dus van me verwacht.

n, maargoed ik zit dus met mezelf in de knoop… En ik weet niet of jullie me kunnen helpen ofzo maar ik moest mijn verhaal even kwijt

En nu krijg je het meest cliché advies wat er bestaat:
Begin met jezelf te zijn :slightly_smiling_face:

En daar bedoel ik mee; als mensen vragen van welke muziek je houdt, zeg je niet Lady Gaga, maar zeg je Nickelback of 3 doors down. Als mensen vragen hoe het met je gaat, zeg je niet standaard ‘goed’ maar zeg je hoe je je écht voelt. Ook als dat eens een dag wat minder is. Het is niet standaard dat het altijd maar goed gaat met iedereen. Mensen schrikken soms als je dan eens een echt eerlijk antwoord geeft, maar beter dat, dan dat je achterblijft met een rotgevoel omdat je zo graag eerlijk wilt zijn.

Meid, doe waar je van houdt, en ga niet teveel na van wat anderen van je vinden :slightly_smiling_face: want jij ben prima zoals je bent en hoeft in geen enkel ‘hokje’ te passen!

wat hierboven staat klopt precies, succes en het gaat je vast lukken!

Nu ik er z over na denk, verberg ik mijn gevoel ook altijd… ik lach altijd alles weg, en als ik een probleem heb met iemand, doe ik alsof er niks aan de hand is terwijl mijn bloed van binnen kookt…
en ik ben gelukkig zo.
daarmee bedoel ik dus, wees zoals je wilt zijn, en niet wat anderen willen dat je bent. Dus zoals ik gelezen had, je bent niet meer het meisje dat alles weg lacht, dat hoeft ook niet. Wees jezelf zoals hier boven ook word gezegd. Doe wat je wilt. Wees wie je wilt zijn! Live your life!

^ bedankt voor jullie reacties (:
ik ga het inderdaad proberen! Ik denk inderdaad te veel na over wat andere mensen denken, ik mag dan wel van die muziek houcen maar dat betekent niet dat ik niet van shoppen en andere “meisjesachtige” dingen hou :stuck_out_tongue: en dat is het probleem met mensen, ze oordelen Te snel.

Lieverd, niemand weet precies wie hij of zij ‘is’. Dit is omdat ieder persoon zo uniek is dat labels slechts een illusie zijn. Iedere vrouw heeft haar vrouwelijke, meisjes-achtige kant, en haar wat hardere, stoerdere kant. Hoe de verhoudingen hier in liggen verschilt al per persoon.

Ik bedoel, als ik van mezelf moet zeggen wie ik ben?

• Ik hou van led zeppelin, rolling stones en veel classic rock. Ik hou echter ook soms van metal, of dubstep, alternatieve muziek of zelfs een aantal popnummers. (ik ben nu dus al een rocker/poptrien/dubstephipsteraap/metalhead)
  • Ik houd van kunst, ben zelf ook creatief aangelegd (dit zou mij diepzinnig kunnen maken, misschien een kunstenaar? artsyfartsy)
  • Ik ben een ontzettende harry potter fan (nerd?)
  • Ik houd van engelstalige literatuur en vooral poetry (dromer/zweverig/saai?)
  • Ik kan redelijk zingen en speel een beetje gitaar (muzikaal?)
  • Ik ben blond, heb blauwe ogen en besteed graag aandacht aan mode en mijn uiterlijk (ijdel?/huppelkut?)
  • mijn kledingstijl is wel vaak wat stoerder, ik houd van schedels en te grote shirts en knip graag mijn eigen shirts. Ik draag echter het liefst megahoge hakken (huppelkut, modebewust, alternatief/vreemd)
  • ik zit graag op 9gag, en spendeer stiekem veel tijd aan oude pokemonspelletjes (nerd, loser, slechte?/goede? humor)
  • ik ben best wel intelligent (nerd.)
  • ik val op vrouwen (GAY)
  • ik praat snel en veel (stresskip/kwebbelkont)

Kortom, ik heb nu al de volgende labels:rocker/poptrien/dubstephipsteraap/metalhead/diepzinnig/artsyfartsytype/nerd/dromer/zweverig/saai/muzikant/huppelkut/ijdeletrien/modebewust/alternatief/vreemd/loser/grappig/niet-grappig/gay/stresskip/kwebbelkont.

Wie ben ik dus?
Charlotte. Ik ben wie ik ben, en ik doe wat ik doe. Ik kan eeuwen labels blijven plakken en hierdoor proberen uit te vinden wie ik ben in de ogen van een ander, maar daar schiet ik niets mee op.

Anderen zien wat je ze laat zien. Wanneer je gewoon je ding doet, en eerlijk bent tegenover jezelf zul je er langzamerhand steeds meer achterkomen wie je bent. Hokjes zijn er voor de close-minded. Je hoeft geen zoektocht te beginnen naar de jouwe. Zorg gewoon dat je tevreden kunt zijn met jezelf!

En trouwens, wanneer mensen zeggen “wees gewoon jezelf!” bedoelen ze daar dus mee: “denk niet teveel na, doe je ding, wees gelukkig” wanneer mensen zichzelf namelijk accepteren voor wie ze zijn, zijn ze vaak ook een stuk gelukkiger, en dit is voor anderen te zien en dat maakt hen ook gelukkig.

Onzekerheden en niet goed weten wie je bent of wat je wilt horen bij de puberteit. Hoe ouder je wordt, hoe meer je meemaakt, hoe beter je je beseft wie je bent. Je zult je goede en slechte kwaliteiten leren kennen en accepteren. Maar zelfs wanneer je iemand van 100 jaar oud vraagt wie ze zijn zullen ze je nog geen duidelijk antwoord kunnen geven, en dat is prima. Het maakt ze er niet ongelukkiger door!

p.s. sorry voor de lange post en als het misschien warrig klinkt, het is laat, mijn brein is een beetje moe haha