Ik weet niet welke studie ik wil doen

Heey,

Ik heb echt geen idee welke studie ik wil gaan doen. Ik zie telkens een studie waarvan ik denk dat ik het leuk vind, maar na een paar weken wil ik toch iets anders doen. En als ik een studie zie die echt leuk vind, dan is het te ver weg of heb ik niet de juiste vakken. Ik heb namelijk geen taal, maar ik wel wel graag iets doen met cultuur, europa, rechten. En ik vind geschiedenis ook heel leuk. Weet iemand een leuke hbo-studie?

Bij cultuurstudies zijn talen volgensmij overal wel een vereiste… Studiekeuzetest doen! Dan krijg je alle studies te zien die met cultuur, europa en rechten te maken hebben.

Je hebt een studie dat heet europese studies!

European studies sluit het beste aan bij wat je wil, maar volgens mij vragen de meeste hogescholen daar wel een tweede moderne taal als eis inderdaad.
Je kan ook kijken naar International Business & Languages

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik weet het écht niet.
Mijn moeder vind dat ik met de decaan moet gaan praten, maar dat vind ik best wel eng.

Je zou een de studiekeuzetest op icares.nl kunnen doen.

Waarom eng? Decaan is er juist voor om jou te helpen dus ik zou toch maar een gesprek aanvragen!

Schrijf alles wat jij in je latere baan zoekt op, en ga hiermee naar je decaan. Onthou ook dat aan iedee studie zijn + en - zitten. Er zullen dus altijd dingen je niet aanspreken. Succes!

European Studies klinkt dan als dé studie voor jou. Helaas is daar wel een taal voor vereist… Zit je in H4 of H5? Hoe goed zijn je talen? Misschien kun je een taal als deelcertificaat halen als dit echt de studie is die je zou willen doen en je anders niet aangenomen zou kunnen worden.

Nou dankzij de decaan ging ik bij mij juist nog slechter. Ik was helemaaaaaal in de war.

Gewoon op internet zoeken en vele beroepstesten doen