Ik weet niet wat te doen

hi girls,

ik zit met een probleem.

Ik en mijn vriend zijn sinds 6 november 2010 samen. Dus dat is net wat meer dan anderhalf jaar. Nou zijn we allebei redelijk zware personen, in de zin van dat we allebei best negatief kunnen zijn en een beetje manisch depressief zijn. We begrijpen elkaar heel goed en ik ben echt gek op m. Ik weet ook dat ik hem echt niet kwijt wil, ondanks dat het heel kut gaat. Het gaat al best lang kut, altijd als we elkaar zien lijkt het alsof hij opnieuw moet wennen aan bij mij zijn. Hij is dan altijd best chagerijnig en nooit echt heel blij. We hebben de laatste tijd echt altijd ruzie. Vandaag bijvoorbeeld zou hij komen aan t eind van de middag, dus zo rond 4 uur. Maar hij kwam maar niet, dus ik bellen of ie nog kwam. En toen zei die zovan, ja ik blijf nog hier eten (bij een vriend) en dat vond ik best lullig. Hij had namelijk niet ff laten weten ofzo dat ie veel later kwam en dus ook niet bij ons thuis mee zou eten. We zouden naar een examenfeestje gaan, maar ik zei dat ik daar niet zo zin had als we zo tegen elkaar deden. Ik was best boos. Toen vroeg ie of ie nog moest komen, en ik zei dat als ie wou komen dat ie mocht komen. Zo gaat het dus de hele tijd. ook laat hij doordeweeks (we zien elkaar normaal aalleen in het weekend) heel weinig van zich horen. En als ik dan wat van m hoor, probeer ik te kletsen, een conversatie aan te gaan, maar hij stuurt dan uiteindelijk niks meer terug. Hier erger ik me altijd heel erg aan. Laatst zei die wel tegen me dat ik wel alles voor m beteken.

Het komt erop neer dat we heel veel ruzie hebben en t echt al heel lang best slecht gaat, maar we wel gewoon no matter what bij elkaar willen blijven. Nou begin ik al dat gekloot echt GIGANTISCH zat te worden.

en ik vroeg me dus af of een van jullie misschien weet wat ik/we kan/kunnen doen om t weer zo goed mogelijk te krijgen?

Ik dacht al een keer om gewoon overnieuw proberen te beginnen, maar ik weet niet zo goed hoe je dat nou echt kan doen…

ik ben echt gek op m, en we zijn gewoon echte soulmates…

Iemand tips?

Nou ik zou gwn niks meer van je laten horen, droog doen, en dan kijken of die wat merkt…

Het lijkt erop (aan dat gedrag van opeens niks meer van zich laten horen) dat hij gewoon een beetje kortaf gaat doen en dan niks meer laat horen.
En het uiteindelijk een beetje laten verwateren en dus uitmaken.
Om dat te voorkomen.

Zou ik als ik jou was het gewoon zelf uitmaken. En ik zag dat je 16 was gewoon lekker feeesten, genoeg andere jongens (die wel positief zijn en terugantwoorden)

ja, maar daar ben ik heel slecht in xD

nja, heb m net paar keer gesmst of ie alsnog langs wou komen omdat ik niet naar het feestje ga, maar krijg niks terug… dusja, misschien moet ik m idd ff met rust laten, maar hij is ook zo iemand die dan gewoon uit koppigheid en omdat ie gewoon niet weet hoe, niks van zich laat horen. Hij heeft heel erg moeite met contact over telefoon en computer enzo…

Ik snap niet waarom je nog zo ‘lief’ bent voor hem. Zoals je hem omschrijft, vind ik niet dat hij echt doet zoals een vriendje hoort te doen. Weet je zeker dat hij ook écht vindt dat jullie soulmates zijn? Niet lullig bedoelt voor jou. Maar ik zou niet zo met mijn soulmate omgaan. Maargoed misschien heeft het te maken met zijn negatieve houding. Ik zou me in ieder geval nog eens afvragen of je daar wel steeds zin in hebt. Want het maakt je zo te horen nu duidelijk niet gelukkig.

ja maar dat wil ik dus niet, en hij ook niet, dat zegt ie ook gewoon heel vaak tegen me. Hij sluit zich inderdaad af. Hij heeft best lang voor zichzelf moeten zorgen ivm met scheiding van zn ouders en een hele trouwe vriendengroep heeft m heel hard genaaid en problemen met zn moeder gehad enzo. we hebben allebei best moeite om mensen te vertrouwen, en hij sluit zich heel snel af, en als ik bij m zou zijn, zou dat wel gewoon goedkomen, dan kan ik er goed mee omgaan.
maar nu zijn we niet bij elkaar…

ik zeg m ook heel vaak dat ik t idee heb dat ik meer hou van hem dan hij van mij, maar dan zegt ie dat ie heel veel van me houdt, maar gewoon niet goed kan uiten.

we zijn allebei best gekwetste personen, en ik weet ook dat ie daarom zo doet, maar ik zou gewoon overnieuw willen beginnen…

ik twijfel ook heel veel. t is gewoon dat ik weet dat we het echt geweldig kunnen hebben, soms lijkt het alsof we onze frustraties op elkaar uiten… Ik moet zeggen dat ik zelf ook er aan bijdraag. Ik wil gewoon weer zorgeloos plezier met m hebben.

een keer terug doen als hij jou verwacht zeggen dat je ergens anders heen gaat?
voelt hij hetzelfde tog? (ook al is het gemeen…)

ja, kan t wel doen…
maar ik kan dat niet zo goed :stuck_out_tongue:

zou t volgens jullie misschien helpen om een uitstapje te maken? iets gaan doen?

we doen bijna nooit wat, omdat we t eigenlijk altijd te druk hebben met ruzie maken…

If you love something,
let it go
If it comes back to you,
it’s yours
If it doesn’t, it never was

Nou is het in dit geval een “someone”, maar zo denk ik erover. The quotes say it!

ik ben al een keer weggelopen, en toen is ie wel achter me aan gekomen…

hij belde me 's avonds nog of ik alsnog naar m toe wou komen, en dat heb ik gedaan en t was heel gezellig en leuk, tot gisteravond… wat misschien ook wel kwam doordat ie de hele dag moest leren voor herkansingen…

mja, het ging iig al wel beter…

maar thanks guys!

als hij je niet kwijt wil, waarom doet hij dan zo?
misschien moet je dat eens aan hem vragen. want hij doet totaal geen moeite voor je.

ja… i think you’re right…