Ik weet niet wat ik wil 😣

Ik zit nu in het 3e jaar op de middelbare vmbo.
E ik wilde graag Dkter worden daar had ik alles voor over maar nu ik verzorging doe blijkt het helemaal niet iets te zijn wat ik wil. :flushed: En ik denk eraan om Rechten of Criminologie te studeren maar ik weet dus niet wat ik dan voor sector moet gaan kiezen:

• uiterlijke verzorging
  • verzorging breed
  • handel en administratie
  • sdv (sport)
  • techniek
    Ik dacht er aan om voor handel te gaan maar ik twijfel heel erg :s kan iemand helpen ? En heeft iemand nog leuke opties voor leuke banen/opleidingen?
    :hammer:

Wij kunnen niet voor jou kiezen. Wat je kunt doen zijn testen maken om te kijken wat bij je past of met een decaan op school praten en veel open dagen bezoeken en met oude studenten praten, succes!

Rechten en Criminologie zijn allebei minstens HBO/universitair, toch? Dan kan je misschien het beste een profiel kiezen waarmee je naar de HAVO kunt doorstromen, dan heb je ook nog langer de tijd om na te denken over wat je wilt. :slightly_smiling_face:

+Daar is veel motivatie voor nodig om door te gaan, en als je het echt wil kom je er echt wel =)

Daar kunnen we jou echt niet mee helpen. Je moet zelf kiezen wat jou het leukste lijkt, wat zie jij jezelf later ECHT doen? Ook qua persoonlijkheid en hobby’s.

Dokter is wel iets heel anders dan verzorging. Misschien gewoon even dit anderhalf jaar wat je nog moet doorzetten en dan een mbo opleiding kiezen die je echt leuk vindt of havo gaan doen.