ik weet niet wat ik verder moet doen!

1. 1ste klas vmbo-gtl op middelbare school (nummer 1)
  2. 2de klas havo op middelbare school (nummer 1)
  3. 3de klas havo op middelbare school (nummer 1) afgestroomd & van school af na een hoop problemen daar
  4. 4de klas middelbare school (nummer 2) geslaagd - wist niet wat ik moest doen dus ben naar havo terug gegaan op andere school
  5. 4de klas middelbare school (nummer 3) havo 4, het gaat niet goed en ik ga het jaar waarschijnlijk niet halen. o.a door problemen doordat je als vmbo’er op mijn huidige school niet geaccepteerd wordt, en allemaal slechte organisatie e.d. leraren die zeggen dat ze je niet in de les willen hebben omdat je van vmbo komt en dat je er niet thuis hoort ect en de directie doet er niks aan.
  • blijven zitten op die school is geen optie.
  • blijven zitten op middelbare school weer terug naar nummer 1 is ook niet echt een optie
  • mbo opleiding kan maar ik weet niet wat ik dan moet doen omdat ik niet kan kiezen uit: fashion, juridisch & recht, toerisme, lifestyle ect.
  • au pair worden in het buitenland & een thuisstudie/e’learning meenemen en de engelse taal te ontwikkelen

heeft iemand nog een alternatief of tip wat ik zou kunnen doen??
xoxox

ik snap geen reet van waar je het nou over hebt

Ik zou me sowieso goed verdiepen in die MBO opleidingen, want op de havo blijven zitten is dus geen optie. Als je echt geen keuze kunt maken kun je proberen om au pair te worden, of iets anders wat je leuk vind.

Ik zou een MBO opleiding gaan doen. Je hebt zo te zien al een paar opleidingen waar je interesse in hebt. Verzamel hier folders en informatie over van studenten hoe zij de opleiding vinden en wat je ervan kan verwachten. Weeg nu alles af en kijk wat jou het leuk lijkst om te doen. Als je het nog niet weet kan je altijd aan een school vragen of je een dag mee mag lopen zodat je een beter beeld van een opleiding krijgt.

ik snap echt geen fuck van je verhaal bij die ene heb je staan geslaagd maar je hebt dus nog geen diploma?
Dat hele schema is gewoon heel onduidelijk misschien even uittypen in een verhaaltje?

wat een domme leraren zitten er op jouw school zeg. ik zou of mbo of vavo gaan doen, want je hebt al zoveel middelbare scholen gehad en je hebt de vierde al twee keer gedaan. anders zit je ook bij van die jonge kindjes die twee jaar jonger zijn.

huh

ik snap het wel. met die nummers bedoel je de scholen waar je opzat?

je kan terug naar 1 , maar dat was niet leuk?

ik ken een meisje die ging met een overgangsbewijs naar mbo. En ze zit nu bij mij in de klas, en ze vind het geweldig . misschien is dat ook iets voor jou ? gewoon helemaal lekker opnieuw beginnen en beroepsgericht bezig gaan!

Ik snap het wel. Je hebt je VMBO diploma gehaald op school 2 en bent toen havo gaan doen op school 3, maar je redt het niet?

Ik zou MBO gaan doen. Je zegt zelf dat het geen optie is om havo af te maken op deze school of op school 1. Kan het niet op school 2?