Ik weet niet wat ik nu er mee moet?

hallo iedereen, ik heb even een vraagje :stuck_out_tongue:

een jaar geleden heb ik een aquarium gekocht met het geld van mijn verjaardag, het koste 150 euro, en ook een groot gedeelte van me ouders gekregen. Ik heb de vissen, planten etc wat er niet bij verkocht werd allemaal van me ouders gekregen, het hele aquarium koste meer dan 200 euro, tot 300 euro.

nu is het probleem dus dat het me echt heel veel tijd kost om het te onderhouden, wat ik dus niet wist en het me ook niet was verteld door iemand. het kost me erg veel moeite om alles precies bij te houden.

nu wil ik graag af van mijn aquarium, verkopen op marktplaats of weet ik veel wat. maar hoe moet ik dat aan mijn ouders vertellen of zijn er trucjes waardoor het makkelijker wordt om het bij te houden?

zal ik naar de winkel terug gaan (er zijn ook een aantal dingen mis, die ik straks opnoem) en vertellen wat het probleem is? zal ik wanneer ik het aquarium terug breng geld terug kunnen krijgen?

ik weet niet wat ik moet doen; tegen me ouders zeggen dat ik hem wil verkopen, en dat ze misschien boos zijn en ik een schuldgevoel (denk ik) heb
of terug naar de winkel en dan waarschijnlijk nog meer geld uitgeven om het op te lossen, en dus geld minder hebben en misschien nog even veel werk er aan hebben?

informatie over het aquarium;
60 liter, pomp, plantjes, 15 visjes, decoratie en verzorgings spul
de slechte dingen; slakjes die er niet in thuis horen, zwart harig spul dat groeit onderwater waarvan ik niet weet wat het uberhaupt is, de pomp is heel raar (werkt niet goed ofso)

alvast bedankt, sorry voor spelfouten en sorry voor het lange gebrabbel :stuck_out_tongue:
xx

oh en sorry als het in het verkeerde topic staat

Of je spreekt met je ouders een bedrag af wat zij voor 't aquarium willen hebben, dan probeer je hem daarvoor te verkopen en geef je 't geld aan je ouders?

Je kan het ook in de woonkamer/keuken zetten… Dat je hem samen onderhoud met je ouders?
Ik heb ook een aquarium, iets kleiner, die ga ik verkopen :stuck_out_tongue:

sorry ik kan je niet helpen! ik had namelijk vroeger langer dan 5 jaar geleden ook een paar vissen maar ik ging op vakantie en had ben vissen bij me buurman gelaten en nu is het nogsteeds daar maar het is een hele goede buurman en we kennen hem als sinds we hier wonen (10+ jaar)

Misschien moet je het ze een uitleggen! misschien willen ze dan helpen of gaan jullie samen informatie zoeken!

maar ik zou eerst een vertellen dan je moeite hebt met het onderhouden want zo te lezen moeten ze het vast allang zijn opgemerkt

Probeer iemand te vinden die de aquarium wil kopen. Misschien wil hij meer geven dan je er zelf aan besteed hebt en dan heb je winst. Als je je ouders dan verteld dat je iemand hebt gevonden en je er winst op hebt zullen ze er waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen.

ik ben bang dat ik ze teleur stel door te zeggen dat ik het niet ‘aan kan’?
er is me vaak gevraagd of ik dat zeker weten wil etc, en altijd zei ik ja…

het probleem is ook dat het niet bij het interieur van het huis past/er weinig ruiimte is om het kwijt te kunnen (alles is al zo ingericht dat het ‘vol’ staat en er kan vrij weinig veranderd worden)

ik weet dat door dit te zeggen het natuurlijk lijkt alsof er 1 optie is; weg doen
maar ik heb het liefst dus zo veel mogelijk opties die ik kan doen en waarmee het hun zo min mogelijk kwetst (als ze het erg zouden vinden) en dat ik me niet schuldig voel voor de moeite die ze voor me deden en ik het nu weer ‘weg gooi’

alvast bedankt! er zijn wel al goede ideen, alleen werkt alles natuurlijk niet zoals jullie snappen :slightly_smiling_face:

die slakjes krijg je er echt niet meer uit, als ze er eenmaal in zitten, ook al is er maar één, slakken vermeerderen zich zelf en ze zijn soms zo klein dat je ze niet ziet, ik heb er ook last van dood irritand ;p

en dat zwarte spul zullen waarscheinlijk bruine algen zijn?
ik zou zeggen zoek het op op internet.

en als je het vervelend vind om het steeds schoon te maken vind, kun je het best alleen het water verversen , je hebt daar speciale slangetjes voor die zo het water er uit laten stromen , zo verpest je de natuurlijke leefomgeving die er na die tijd is ontstaan ook niet,

en als je het echt zat bent zul je toch echt met je ouders moeten over hebben, je kunt het toch uitleggen?
succes!