Ik weet niet wat ik moet doen!

Toenet waren er 2 vriendinnen van me op bezoek. S. vond een jongen leuk, maar dat is nu weer voorbij. F. kent hem ook, maar ze hebben allebei besloten om niets meer hem te maken te hebben. S. vind het heel fijn dat F ook geen contact meer met hem heeft. Maar F. logde toenet in op hyves, maar is weer vergeten uit te loggen toen ze wegging. Nu dacht ik, laat ik afsluiten, maar ik klikte per ongeluk tijdens het scrollen met de pad (laptop) op verzonden berichten.
Wat ik zag kon ik niet geloven. Allemaal berichtjes met vunzige teksten, en dat ze seks met hem wil enzo. Ik ken F. en dat is geen grap. Het waren echt van die ‘geile’ gesprekjes enzo.
Ik weet niet of ze al seks met hem heeft gehad, maar aan de berichtjes te lezen wel…
Ik weet niet of ik het aan S. moet vertellen, want dat kan hun vriendschap kapot maken, en dat is wel het laatste wat ik wil!
Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik weet me geen raad meer!

UP!

mm ik zou het er effe met F over hebben, en zeggen dat je het nogal lullig vindt tengenover S

Misschien kun je maar beter je mond houden… had je wel gewoon meteen uitgelogd had je het ook niet gelezen…

Sorry meid ik weet het ook niet. Moeilijke situatie.
Nouja Upje voor jou dan!

Ik kon er niets aan doen, het ging echt perongeluk. Natuurlijk had ik het liever niet gelezen!

Ik zou tegen F zeggen dat ze het tegen S moeten zeggen, en dat als ze dat niet doet, jij het zal doen.

Die F is blijkbaar toch een kutwijf, en die S verdient het om de waarheid te weten.

Aan de ene kant kán S er ooit achterkomen en boos worden dat jij er niets van hebt gezegt. En, kun jij nu wel met een gerust gevoel met F omgaan? En laat staan S (als ze het te weten komt)… Ze heeft haar vriendin wel een soort van bedrogen. Maarja, S valt niet meer op die jongen dusja… ik zou het niet weten hoor!

Vertellen, wat is een vriendschap tussen S. en F. dan als F. steeds tegen S. liegt? Dat is dan toch geen échte vriendschap! En je hebt 't gelezen, dus misschien als je 't nooit meer vertelt, vreet het schuldgevoel je op en waarschijnlijk wordt 't steeds erger naarmate je er steeds langer mee loopt…

Succes in iedergeval!

Ik ben van mening dat het klikken niet per ongeluk gaat. Maar goed.

Confronteer haar er niet mee.
Haar zaak, niet het jouwe.

mij lijkt het ook niet erg waarschijnlijk dat je toevallig op verzonden berichten klikt…
maar nu je het toch hebt gelezen, zou ik F er wel mee confronteren en zeggen dat ze de waarheid moet zeggen tegen S. Doet ze dat niet, dan vertel jij het tegen S.
succes ermee!

ik heb een pad, zeg maar, en als ik naar boven wil gaan met de muis, dan moet ik mijn vinger optillen en dan weer op de pad klikken, ja niet klikken maar erop leggen, maar ik drukte iets te hard dus ik klikte erop. Ik meen het dat ik het niet expres deed.
Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand mijn priveberichtjes las (niet dat ze zo erg zijn ofzo) maar, ik heb het echt echt niet expres gedaan.

Hou je erbuiten… Zulke dingen komen toch wel uit.

Dat is wel heel erg balen. Als ik jou was zou ik er met F. over praten. Vertellen wat je hebt gelezen en zeggen dat je het niet vind kunnen dat ze zo S. bedriegt. Als ze het S. niet gaat vertellen, zou ik het vertellen. Want vriendschap betekend niet tegen elkaar liegen.

ik denk dat ik het voor mezelf houd, anders krijg ik strak beide op mijn dak.
voor het feit dat ik priveberichtjes van F. heb gelezen, en voor S. vind ik het lullig, want zoiest wil je niet over je beste vriendin horen. Ik slaap er nog een nachtje over dan kom ik er wel achter wat volgens mij het beste is.
Maarja, het blijft moeilijk, want je doet er hoe dan ook iemand pijn mee…

Wat heftig. Ik zou tegen F. zeggen dat je het per ongeluk hebt gelezen. Dan kan je aan haar laten wat ze ermee gaat doen.
Wel onzorgvuldig van haar, om juist nu niet uit te loggen. Als je zo’n geheim ;p hebt, ben je toch juist extra zorgvuldig met dit soort dingen. Ik neem aan dat het niet haar bedoeling was dat jij dit las…

nee dat lijkt me ook niet.
maarja, misschien wilde ze het juist wel op een of andere manier, omdat ik haar kan helpen, en dat weet ze, want ik help haar altijd.
Ik ken F al langer dan vandaag, en dat zou zomaar kunnen…
Maarja aan de ene kant, ik zou het zo niet doen!

inderdaad haha, lijkt me ook niet. niet dat dat uitmaakt, want denk dat heel veel mensen dit niet zouden kunnen laten :wink:

zou het ook zo laten als het is, natuurlijk wel vervelend en oneerlijk tegenover je andere vriendin, maar vroeg of laat komt ze er toch wel achter denk ik…

Het klikken kon misschien nog per ongeluk geweest zijn, maar het lezen niet. Dus moei je er gewoon niet mee. Dan krijg je waarschijnlijk zelf ook ruzie met F.