Ik weet niet wat ik moet doen...

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb nu bijna 9 maanden met een jongen (we noemen hem even A). A was eerst mijn beste vriend maar uiteindelijk kregen we een relatie. Thuis wordt hij redelijk streng opgevoed. Zo wordt hij letterlijk gedrild op het gebied van school. Eigen keuzes maken kan hij niet.
Al een aantal keer heb ik het geprobeerd om het uit te maken. Maar dit gebeurde zonder succes.
Alles moet van mijn kant af komen, ik regel alles. Hij maakt zijn eigen keuzes niet en laat alles van mij afhangen. Als ik hier met hem over probeer te praten, zegt hij altijd dat hij erop zal letten. Maar er veranderd niks.

Ik vind hem leuk maar zo kan ik niet verder. Mijn vader vindt dat ik het uit moet maken.
Iemand advies?

Laat het nooit allemaal maar van jou komen! Hij mag ook wel een beetje moeite voor je doen hoor, en als je het daar steeds over hebt en hij doet er niks aan is hij jou gewoon niet waard.

Ik zou er nog 1 keer goed over hebben en zeggen dat als er nog steeds niks zal veranderen dat het maar afgelopen is. In een relatie hoort het van 2 kanten te komen en niet alleen van jou. Je verdient iemand die ook moeite doet, waarom zou je bij iemand blijven die dat niet doet als er nog genoeg jongens zijn die dat wel zullen doen! :wink:

Je hebt gelijk. Een relatie moet inderdaad van 2 kanten komen. En dat is in dit geval niet zo. Maar voor mijn gevoel kan ik niet zonder hem…

Ik heb ook iemand moeten verlaten terwijl ik dat niet wou, in het begin is het erg zwaar maar daarna doe je jezelf echt goed! Al die tijd met iemand zitten die er zelf niks voor doet laat je alleen maar slecht voelen.

Erg veel succes ermee, het is eventjes doorbijten maar geloof me, het zal je zoveel beter doen! :sob::muscle:

Ik heb dit ook wel eens gehad,
Als je zeker weet dat je het uit wilt maken zou ik dat gewoon doen, dan zou ik er wel bij zeggen wat je vervelend vind. Misschien denkt hij erover na en veranderd hij een beetje.