Ik ben pas een week ofzo 15 en ik heb geen idee wat ik aan moet met mijn thuissituatie Het zit namelijk zo: Mijn moeder sloeg me vroeger altijd al keihard in mn gezicht als ik ‘brutaal’ was of iets fout deed. Mijn vriendin is hier ook wel eens getuige van geweest. Ik heb ook een oudere broer, momenteel 21, die er ook last mee had. Laatst heeft hij zijn meubels en spullen van zijn kamer gepakt na een enorme ruzie met onze ouders en is hij onaangekondigd uit huis gegaan. We weten niet waar hij woont, want hij wil absoluut geen contact meer met onze ouders. Hij praat ook nauwelijks tegen mij, wat mij erg droevig maakt omdat ik hem zo mis.
Ik heb ook constant ruzie met mijn ouders, om de kleinste dingetjes! Ik heb geen één onvoldoende op mijn rapport en toch zijn ze niet tevreden. Ik heb 4 zessen, 5 zevens en 4 achten afgerond gemiddeld voor dit trimester op 4 atheneum. Ze blijven maar zeggen dat ik net als me broer blijf zitten volgend jaar en ga zakken voor mijn eindexamen. Ze weten constant wel iets om me op te jutten en roepen vervolgens rond dat ik brutaal ben en dat ik moet luisteren naar ze. Vandaag had ik ook weer een ruzie met mijn moeder. Ze is vier dagen ziek geweest en riep me naar beneden. Toen zei ze: Nou Betsy* , je mag ff gaan strijken voor me, dat verdien ik wel nadat ik ziek ben geweest. Ik: Euhm, ma, ik ga niet al jou was strijken, ik ben geen klusvrouw. toen werd ze helemaal boos , omdat ze ook alles voor mij doet zei ze. En ik had al in de planning om een klasgenoot te bellen om me bijles te geven, toen zei ze dat ik overal een excuus voor zoek om het niet te doen. En ze flipte helemaal uit. Uiteindelijk schreeuwde ze naar me dat ik op kon kutten en dat ik net als mijn broer Jaap* mijn spullen mocht pakken en weggaan. :’(
Ik ben naar mijn kamer gerend en ik heb liggen huilen als een baby, want zoiets zeg je toch niet tegen je eigen dochter!! Ik haat mijn moeder al voor zolang ik weet, maar afentoe heb ik een aardige bui en kan ik wel met haar lachen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, mijn vriend wist ook niet wat ik moest doen, maar hij steunt me wel heel goed. Mijn beste vriendin ook.
Wat moet ik nou doen? Ik ben radeloos!
*Ik heb de namen verandert.