Ik weet niet wat ik met mijn vriendje aan moet..

Hee iedereen, ik zit een beetje in de knoop met mezelf.

Ik heb namelijk een vriendje, maar ik weet niet echt zo goed wat ik met hem aan moet, ik vind hem hartstikke leuk, maar hij had allerlei privé dingen over ons tweeën aan zijn vrienden verteld en via hun hoorde ik het dan weer. Ik had hem snel vrij vergeven, maar later hoorde ik zelfs dat hij lachend ernaast zat toen zijn vrienden het aan me vroegen.

Hij zegt wel soms dat hij van me houdt, maar er zijn dagen waarop ik hem helemaal niet spreek, en als ik hem spreek is het doordat ik het initiatief toon.

Ik hoor van iedereen dat hij me heel erg leuk vindt, hij heeft nog nooit een lange relatie gehad en was altijd best oversekst, en hij is best wel veranderd, dus ik zou me ook wel vereerd moeten voelen. Hij kan lief zijn, maar ik irriteer me soms zo erg, hij kan zo bot zijn.

Onze relatie is ook weer niet zo sterk dat ik zomaar kan zeggen dat ik wil dat hij anders doet. Hij is nou ook weer niet superlief enzo, maar ik hoor van andere mensen dat hij me echt heel erg leuk vindt en hij heeft het volgens mij niet eens door dat ik me irriteer. In het echt is hij soms wel echt lief, maar als ik hem in het echt niet zie (wat best wel vaak is), dan hoor ik ook echt bijna niks van hem.

Dus mijn vraag is, wat moet ik doen? Hij is best wel bot en doet stoer. Hij houdt heel veel van me, maar ik weet niet meer wat ik moet doen… Ik vind hem leuk, maar ik irriteer me ook kapot. Ik moet alles ook via via horen, en dat is zo irritant. Ik doe nu misschien heel overdreven maar ik zit er best mee…

xxxx

Dáár gaat het mis. Als je een relatie samen hebt moet je dit soort dingen bespreken. Zoals je zelf zegt heeft hij het niet eens door dat jij je irriteert. Zolang jij niks zegt weet hij dus niet dat hij iets fout doet. Praten is het allerbelangrijkste in een relatie. Als dat niet goed zit, kan je net zo goed stoppen.

Je hebt ook wel gelijk, maar ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen, en ik ben zo bang voor zijn reactie… :frowning_face:

Laat zien dat wat hij deed echt niet kan. wat je in een relatie doet en zegt is heel persoonlijk en kan voor de andere er omheen lachwekend zijn terwijl degene die het verteld net zo hard mee doet met deze persoonlijke dingen!

ik en mijn vriend praten heel veel met elkaar wat ook tot veel ruzie lijdt maar het eindigt tot nu toe altijd wel goed.

als je hem aanspreekt kan je het best beginnen met : ik wil geen ruzie maar ik zit er echt mee dat…

ondanks dat je zoveel van hem houd moet je altijd onthouden dat je de eer aan jezelf moet houden!

ik hoop dat het goed komt tussen jullie !

je moet niet bang zijn voor zn reactie!
als hij gemeen tegen je gaat doen laat hij in elk geval zien hoeveel hij echt van jou houdt

Snap precies hoe je je voelt. Mijn inmiddels ex ( denk ik ), deed precies hetzelfde met zijn vrienden. Hij deed altijd super stoer, ik zei er dan later wat van op whatsapp & dan werd hij boos. Maar misschien kan je het toch gewoon wat van zeggen. Want nu word je er ook niet gelukkig van toch. Als hij niet accepteert wat jou dwars zit is hij je gewoon niet waard. Gewoon proberen! Het komt echt wel goed & als hij boos wordt, zeg dan gewoon dat het je al een tijdje dwars zit & je het echt niet zo bedoeld. Als hij echt veel van je houdt verandert hij het wel! Succes X

Ik snap dat dat spannend is, maar als het goed is en hij van je houdt begrijpt hij je. Je hoeft hem ook niet meteen te gaan beschuldigen, gewoon rustig over praten. Het lijkt me niet dat hij dan boos op je zal worden.

Ik hoop het ook, hij heeft waarschijnlijk niet eens door dat ik me zo irriteer, ik denk dat ik maar eens moet gaan praten ja… Maar dat vind ik zo lastig… Het geeft me wel hoop dat het altijd goedkwam tussen jullie :slightly_smiling_face:

Dankjewel! Dit helpt me echt, ik zal toch maar met hem moeten praten dan denk ik, hij houdt inderdaad heel veel van me. Ik ben ook bang dat hij me zo’n overdreven vriendinnetje vindt.

Ja precies, ik hoop het. En ik hou ook van hem en ik wil hem ook niet kwijt, dus ik ben zo bang, hij zal niet boos worden, maar straks is het andersom, dan irriteert hij zich aan mij. Het betekent dan natuurlijk dat hij niet de ware is, maar ik wil hem ook niet kwijt zegmaar…

zo fijn dat jullie me willen helpen :slightly_smiling_face: dit waardeer ik echt :slightly_smiling_face:

we zijn nu bijna 4 maanden samen en hebben om de 2 dagen ruzie om de kleinste dingen. veel praten hielp echt enorm het beste om midden in de ruzie even wat te eten en even rustig te gaan zitten zodat je niet in woede uitbarst en kalm blijft! :slightly_smiling_face:

Hij zal je echt niet overdreven vinden hoor, waarschijnlijk waardeert hij het dat je eerlijk bent. Praten en eerlijk zijn is heel belangrijker. Succes met praten, het komt vast goed!

Ja dankjewel! :slightly_smiling_face:

Heeel erg bedankt!!