Een grote geruststelling is dat er heel veel mensen zij die niet weten wat ze willen worden en uiteindelijk toch ergens terechtkomen. En soms blijkt op langer termijn je ‘droomberoep’ toch tegen te vallen en dan zit er niets anders op dan op zoek gaan naar een alternatief.
Ik weet niet waar je studeert, maar anders zou je ergens een studiekeuze-, beroepskeuze- of interessetest kunnen doen. En ik zou een afspraak maken met je decaan/tutor om een gesprek aan te gaan over je toekomst en mogelijkheden. Misschien heeft hij/zij nog goede ideeën. Verder bestaan er instellingen zoals ‘Centrum Studiekeuze’ zoals in Utrecht waar je terecht kan.
En speur is fora af op zoek naar mensen die een bepaalde opleiding volgen en vraag ze het hemd van het lijf. En meeloopdagen geven ook nieuwe inzichten. 
En opleidingen zijn nooit direct leuk, soms moet je door de zure appels doorbijten. Iets ‘leuk’ vinden is soms ook je verwachtingen bijstellen, met eigen initiatieven komen etc.
Zelf ben ik ook een geval geweest van ‘ik weet niet wat ik wil’
Ik wilde vroeger kapster worden, op de middelbare school bleek het verstandiger te zijn om een andere opleiding als vervolgopleiding te kiezen die beter zou aansluiten op mijn doen en kunnen. (Meer uitdaging)
Vervolgens wilde ik graphic designer worden, en ik heb een HBO opleiding enkele jaren gevolgd waarmee ik die droom zou kunnen realiseren. Gezondheidskwalen gooiden roet in het eten, en nu doe ik een talenstudie aan de universiteit. En wat ik exact wil worden is nog niet duidelijk. Misschien docent of ‘journalist’/webredacteur? Waarschijnlijk een journalistieke bachelor en verder zie ik wel