Ik weet niet waar ik het kwijt moet ;$ Sneetje anus.

Ik heb dus een sneetje bij me anus. Daarom heen is het ook rood. Het jeukt een beetje en als ik het aanraak nog erger. Ik hoop dat iemand kan uitleggen wat het is en wat helpt. Want naar de dokter gaan die me kont bestudeerd lijkt met echt niet leuk. :stuck_out_tongue: Ik schaam me er sowieso ook voor ;S En ik gebruik nu vaseline om de jeuk te voorkomen.

Hoe ben je aan dat sneetje gekomen? Door scheren? String…? Ik denk dat je het gewoon moet laten tot het genezen is.

Het is niet scheren. Want ik had het eerder ook al boven me anus. En ik draag niet stringen

Gewoon doorgaan met vaseline. Gaat vanzelf over :-). Waarschijnlijk ben je gewoon te vaak naar de wc geweest en als je te vaak wc papier gebruikt krijg je dit soort dingen.

Ah oke, is het echt een sneetje? of een puist. Maargoed misschien kan je beetje googlen en kijken of er wat over te vinden is, wat het kan zijn etc. Ik zou het niet weten succes!

Owja dat ook nog :stuck_out_tongue: Het doet geen pijn eigenlijk. Het jeukt alleen.

Iemand?

Heb ik ook ooit gehad, het is irritant maar het gaat vanzelf over! Gewoon goed schoonhouden, maar ook weer niet te veel aan zitten want soms kan het dan telkens blijven open gaan zeg maar. Dan zit je er dus veel langer mee!
En je hoeft je er echt niet voor te schamen (; zo veel mensen hebben dat wel eens (gehad).

Het klinkt als een anale fissuur. Dat krijg je vaak doordat je te hard moet persen bij je ontlasting. Als je naar de huisarts gaat kan hij je een zalfje voorschrijven waardoor het sneller dichtgaat, en dan kan hij je misschien ook iets geven om je ontlasting zachter te maken, zodat je dit (of aambeien) niet weer krijgt.

Klinkt echt naar. Ik zou zelf niet naar de dokter gaan, dat zou ik erg genant vinden, maar het is waarschijnlijk wel het verstandigst haha. Als je ontlasting echt hard is, zou ik er wel wat aan doen. Aambeien lijken me echt rot namelijk

ehm is het niet ontstoken (rood erom heen enzo)

Dat heb ik ook een keertje gehad! Ben naar de dokter geweest, krijg je een zalfje mee, en poeder zodat je zachtere poep krijgt :stuck_out_tongue:

Ik snap trouwens echt niet wat mensen zo ‘eng’ vinden aan de dokter? Die heeft ervoor geleerd & vind het totaal niet raar ofzo.