Ik weet niet of ik dit moet proberen

Dit schooljaar kwam er een jongen in mijn klas waarvan ik dacht hey handsum met jou wil ik wel een beschuitje eten. Nu heb ik dat verder een hele tijd links laten liggen omdat ik hem maar n paar uur in de week zie. Nu begint hij me de laatste tijd wat meer op te vallen, ik merk bijvoorbeeld dat ik hem onbewust aan het zoeken ben in de aula, van hey waar zit je of wat vaker naar hem kijk. Nu weet ik dat ik van mezelf niet echt uitstraal dat ik nieuwe vrienden zoek, misschien een klein probleem. Dus we hebben (op 2x na) nog nooit met elkaar gepraat. Nu weet ik dat ik de stap zelf kan zetten maar ik durf het totaal niet. Ik heb ongeveer 4 crushes en 2 relaties gehad en echt geen een daarvan is goed gelopen. Nu wil ik het wel, maar ik weet echt niet hoe ik het moet proberen omdat ik gewoon weer bang ben dat het fout gaat ?

Als je het niet probeert, gebeurd er toch niks dus kan je het maar beter proberen. Het ergste wat er gebeurd is dat het nergens op uit loopt en dat je hem af en toe in de kantine ziet. Je kan met jouw vrienden naast hem lunchen en hem betrekken bij de gesprekken die je met je vrienden hebt? En van daar werken?

Hij zit ook nog lessen bij mij in de klas, en ik denk juist dat dat het moeilijk maakt. Hij is heel close met een meisje (ik weet wel bijna zeker dat het geen liefde is maar alsnog) en dat zijn echt de kleine dingetjes die me tegenhouden.

Ik heb dit ook gehad met een jongen uit mijn klas, en ik heb dus wel een aantal keren met 'm afgesproken, en kwam er achter dat hij totaaaaal mijn type niet is. En nu heb ik met één van zijn vrienden afgesproken, en gezoend, afgelopen week. Maar goed, je kan het altijd proberen, ik vind het namelijk ook niet super awkward als ik die ene jongen tegen kom. Begin eens een leuk gesprek met hem op facebook, whatsapp o.i.d., of stap op hem af op school. En van dat meisje waar hij heel close mee is, misschien is het gewoon een hele goede vriendin zoals je zelf al aangeeft, en is dit niet het geval kom je daar snel genoeg achter!

Succes meis! :slightly_smiling_face:

\Spreek eens met een groepje af ofzo? Binnenkort wordt het herfs/winter. En gaan de schaatsbanen open. Ga met een groepje schaatsen?