ik weet niet, of het het waard is

eh
ik heb een beetje een probleem, en ik zal het proberen uit te leggen, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen

er is zo’n jongen, en ik vind hem wel leuk, en ik kan het ook echt goed met hem vinden, klinkt allemaal geweldig maar er zijn een paar problemen

1. hij is de beste vriend van mijn ex (me eerste echte liefde, het is nu 2 maanden uit, ik was een jaar echt heel erg verliefd op hem. en hij zei ja ik vind het echt niet leuk als je met hem ga bla bla bla, maar daar trek ik me weinig van aan, aangezien hij me zelf heeft gedumpt en me heel veel pijn heeft gedaan, we zijn wel gewoon vrienden nu, ookal spreek ik hem bijna nooit meer)
2. hij is de ex van een goeie vriendin van mij(ze was nooit verliefd op hem, hun relatie duurde 2 maanden en is nu 3 maanden ofzo over, ze heeft gezegt dat ze het niet leuk vind, wat ik neit begrijp aangezien ze niet verliefd was en alweer een nieuw iemand heeft, en liefde is niet tegen te houden natuurlijk)
3. hij gaat over een week naar een campus, hij is dan alleen in de weekenden thuis, en in de vakanties(ik zie hem dan natuurlijk heel weinig, maarja er zijn telefoons, en er bestaat internet, treinen, auto’s)

ik weet alleen niet of het het waard is, en hoeveel ik in de problemen kom als ik met hem ga…
aan de ene kant denk ik
wat heb ik te verliezen
maar aan de andere kant denk ik, wat als iedereen nou boos word, of het helemaal niet gaat.
dus
wat denken jullie?

volg je hart :slightly_smiling_face: als jij heel graag wat met die jongen wilt, ga er dan voor!

nou, zoals je het opschrijft wel, want je geeft 3 redenen, om het niet te doen.
maar daar achter zet je gelijk een verdediging waaruit ik opmaak dat je het erg graag wilt.

Je kunt het altijd gewoon proberen, als het niet lukt kun je ermee stoppen.
Ik denk als je het niet probeert je er later wel spijt van krijgt

wat kimmiieee ook al zei: volg je hart. als je hem echt heel erg leuk vind, krijg je later misschien spijt dat je je kans nooit benut hebt…

Volg je hart. En wat je zelf al zegt: Wat heb ik te verliezen? Als je echt verliefd op die jongen bent, ga er dan gewoon voor! Straks krijg je er spijt van dat je het niet gedaan hebt. En als het dan niet gaat, of het valt tegen, kap er dan mee!

Heel veel succes :relieved:

idd ga er gewoon voor!

Ik kan het moeilijk voor je beslissen, ik weet namelijk niet hoe je vriendin en vriend reageren. Volg idd je hart. Jij weet wat het beste is!
Iniedergeval veel succes!

Beter spijt hebben van iets wat je wél gedaan hebt, dan wat je niet gedaan hebt.

ja oke
zo is het ook wel eigenlijk…
ik ga denk ik vanavond eerst even met die vriendin praten
bedankt!

Ben het eens met je keuze :wink:
Het is inderdaad raar van die vriendin, dat ze er moeilijk over doet, dus praten is zeker goed. Als zij het dan nog steeds niet leuk vindt…
Dan zou ik toch je hart volgen zoals de rest zegt, anders ga je spijt krijgen!