Ik weet niet meer wat ik moet doen..

Hee meiden, ik zit eigelijk met een probleem.
Het is nu denk ik 3 maanden uit en gisteravond hebben we voor het eerst elkaar in het echt gesproken. Er is in die 3 maanden veel gebeurd, ook teveel om te vertellen maar samengevat: ik wist niet waarom hij het uitmaakte, maakte het uit in een dronkenbui en over Whatsapp, hij liet me zitten na 17 maanden samen, deed net of ik niet meer bestond en hij was blijkbaar al snel over me heen en dat na alles wat ik voor hem heb gedaan en hoeveel ik voor hem over had. Tenminste dat gevoel gaf hij mij omdat hij de 1 na de ander had. Hij vertelde gisteravond mij dan ook dingen die hij voor me verborgen hield, hij blowde namelijk met vrienden in de tijd dat wij wat hadden maar wel voor een tijd was gestopt voor mij omdat hij het niet voor me verborgen kon houden, maar vertelde dat hij 2 weken terug toch weer geblowd had… Kwam hem nog vaak tegen in discotheken waar we beiden veel heen gingen en elke keer was hij weer met een ander. Tuurlijk dat maakte mij jaloers en ik kon er echt niet tegen om hem zo te zien met een ander omdat hij in mijn hoofd nog steeds mijn vriend was. Het was echt knokken en ik ben deze maanden niet bepaald vrolijk geweest en heb er nog steeds vaak last van.
Maar goed, toen hoorde ik via via dat hij met een meisje gaat en daar vaak mee afspreekt, naja hij heeft het uitgemaakt en dat is ook zijn keuze, hij moet maar lekker doen, maar we gingen gisteravond afspreken om alles even goed uit te praten en tot mijn verbazing deed hij heel lief en aardig tegen me en hij trooste me toen ik het even niet meer hield, hij knuffelde en alles voelde ineens weer zo goed bij hem. Mijn gevoelens zijn duidelijk niet over voor hem en hij gaf me het gevoel dat hij mij ook nog niet vergeten is. Hij zei dat ik hem gewoon kon Whatsappen als we het maar niet meer over ons praatte wat er gebeurd was. Hij werd namelijk gestalkt door iemand en hij dacht dat ik het was uit wraak. Hij wou me maar niet geloven en hij dreigde de politie erop af te sturen. En de ene keer Whatsappt hij me vet boos en dat ik op moet houden met dom doen (terwijl ik niet eens iets doe, hij wou rust dus ik val hem niet lastig en ik zoek geen contact) maar de andere dag vraagt hij ineens hoe het met me gaat… En dat zei hij gisteravond ook, dat hij het fijn vond om te horen hoe het met me ging en wat ik allemaal had meegemaakt in de tijd dat we zonder elkaar waren… Ik bedoel wat moet ik er nou mee, ik heb echt geen idee, moet ik hem weer Whatsappen, moet ik aardig doen of juist afstandelijk?
Ik voel duidelijk nog wel wat voor hem, het voelde zo vertrouwd… Maar hij is zo onduidelijk en ik durf het ook niet te vragen aan hem hoe hij het ziet omdat ik bang ben dat hij dan weer boos zal worden of wat dan ook, hij is zo onduidelijk dat ik niet eens weet hoe die zal reageren…
En wat ik al zei hij spreekt heel vaak met een ander meisje af en ik weet ook niet goed of ik wel moet vertrouwen wat hij allemaal tegen me zegt, want hij heeft tenslotte 17 maanden lang verborgen gehouden dat hij blowde en kwam vaak ook niet dingen na die hij had beloofd…

Iemand tips?
Hoop dat jullie me een beetje snappen…

Een tip? Lekker laten gaan, wat moet je daar nou mee…
Komt beloftes niet na, dumpt je omdat ie dronken is en zelf de reden niet eens weet, heeft de een na de ander. Lijkt mij geen boyfriendmaterial.

Dat is zo, maar we hebben zoveel leuke dingen meegemaakt, ik dacht dat bij iemand was die me eindelijk echt kende en dat voelde vertrouwd. Ik denk dat ik daarom niet zo goed kan los laten omdat ik bang ben dat ik niet weer zo iemand ‘krijg’ die die dingen met mij doet en mij accepteerd zoals ik ben… (ben erg onzeker over mezelf, voel me minderwaardig tegenover anderen en ik accepteer dat ik me zo voel, maar is toch een beetje een struggle voor mezelf).

Hmm lastige situatie… Hebben jullie echt al een gesprek over jullie gevoelens gehad (wat ik hier niet echt uit op kan maken)? Als hij het ook weer proberen zou ik eerst duidelijke regels stellen mbt dat meisje en blowen enzo. Maar vooral veel praten en niets overhaasten. Ik denk dat als je hem door middel van praten weer ‘opnieuw leert kennen’ je een veel duidelijker beeld krijgt en dan kan bepalen wat je wilt.

Blowen zonder dat iemand het weet komt me bekend voor. Toen ik mijn vriend leerde kennen wist ik dat ie het deed maar ik heb gezegd dat hij alleen in het weekend mocht blowen. Toen ben ik er via zijn broer achter gekomen dat hij het gewoon bijna elke dag deed en ben ik echt heel boos, verdrietig, kwaad geworden (hij wilde het me niet vertellen omdat hij bang was dat ik het uit zou maken, en dat heb ik ook overwogen). Nu hebben we de afspraak dat hij het niet doet als ik erbij ben. Het heeft wel een lange tijd geduurd voordat ik mijn vertrouwen weer een beetje terug had wat betreft allerlei dingen (want ik ging overal iets achter zoeken).

En ik blijf btw altijd maar aardig doen terwijl hij heel kil en koud tegen mij praat… Ene keer praat hij leuker als de andere keer, denk dat hij zelf ook niet goed weet wat hij er mee aan moet…
We hebben heel lang geen contact gehad maar sinds een paar dagen wel weer en het komt eigelijk alleen maar van mijn kant…

Precies, hij heeft dan gisteravond ook eerlijk gezegd dat hij het niet vertelde omdat hij bang was dat ik het uit zou maken, maar heb duidelijk mijn gevoelens voor hem verteld en hij zei gisteren voor ik wegging dan ook: ik weet dat je nog van mij houd. En dat zinnetje blijft maar door mijn hoofd tollen…
Hij heeft niet goed zijn gevoelens verteld en ik denk dat hij dat niet durft, hij durfde me namelijk ook niet aan te kijken en zat constant op zijn mobiel te kijken, wat ik erg irritant vond…

Maar wat ik dan niet snap, de ene keer is hij zo boos op me en de andere keer zegt hij dat hij het fijn vind om te horen hoe het met me gaat en maakt dan af en toe ook domme grapjes (omdat hij weet dat ik ze grappig vind)… En hij zei: je hebt een knuffel nodig he, domme ik zei ook nog: ja…
Dus hij knuffelde me ook nog voor ik wegging waardoor ik nog meer twijfel, ik weet gewoon niet hoe hij het ziet en ben bang dat ik nog lang niet over hem heen ben…
Ben bang dat hij me weer hoop gaat geven en op het laatst toch zijn gedachten verandert en me net zo hard weer laat vallen…

Dit lijkt me inderdaad ook nou niet echt het perfecte vriendje…

Ik zou hem niet meer terugnemen als ik jou was. Dat hij het na zo’n lange relatie gehad te hebben uitmaakt via whatsapp is echt erg. En alle dingen die je daarnaast vertelt wijzen erop dat hij echt niet toe is aan een relatie. Hij moet lekker de komende tijd als vrijgezel doorbrengen want daar is hij duidelijk aan toe als ik zo hoor wat hij allemaal uitspookt. En jij moet iemand gaan zoeken die het wel waard is om mee samen te zijn, want je verdient echt beter dan dit!

Ik denk dat je precies hebt gezegd wat ik zocht in m’n hoofd. Hij is helemaal niet toe aan een relatie, echt niet. Hij laat zijn vrienden telkens weer stikken voor meisjes. Is trouwens in 2 (ongeveer 2 en half) jaar tijd niet 1 keer alleen geweest, voor mij had hij ook een vriendin 7 maanden ongeveer, was ook al na een maand dat het uit was met mij samen en hij doet nu weer hetzelfde, zat na een maand alweer met een ander te ‘kloten’. Ik denk dat hij het alleen echt niet aankan…
En dat vind ik heel lief van je, ik weet nu ook zeker dat ik beter verdien, na alles wat ik voor hem gedaan heb en alles wat ik voor hem over had, was hij nog niet tevreden, ik denk dat hij dan nooit tevreden zal zijn met wat mensen voor hem doen…
Bedankt voor je reactie!

Ja precies, en dat is denk ik ook de reden dat hij laatst wel lief tegen je deed, zo gauw het niet goed gaat zoekt hij weer iemand om op terug te vallen. Niet intrappen! Laat hem eerst maar even zijn eigen zaakjes op orde krijgen! Succes :slightly_smiling_face:

Dat hij niet over zijn gevoelens begon is niet zo’n goed teken denk ik… Ik kan me indenken dat jullie je leuke momenten hebben maar hij komt inderdaad niet erg betrouwbaar over. Zeker als dit niet de enige belofte was die die had verbroken en dan heb je ook nog dat gedoe met dat meisje. Ik zou afstand van hem doen (ook al heb ik makkelijk praten) en kijken hoe dat verloopt. Want het kan ook zijn dat hij en dat andere meisje nu even niet zo close zijn en dat je voor je het weet weer ingeruild bent voor dat andere meisje…

Precies! Eerst zijn eigen zaakjes op orde krijgen inderdaad!
Heel erg bedankt!

Ja, afstand nemen en geen contact meer opzoeken, als hij nog iets van me wil moet hij mij maar op gaan zoeken, hij moet ook maar eens moeite gaan doen voor mij…
En inderdaad, voor ik het weet ben ik waarschijnlijk toch weer ingeruild voor een ander.
Heel erg bedankt!