Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ik ga een lang verhaal kort proberen te maken.

• Ik heb nu een jaar en 2 maanden een vriendje, eerst ging alles goed maar nu begin ik te twijfellen, want:
  1. Als ik nog maar iets gedronken heb (alcohol) wordt hij altijd boos, ookal heeft hij geen reden.
    bv. Eergisteren waren we op cafe en ik had 2 wijntjes op. Ik wou op m’n stoel gaan zitten maar iemand achter mij verschoof die stoel net een beetje dus ik viel bijna. Hij werd razend kwaad op mij, heeft een half uur op mij staan roepen en toen ben ik wenend naar huis vertrokken. Het probleem is dat het altijd om zo’n stomme dingen gaat, waar ik niks aan kan doen en waar hij altijd super kwaad om wordt. Een andere keer zat ik met een vriendin op een bankje, en 2 jongens zaten echt twee meter van ons weg. Was hij kwaad omdat ik met andere jongens op een bankje zat terwijl ik er niet eens tegen gepraat had.
  2. Ik heb het gevoel dat hij echt heel weinig om me geeft.
    bv. Vandaag, ik ben ziek en ik heb hem vandaag niet gezien maar we zijn al wel de hele dag aan het smsen. Het probleem is dat hij het altijd alleen maar over zichzelf heeft, hij heeft van heel de dag nog niet eens gevraagd hoe het met me ging.
  3. We hebben echt steeds meer ruzie, en elke keer begint hij al mijn minpunten op te noemen. Maar als ik dan is iets over hem zeg, heb ik altijd ongelijk.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, want ik kan niet zonder hem maar met hem wordt ook steeds moeilijker…

Help please? :frowning_face:

Om eerlijk te zijn, denk ik dat je beter af bent zonder hem… Hij besteedt precies niet genoeg aandacht aan jou als persoon (als je al die negatieve dingen niet zou meerekenen, die aandacht is immers niet zo gewenst).

Niemand heeft iemand nodig die hem/haar onderuit haalt, toch?

Daar heb je gelijk in, maar ik vind het zo moeilijk om een relatie van zo lang op te geven… :frowning_face:

Dit komt misschien heel cru over, maar ik zou zeggen dumpen die handel. Je verdient iemand die veel beter is. Iemand die er voor je is als je ziek bent, iemand die vraagt hoe het met je gaat, iemand die niet je minpunten benadrukt maar je pluspunten. Je houdt vast veel van hem, maar echt waar, je verdient beter. Ik snap dat je het moeilijk vindt om je relatie op te geven, maar je lijkt me er niet meer echt gelukkig in. Dus als je dan in de relatie zou blijven wordt het alleen maar moeilijker voor jou. Je moet het helemaal zelf weten, dit is maar mijn mening. Maar lieverd, je verdient beter.

Ik denk dat je met hem moet praten en zeggen wat je tegenzit in jullie relatie. Maar zeg voor dat je zo’n gesprek begint dat je geen ruzie zoekt en dat je wil dat hij je laat uitpraten.
Als je je beter voelt na het gesprek zal alles wel terug goed komen tussen jullie.
Jongens kunnen soms hard zijn.
Als het gesprek niets oplevert dan vind ik dat je een punt achter jullie relatie moet zetten.
Want dan is het echt een teken dat hij geen rekening met je houd.

Hij verdient jou echt niet!

Elke keer als we ruzie hebben praten we het altijd wel heel goed uit, maar dan opnieuw begint hij (als alles al opgelost is) weer alles op te noemen wat hij niet leuk aan me vindt.

Maar ik ga morgen zoals jullie zeggen nog is proberen echt goed met hem praten. Ook over hoe ik me voel over onze relatie enz. Echt bedankt voor jullie reacties, they make me feel better. Ik dacht dat het echt aan mij lag…

Thanks guys :heart:

Wauw! dit is zo herkenbaar!
ik had precies hetzelfde met mijn ex.
hij was precies zo. echt alles klopt wat jij zegt.
en uit verhalen van zijn vrienden blijkt dan ook dat hij zich te goed voor mij voelde en dacht dat hij boven me stond. ik zou er met hem over praten. alles uitleggen.
als hij het dan nog niet snapt nog een keer proberen, maar als hij daarna vindt dat het niet zo is en dat je geen gelijk hebt is het ook niet meer leuk voor je. dan heb je geen leuke relatie meer. dan wordt het ergens toch tijd om het te beeindigen. daar kun je gerust een tijdje over doen of de tijd om er goed over na te denken voor nemen. en misschien veranderd hij wel in die tijd.
of komt het toch goed. als dit niet zo is moet je het toch echt doen. als je dat zelf ook wilt tenminste. het is altijd moeilijk, maar misschien is het zo net iets beter …
leg dat hem in ieder geval goed uit . x
misschien is dit bij jou ook het geval.

Het probleem is, hoe hard hij mij ook kwetst, ik zie die jongen doodgraag. Ik zou me m’n leven niet meer kunnen inbeelden zonder hem, ik ben zo gehecht aan hem. Maar tegelijkertijd doet hij me zoveel pijn, en dat moet stoppen.

Daarnaast, stel dat ik er een einde aan zou maken. Het zou m’n hart breken hem met een ander meisje te zien…

Hij behandelt je eerder als een irritant, klein zusje.

En even een reality update: er zijn veel meer jongens dan alleen die suk ehh jongen.