Ik weet niet meer wat ik moet doen. Help?

Hoihoi,

ik ben een 18jarige tweede jaars pedagogisch werker niv.4 student, en ik heb zojuist gehoord dat ik het jaar over moet doen. Ik heb eerder al een negatief studieadvies gekregen omdat ik deze opleiding helemaal niks vind(en dat straalde ik blijkbaar uit) maar ik wilde het graag afmaken omdat ik er toch aan begonnen was. Ik ga met tegenzin naar stage en vind de lesstof bijna tot niet interessant. Ik had overwogen om vavo te doen maar ik was bang dat ik dat niet zou halen.

Nu ik heb gehoord dat ik het jaar over moet doen ben ik weer gaan twijfelen. Ik zou het liefst stoppen en de vavo havo binnen 1 jaar doen, maar ik denk steeds ‘‘wat als ik het examen niet haal?’’. Ik heb eerder ook havo gedaan(maar 2 jaar, maar goed) en ben opzich wel een theoriemens, maar toch twijfel ik. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie ervaring met de 1jarige vavo havo opleiding? Ik weet het echt niet meer en ik moet binnenkort een keuze maken en heb dringend advies nodig.
Heel erg bedankt alvast.

Ik heb tot de tweede havo gedaan op de middelbare school. Ben gezakt naar theoretisch in de derde.

Bedankt voor het reageren btw :slightly_smiling_face:

-

Ja klopt, ik zou er niks mee hebben gedaan. Het was eigenlijk bedoeld als een vooropleiding zodat ik naar het hbo kon. Op het hbo wil ik iets totaal anders doen, iets met talen denk ik. Maar ik ben zo bang dat de vavo moeilijk is en dat ik dat ook weer niet haal. Ik heb motivatie nodig.

Op vavo kan je niet alle vakken in 1 jaar halen hea… Je zou er sowieso 2 jaar over doen om je havo te halen. Het eerste jaar doe je examen in de ene helft van je vakkenpakket en het 2e jaar doe je examen in het andere deel.