Hoi meiden. Ik weet dat niemand mij kan helpen met het maken van een beslissing, maar ik wil toch graag mijn hart luchten en advies.
Ik heb nu anderhalf jaar een relatie. Dit is mijn eerste relatie. Sinds een maand of 3/4 heb ik echter meerdere malen huilbuien en voel ik me soms heel down omdat ik niet weet wat ik met mijn relatie aan moet. Het probleem is dat ik me de ene keer gelukkig voel bij mijn vriend en de andere keer beangstigend het mij en wil ik eigenlijk direct weer naar huis als ik bij hem ben. Ik erger mij vaak aan mijn vriend (ik kan bijvoorbeeld direct chagrijnig worden als ik zie dat als ik langs kom, mijn vriend in zijn joggingsbroek loopt en geen moeite heeft gedaan zich te scheren/haar te doen of als hij om 14.00 uur uit zijn bed komt). Mijn vriend is ontzettend lief voor mij en hij heeft werkelijk alles voor mij over. Ik hou heel veel van hem, maar ik weet niet meer op welke manier ik van hem houd.
Mijn vriend en ik zijn totaal verschillend. We komen allebei uit een heel ander soort gezin, wat opzich geen probleem is (ik wil ook geen oordeel geven over wat goed of fout is). Ik merk wel dat wij allebei een redelijk ander toekomstbeeld hebben. Mijn vriend is een allemansvriend, wilt graag later “huisje, boompje, beestje” en heeft daarnaast weinig ambities. Ik ben daarentegen heel erg gedreven voor school. Ik wil graag een goede baan en heel veel van de wereld zien later. Ik ben verder vrij op mezelf. Ik heb een paar goede vriendinnen, maar ben niet zo’n “party-ganger”, terwijl mijn vriend dat wel is en het liefste ook nog heel aanwezig is op feestjes. Ook vind ik de familie van mijn vriend soms erg vervelend. Als mijn vriend met zijn familie is, hebben zij humor met elkaar die ik totaal niet begrijp en zit ik er meestal stilletjes bij… En de gesprekken die bij ons thuis worden gevoerd zijn van een heel ander niveau als bij hem thuis; hierdoor vaak ook onze gesprekken. Ik ben een stuk serieuzer als mijn vriend en hij is nog veel meer in het stadium van “in het weekend lekker bier drinken met vrienden” en hij is geïnteresseerd in roddels van anderen, terwijl ik mij totaal niet bezig houd met anderen en wat er over ze verteld wordt. (terwijl mijn vriend toch al 21 is, bijna 22)
Ik denk dat verschillen niet een heel groot probleem zijn en dat ik niet moet kijken naar zijn familie, maar de laatste tijd twijfel ik ook aan mijn gevoelens voor hem. Ik mis hem eigenlijk niet echt als hij bijvoorbeeld een week weg is, omdat ik in mijn hoofd met zo veel meer dingen bezig ben. Terwijl, als ik bij hem ben, dan kunnen we vaak onwijs lachen en heel goed met elkaar praten. Wij zijn anderhalve week terug een week samen op vakantie geweest en dat was ontzettend leuk. We hebben veel leuke dingen gedaan samen en het heel gezellig gehad. Maar ik heb geen moment gehad dat ik weer echt “kriebels” had en dolgelukkig was. Dat hoort als je verliefd bent toch?
Ik ga in mei voor mijn stage waarschijnlijk 4 maanden naar Australië, dus ik denk dat alles dan wel op zijn plek zal vallen als we elkaar zo lang niet zien. Ik weet echter niet of ik nog zo lang moet wachten met mijn beslissing… Ik voel me op deze manier niet gelukkig. Daarnaast willen mijn ouders in de kerstvakantie op vakantie en mijn vriend mag dan mee. Ik heb het gevoel alsof ik voor die tijd een beslissing moet maken omdat ik niet mijn ouders met extra kosten op wil zadelen als ik vermoed dat de relatie niet standhoud en ergens wil ik ook niet dat hij meegaat. Ik ben ook totaal nog niet bezig met het feit dat ik mijn vriend zo lang moet gaan missen als ik op stage ben… Ik ben er juist alleen maar enthousiast over om te gaan. Ik betrap me zelf er soms ook op dat ik naar andere jongens kijk. (ik zal nooit vreemd gaan of iets verkeerd doen daarentegen, nooit)
Ik weet dat het zo klinkt alsof ik er gewoon een punt achter moet zetten, maar als het er op aan komt, lijkt het me vreselijk om hem te moeten missen. Ik weet alleen gewoon niet of ik hem ga missen als mijn vriend (vriendje) of als als mijn beste vriend. En ik weet ook niet of ik HEM ga missen, of het ga missen om iemand te hebben die altijd naar je luistert en er voor je is wanneer je het nodig hebt. Ik ben gewoon ontzettend bang dat ik veel te kritisch ben en dat ik niet meer iemand zal vinden zoals hij… (het is m’n eerste relatie dus ik weet niet of dit is “hoe het moet zijn”)
Dankjewel als je het helemaal gelezen hebt…