ik weet niet hoe ik het moet zeggen

hoi meiden.
mijn beste vriendin, -ja hoe lullig het ook klinkt- stinkt ontzettend naar zweet. altijd en elke dag.
ik wil het haar wel zeggen, maar ik weet niet hoe ik het moet doen. want ik wil haar ook niet kwetsen, weetjewel.
ze word nu wel al erg gepest in de klas, en dat vind ik ook zo lullig.
heel veel andere meisjes uit mijn klas komen dan naar me toe en zeggen dan: je moet echt eens tegen dat vriendinnetje uit je klas zeggen dat ze zich moet wassen.
en dan word ik zó kwaad.
[ ja, er zitten alleen meisjes in mijn klas ]
ik weet hoe bitch meisjes tegen elkaar kunnen zijn, en ik wil niet dat ze nog meer gepest word.

xxo

als je niet wil dat ze nog meer gepest word, moet je het JUIST tegen haar zeggen.
En van jouw zal ze het op prijs stellen als je het zegt. Als er iets tussen je tanden zit heb jij toch ook liever dat je beste vriendin het gewoon zegt?! Ik tenminste wel.
Dus begin het gesprek heel simpel met… nou er kwamen meisjes uit onze klas naar me toe… en die zeiden dus tegen mij dat je soms wel een beetje naar zweet ruikt… dus ik dacht; ik heb het beste met je voor, ik zeg het gewoon tegen jouw… omdat ik ook graag zou willen dat jij zoiets tegen mij zou zeggen, als ik het had.
Dus gewoon heel rustig blijven en niet zo ‘bitchy’ het aan haar vertellen.

Ze zal zich wel even schamen, maar iedereen schaamt zich denk ik als iemand zoiets hoort. maar ik snap wel dat het moeilijk is om te vertellen.
Succes ermee

wat vemke zegt
gewoon bij jullie thuis of zo als jullie met z’n tweeën zijn… zeggen dat ze best wel naar zweet ruikt… en aanbieden om samen deo of iets te kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

ja idd,
je bent juist een echte vriendin om eerlijk tegen haar te zijn.
als je liegt dan word het alleen maar erger.
goodluck though.

precies, of je gaat met haar naar een drogist (bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen) en zegt: “kijk, deze deodorant ruikt echt zo lekker! die moet je ook eens proberen.” misschien niet de beste manier, maar wel de makkelijkste. als je het niet recht voor z’n raap durft te zeggen, moet je het gewoon tussen neus en lippen door doen.

Ik heb daar ook last van (zweten) en ik kan er echt NIKS aan doen en ik voel me gekwetst als mensen zeggen dat ik stink, hoe goed ze het ook bedoelen. Ik heb zowat alle deodorants geprobeerd en zelfs van die chemische rommel die je 5 dagen droog zou houden, nou niet dus. Waarschijnlijk weet ze het zelf ook wel en begint ze er maar niet over zodat mensen er minder op letten.

Dus ik zou er eigenlijk niks over zeggen. Ik denk dat zij dan ook op zoek is naar een deodorant die er echt tegen helpt, en je merkt het vanzelf wel als ze die gevonden heeft.

als jij deo op gaat spuiten moet je vragen, jij ook? :cold_sweat:

Gewoon zeggen, recht voor z’n raap wezen!
Enne op een subtiele manier zeggen, niet van: ‘‘Je stinkt’’ of ‘‘Heb je je zelf wel geroken?’’. Als ik super onwijs erg naar zweet stonk, zou ik ook willen dat mijn beste vriendin wat erover zei.