Ik weet niet hoe ik het moet zeggen

Heii,

Morgen wil ik tegen een jongen zeggen dat ik hem leuk vind. We zijn sinds vorig jaar vrienden en we flirten heel veel. Sinds december vind ik hem al leuk en we hebben ook al een paar keer gezoend, maar toen hadden we elke keer gedronken. Ik heb ook al een keer bij hem geslapen en toen is het niet alleen bij zoenen gebleven.

Ik ben echt super bang dat dingen ongemakkelijk gaan worden en dat ik hem kwijtraak als vriend als hij mij niet leuk vind. Dat is ook de reden waarom ik het niet heb durven zeggen, want ik heb dit al eerder meegemaakt met een jongen maar dan precies andersom.

Hij heeft wel al tegen me gezegd dat hij me leuk vond, maar hij was toen super dronken en waarschijnlijk kan hij zich dat ook niet meer herinneren en het is al een paar maandjes geleden.

Ik heb geen idee wat ik precies tegen hem moet zeggen en ik begin echt super zenuwachtig te worden. Kunnen jullie me helpen hoe ik het goed kan brengen, zonder dat hij echt schrikt van wat ik ga zeggen?

xx

Ik denk dat je hem moet laten merken dat je hem leuk vindt.

Ik zou gewoon eens met hem praten hierover. Je kunt subtiel beginnen over de dingen die jullie al samen hebben gedaan zoals het kussen en daarna misschien zeggen dat je hem toch wel leuk vindt en vragen of hij hetzelfde voelt?