ik weet niet hoe ik hem moet overtuigen..

Dit is zegmaar niet echt mijn probleem maar het zit me verschikkelijk dwars.
Ik ben namelijk heel erg gesteld op M (een jongen).
Alleen is hij dus heel erg verslaafd aan de drugs.
Opzich vind ik dat niet erg, Maar hij gebruikt zoveel dat hij er echt binnenkort kapot aangaat als ie dat blijft doen.
Praten met hem is geen optie aangezien hij zegt dat het zijn keuze is & dat hij het zo wil.
Maar ik wil niet dat ik straks een telefoontje krijg van : Hallo Robin M is overleden aan drugs.
Ik kan dat niet aan want ik geef echt oprecht veel om hem & hij ook wel om mij.
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet gaan doen.
Ik wil niet dat hij kapotgaat aan de drugs.
Hij was laatst zo onder invloed dat hij moest kotsen en bloed kotste.
Meiden ik ben zo bang geef me alsjeblieft raad ,Hoe ik hem in z’n hoofd kan stampen dat als ie zo doorgaat hij DOOD gaat.

alvast bedankt «3

ik ken t probleem! nou heb ik nooit meegemaakt dattie onder invloed was(heb simpelweg geen behoefte om met hem uit te gaan omdat hij dan altijd gebruikt). maar je moet weten dat de enige die hier wat aan kan doen, hij zelf is. en hij is wss super eigenwijs. ik weet eerlijk gezegd niet hoe je hem tegen kan houden. ik kan het zelf ook niet bij j(diegene die ik ken). dus ik heb niet zo heel veel input hiervoor… sorry!

wat kut voor je zeg.
ik kan je niet echt veel advies geven ofzo, heb er geen ervaring mee.
misschien kun je filmpjes ofzo (als die bestaan) opzoeken over wat gebeurt is bij sommige drugsverslaafden en die aan hem laten zien?
misschien begint hij dan een beetje te beseffen waar hij mee bezig is.
sterkte ermee in iedergeval!
xx

Geeft niet…
Het probleem bij hem is volgens mij dat ie echt niet veel om zichzelf geeft.
Hij begint er op het moment aan als ie wakker word GBL , snuiven enzo
en hij stopt als ie gaat slapen ALS hij al kan slapen.
Het doet me gewoon erg veel pijn want hij is echt het meest slimme persoon Goede persoon die ik in m’n hele leven ontmoet heb.

Het probleem is dat ik dat al geprobeerd heb. maar he doesn’t seem to care
:cry: En ik vind het zo erg …

Up :cry: help alsjeblieft … Het zou heel veel voor me betekenen

up up up up up !!!

Haal hulp, bel een instantie? Zijn ouders? de ggd, hou een interventie?

mischien is dat wel handig ja !!!

want hij moet dr echt vanaf !!

Wat MJ555 zegt is wel een goed idee…

Misschien kun je een keer als hij wat helderder is met hem praten, en echt dringend zeggen dat hij heel veel voor je betekend en nog meer dingen zeggen wat je goed aan hem vind, maar dat je niet wil zien hoe hij kapotgaat aan de drugs en dat hij er mee moet stoppen. Het is natuurlijk erg lullig om hem te laten vallen als hij niet stopt, maar als het echt niet lukt om hem te laten stoppen moet je maar op hulp van buitenaf vertrouwen, zoals z’n ouders, en ggd enzo zoals MJ555 zei.
veel sterkte! ;]

Dankjewel ^^ mischien kan ik wel gewoon proberen hem c-kerder te praten zodat hij daar mee stopt

Het belangrijkste is dat hij zelf weet waar hij mee bezig is.
Als ze het zelf niet zien kunnen ze niet veranderen.
Het beste is gewoon hem met de neus op de feiten te drukken.
Hoeveel geld hij verspilt hoeveel hij gebruikt.
En als hij inziet dat hij teveel gebruikt.
Haal hulp.
Meeste drugs verslaafde zijn koppig maar je moet ook koppig zijn tegen die mensen.

Hoop dat dit helpt :wink: en veel sterkte.
Ik weet dat je dat nodigt heb in deze tijd :wink:

Hee,

Ik zat tot 2 weken geleden ook in zo’n situatie…
Ik heb ook veel geprobeerd… praten met hem hielp wel af en toe een beetje maar nooit goed genoeg, totdat hij zelf besefte hoe slecht het was en wat hij mij en zijn familie er mee aandeed. Toen is hij er gelukkig echt goed over na gaan denken en gaat het nu ook beter.
Verder zou ik niet weten wat je nog kunt doen. Misschien met hem naar iemand toe gaan om te praten… ?

Liefs,
en sterkte!

x

Heel erg bedankt voor deze raad ik ga dat meteen proberen als ie weer bij me is want ik kan niet aanzien hoe mensen zichzelf kapot maken met die troep.
Egt bedankt hoor !

waarschijnlijk kan je toch niets anders doen dan praten, maar vertel hem dat je het echt HEEL ERG vind wat hij doet en dat hij daar jou en andere om hem heen er gewoon pijn mee doet door door te gaan. en dat het egoïstisch is om te zeggen dat hij het zo wil. want uiteindelijk leiden jullie eronder, want als hij zo door gaat, gaat hij gewoon dood. dus speel op zn schuldgevoel in en laat hem zien dat hij JOU er heel veel pijn mee doet, want als hijnamelijk echt zo weinig om zichzelf geeft heeft hem laten zien wat er met hem gebeurt niet zo’n zin, maar als hij wel heel veel om jou geeft en familie ofzoiets, nou dan kan dat hem wel raken ( als je dat al niet geprobeert heb ) iets anders weet ik niet… sterkte

Dankjewel ^^ het helpt me enorm zo kan ik hem eindelijk helpen !!

Dankje , dat hebi k nog niet geprobeerd maar ik zal het c-ker doen bedankt meid !!

praten, laten weten dat je er mee zit en graag wilt dat ie zoiezo mindert en het liefst stopt, laten weten dat je er ook voor hem bent;)
me vriend zit zelf ook aan de drugs en is voor mij al ongelovelijk veel verminderd en probeert zelfs te stoppen voor me;) dus ja, ik snap dat je er mee zit;)

dankje voor de reactie !!
ik zal het proberen !!

shitjes. ik weet niks, maar ik voel echt met je mee.

hoop dat het werkt en sterkte.