Mijn lieve konijntje, Pluis is sinds enkele dagen totaal zichzelf niet meer. Ze heeft dagen lang in het binnenhok ‘gehangen’ (ze zat heel raar) met gister het toppunt waarop ik haar meegenomen heb naar de dierenarts. Ze zit traag te schudden alsof ze teveel alcohol op heeft.
De dierenarts wist niet goed wat er met haar aan de hand was. Wel dat het mis is enzo, maar wat het precies was, dat wist ze niet. Mijn konijn heeft toen een pijnstiller en maag/darm injectie gekregen en ik heb een spuitje meegekregen om haar te dwangvoeren.
Ik heb haar gisteren direct in het binnenhuishok gezet met lekker veel stro en handdoeken etc. Ik heb haar een babyhapje (werd aangeraden) door het spuitje gegeven, maar ze stribbelde erg tegen. De dierenarts vond haar nog te levendig en goed om haar in te laten slapen, maar wist ook niet of Pluis dit alles gaat overleven. Ik weet me momenteel geen raad meer… Ze eet slecht, drinkt slecht en is haar evenwicht volledig kwijt. Desondanks reageert ze nog steeds vrolijk en lief op me en wil ze wel knuffelen enzo. Haar voerbakje en hooibal zijn nog steeds onaangeraakt, maar ze heeft vandaag wel een stukje appel en een worteltje op. Hier zat ze heerlijk op te knabbelen.
Ik zie nu erg op tegen het weekend. Komt ze dit wel door en zo ja hoe?
Ik kan niet merken dat ze pijn heeft, maar ik ben gewoon bang dat ze zich enorm ellendig voelt.
Wat zouden jullie doen? En is er iemand die hier ervaring mee heeft?