Ik weet me ff geen raad

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu al 2.5 jaar bij elkaar, onze relatie is heel turbulent geweest waarna wij het veilige vaarwater in zijn gevaren en alles goed ging. Helaas wordt ik van de winter altijd wat depressiever en zie ik dingen wat somberder in en zeg ik soms dingetjes die ik niet meen. (vooral seksgerelateerd (dat ik het niet fijn vindt etc)).

Nu ben ik daar sinds een tijd al overheen en is mijn vriend ineens depri, hij heeft een keuze gemaakt in het leven, en ik heb het gevoel dat hij er niet geheel achter staat. Maar als ik er met em over probeer te praten wordt hij mega boos.

Hij zegt de laatste tijd dat hij het gehad heeft met me, (hij zegt wel sorry). En dat als we samen zijn dat ik zijn dag verpest (als ik bijvoorbeeld een onzekerheidje uit omdat ik van mezelf heel onzeker ben). Ondertussen loop ik nu al een week of drie op eieren. Ik val van de stress regelmatig flauw. Mijn vriend wordt heel snel boos en zegt dan dat ik weg moet, dat ie me niet wilt zien even. Ik ga dan niet, en blijf dan net zolang sorry zeggen tot ik mag blijven. Ik heb het gevoel dat ik mezelf wegcijfer om hem happy te houden.

Vandaag knapte er iets in me. Ik was flauwgevallen in de supermarkt en hij had een afspraak met een vriend, toen zei hij ja ik zeg het af dan ga ik met je mee naar huis. Dus ik zo van nee ga nou maar have fun. Hij zo van nee ik zeg het echt af. Ik voelde me wel een beetje blij want ik voelde me werkelijk kut. Een minuut of tien later zei die ineens ja ik moet nog naar die vriend dus ik zo van huh? Werd ie boos dat ik em nooit tijd met zijn vrienden gun. Terwijl hij zijn 2 vrienden vaker ziet dan ik al mijn vrienden bij elkaar. (en ik heb er best wel een hoop).

Anyways mijn familie had zijn hulp nodig en hij had al gezegd dat hij wel wilde helpen dus ze zeiden ja die en die tijd moet ie bij ons zijn en braaf als ik ben geef ik dat netjes door. Zegt hij Ik moet niks >> en doet ie snel alsof ie al wat had. Mij beschuldigend dat ik niet zo bazig moet doen. HIj drukt me heel vaak weg de laatste tijd. Een zinnetje fout geinterpreteerd en hij negeert me. Naja na vandaag is er iets geknapt en ik weet niet meer wat ik moet.

Moet ik em nu gewoon even een weekje met rust laten, hopen dat hij bijtrekt of er juist over praten. Want praten helpt tot nog toe niet, iedere keer als ik het probeer komt t keihard terug.

Sorry voor de lange openingspost, normaal ben ik nooit zo’n forum plaatsen maar ik ben werkelijk ten einde raad

Essitjuh

Hmm, moeilijke situatie dit. Eigenlijk zou ik mij hier persoonlijk ongelofelijk kut door voelen en vind ik je vriend in de ze periode niet leuk overkomen, ook als zeg je zelf dat hij depri is. Misschien moet je hem een tijdje met rust laten en dan met hem gaan praten. misschien draait hij naar een paar dagen geen contact wel weer bij en wil hij wel praten zonder dat jij alles keihard over je heen krijgt. Succes!

Wow, heftig dit voor je zeg en begrijp echt dat je er erg onzeker van word. Ik denk inderdaad ook dat het beter is als je hem een weekje met rust laat. Heel veel succes!

Gewoon een weekje hem met rust laten en daarna weer praten. Draait hij dan nog niet bij? Dan moet je erin gaan beginnen te geloven dat praten waarschijnlijk niet meer helpt in jullie relatie, want zoals je zegt het komt keihard terug.

Wauw meiddd, ik zou jezelf en hem ook in ieder geval een weekje rust gunnen en kijken hoe het gaat. Eerlijk gezegd vind ik ook dat hij te ver gaat en als jij flauwvalt door de stress is dat niet echt een goed teken. Ik heb er niet veel verstand van maar gun jezelf iig dat weekje, heel veel succes!

Ja zoals hierboven staat weekje rust, werkt het dan nog niet kan je misschien na gaan denken of je wel verder wil zo.

Idd, weekje rust nemen.
Dan kun je ook voor jezelf nagaan of je je ongelukkiger voelt zónder hem. Zo niet, dan zou ik het uitmaken. Want als het na een rustperiode nog steeds niet beter gaat, denk ik niet dat het nog goedkomt.
Veel sterkte iig!

Hoi,

bedankt voor jullie lieve reacties, ik ben een dag nadat ik deze post postte in het ziekenhuis beland omdat ik met het flauwvallen mijn hoofd geraakt had.

toen is er wel een knop omgegaan, ik heb mn vriend geconfronteerd met wat voor effect hij op me heeft en instinctief reageerde hij weer heel boos. Naja idd een week minder gezien, en toen kreeg ik super veel contact met een andere jongen. Gewoon een goeie vriend dacht ik, maar ik merkte wel dat ik zijn aandacht fijn vond en op hem begon te projecteren. Naja toen zei hij dat hij me leuk vond en ik heb eerlijk gezegd dat ik niet valse hoop wil geven omdat ik nog wel veel van mijn huidige vriend hou. Dit alles heeft mijn vriend wel doen realiseren dat ik niet voor lief genomen moet worden, dus nu is ie wel weer wat liever.

maar ik voel me wel mega schuldig wan tik heb nu gewoon iemand pijn gedaan doordat ik projecteerde. >< (ik heb er niks mee gedaan alleen maar gegamed op minecraft en gewoon leuk gepraat op skype (niks raars oid zo ben ik absoluut niet).

ik hoop wel dat het zich uiteindelijk een beetje oplost, want ik heb t een beetje gehad met idd constant die turbulente situaties :stuck_out_tongue:

anyways bedankt voor de tips ^^

Fijn om te lezen dat het nu beter gaat! En nooit vergeten om altijd voor jezelf op te komen. Als jij je niet gelukkig voelt dan moet jij er iets aan veranderen! en dat heb je gedaan goedzo meid!:slight_smile: