Ik weet het niet zo goed.

Hee meiden.
Het zit dus zo; ik heb nu 7 maanden met mijn vriend. Hij is heel lief, maar ik denk dat ik niet meer zo verliefd ben. Er zit een jongen op mijn school waar ik goed bevriend mee ben, en daar denk ik eigenlijk meer aan dan aan mijn vriend. Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen en wat ik hier mee aan moet.

Iemand advies?
xx

Goed nadenken. Wij kunnen niet beslissen wat je moet doen, jij moet zelf erachter komen wie je leuker vindt.

Ik hou nog steeds van mijn vriend, maar ik betrap mezelf er echt op dat ik veel meer aan die andere jongen denk… Maar nu voel ik me een soort van verrader tegenover mijn vriend, snap je…

Dan moet je het uitmaken, want je houdt nu je vriend aan het lijntje.

[i]Dat zijn gevoelens, en die kun je niet 1,2,3 tegenhouden, hè :slightly_smiling_face:.

Denk goed na over wat je wil, wij kunnen inderdaad niet beslissen wat jij wilt.[/i]

Oké, bedankt. :slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook echt heel erg vaak gehad! Ik heb het altijd gewoon uitgemaakt, als ik die gevoelens had. En heb er nog nooit spijt van gehad.

Echt niet? ;o
Want ik voel me echt heel schuldig nu…

Bedenk je wel dat het na 7 maanden misschien allemaal wat ‘gewoontjes’ wordt en het kan zijn dat je zo’n nieuwe jongen gewoon leuk en spannend vindt en er daarom meer aan denkt dan dat je echt verliefd op die jongen bent. Ik denk dat je het er het beste met je vriend over kunt hebben, vertel hem eerlijk waar je mee zit. Het kan ook een soort dipje zijn waar je straks weer uit komt. Kijk hoe je vriend reageert en beslis dan of jullie er aan willen werken of dat je gevoelens voor die andere jongen zó sterk zijn dat je niet verder wil/kan met je vriend. En het is begrijpelijk dat je je schuldig voelt, maar jij kan er niks aan doen dat je je zo voelt! Ik durf te wedden dat als je het hier met je vriend over hebt, dat je schuldgevoelens dan ook heel erg verminderen. Nogmaals: gevoelens komen nu eenmaal op, daar kun je niets aan doen en dus zijn schuldgevoelens ook nergens voor nodig, tenzij je je vriend heel lang aan het lijntje gaat houden. Maar zo te lezen wil je dat niet omdat je je nu al een verrader e.d. voelt. Sterkte!

Bedankt, dat had ik echt even nodig. :slightly_smiling_face:

het kan zijn dat je van je vriend HOUD instead of er verliefd op te zijn :’)
altijd leuk en spannend andere jongens, maar denk goed na of je je leven daarvoor wilt vergooien

Het uitmaken met een jongen waar je zeven maanden verkering mee hebt noem ik niet je leven vergooien hoor. :’) Ja, het is kut, maar dat overkomt de meesten wel. Je bent nog jong, blijf niet te lang hangen bij iemand terwijl je daar niet volledig blij mee bent.

dat dacht ik dus ook haha

Goed advies van Callthephone! Daar sluit ik me bij aan!

Je hoeft je niet schuldig te voelen… Iedereen wordt wel eens verliefd op iemand anders terwijl ze in een relatie zitten.
Het is aan jou wat je ermee wil doen. Als je nog niet klaar bent om dat zalige gevoel van verliefdheid op te geven voor iets dat diep gaat (zoals de liefde voor je vriend), dan maak je het het best uit.