Ik weet het niet meer

Hoi meiden,

Ik zit met een probleem en weet het echt allemaal even niet meer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb nu 1,5 jaar een vriend. Alleen ik twijfel de laatste tijd heel erg over of ik nog wel echt verliefd ben. We hebben sinds september allebei hele verschillende drukke levens waardoor we elkaar nog maar heel weinig kunnen zien eigenlijk alleen met slapen. Daarnaast irriteer ik me aan hoe hij op bepaalde situaties reageert, en nou ja goed na 1,5 jaar ken je ook elkaars “zwakkere” eigenschappen.
Maar hij is wel heel lief en doet wel echt zijn best als hij vrij is en ik ook om samen te zijn, en toen we pas ruzie hadden wilde hij ook echt een hele dag voor me vrij maken om het goed te maken.
Maar ik twijfel gewoon of dit het wel is (ik ging ook al googlen en daar stond dat de echte verliefdheid na zo’n tijd misschien wel over was maar dat het houden van wordt. En dat je nu voor je relatie moet gaan werken). Ik merk ook aan mezelf dat ik veel meer uit wil en dat wilde ik het afgelopen jaar niet omdat ik toen liever met hem was, maar nu kijk ik soms al weleens naar andere mannen.

Hoort dit er gewoon allemaal bij, of vinden jullie het ook raar?
Wat moet ik doen, ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen!

xxx

Na anderhalf jaar is die verliefdheidsfase wel over, dat is heel normaal.
Naar andere mannen kijken of dat normaal is, tja, da’s persoonlijk, ik zit in een relatie van 6 jaar en heb absoluut geen behoefte aan naar andere mannen kijken, nooit gehad ook in deze relatie. Andere meiden kijken wel nog graag om zich heen.
Daarnaast is het logisch dat je je aan bepaalde dingen van je vriend irriteert, dat doet iedereen toch wel? Iedereen heeft wat vervelende eigenschappen. Zolang hij meer goede eigenschappen heeft die je leuk vindt, is het toch prima?

Ik zou in elk geval naar je gevoel kijken, en niet naar wat anderen zeggen of wat google zegt.

Al snap ik niet waarom je in juni zegt dat je 3 maanden met een jongen samen bent? Dat is geen anderhalf jaar…

Hoi Jackieoh,

Mijn zusje heeft dit bericht neergezet hier. Ze wilde niet zelf een profiel aanmaken want ze was bang dat anderen dat dan zouden lezen en het bij haar vriendje uit zou komen. Daarom is haar verhaal via mijn profiel hier neergezet.
Ze bedankt je voor het antwoord!

xxx

Dit vind ik altijd net als iemand uitschelden via internet, om daarna an te komen met het verhaal dat je een account deelt met een vriendin.