ik weet het niet meer

ik zal even bij het begin beginnen…

3 jaar geleden heb ik een jongen leren kennen via het zwarte piet spelen en ieder jaar spraken we elkaar alleen maar met het zwarte piet spelen maar nu spreek ik hem iedere dag vanaf juli en sinds 3 weken hebben wij een relatie. Maar nu is het probleem dat het vorige week niet zo goed ging thuis en ik dus weggelopen was naar hem toe en wou niet meer naar huis. Ik heb maandagnacht mijn moeder verteld van onze relatie en moest het per direct uitmaken en mocht geen contact meer met hem ze heeft gezegd dat als ik hem spreek via de telefoon pakt ze me telefoon af en als die bij me in de buurt komt maakt ze hem af maar ze hebben elkaar nog nooit gezien. Ze heeft verhalen gehoord dat die een crimineel is en dat die op jongere kinderen valt. Nou ken ik hem daar veel te goed voor en weet ik zeker dat dat niet waar is. Onze band is zo hecht dat is heel moeilijk te beschrijven. Wij hoeven elkaar maar aan te kijken en weten precies wat we bedoelen. Ook al wonen we op een redelijke afstand van elkaar we voelen mekaar wel aan.

Nou wil ik graag het huis uit en bij hem wonen maar mijn moeder laat mij niet gaan

Wat moet ik hier nu mee?

Geduld hebben.

Hij zal inderdaad vast geen crimineel zijn, maar ik begrijp wel dat je moeder heftig reageert. Daar heb je het zelf ook wel een beetje naar gemaakt, door het pas tegen haar te vertellen vlak na naar hem weg te zijn gelopen en niet meer terug te willen. Dat je geen contact meer met hem mag hebben is dan wel weer heel oneerlijk, maar vind je het zelf ook niet overdreven om nu al bij hem te willen gaan wonen? Jullie hebben pas drie weken wat! Je moeder heeft groot gelijk dat ze je niet laat gaan.

Hoe oud ben je überhaupt? Dat speelt natuurlijk ook nog mee. En hoe denkt hij er over?

Hoe oud zijn jullie? Denk dat dat nu eerst belangrijk is voor wij advies geven.

Als jou moeder hem nog nooit gezien heeft, waarom stel je hem dan niet aan haar voor? Dan kan ze hem ook ontmoeten.

nou wij kennen elkaar nu 3 jaar maar vanaf het begin waren wij al heel hecht en eigenlijk sinds juli spreken wij elkaar elke dag. Hebben wij nooit wat meegedaan sinds 3 weken geleden. Ik ben 23 en hij ook. Hij wou mij maandagavond ook niet naar huis laten omdat hij wist dat het bij mij thuis niet zo heel erg goed gaat, maar ja hij wil ook graag dat ik hier uit huis ga

Qua leeftijd zou het prima kunnen, maar 3 weken is wel echt heel kort natuurlijk, zelfs al kennen/spreken jullie elkaar al langer. Bij elkaar in huis wonen is natuurlijk iets heel anders.

Het lijkt me inderdaad een goed idee om hem aan je moeder voor te stellen, dan kan zij ook zien dat het geen foute jongen is. Verder zou ik niet direct bij hem in willen wonen, het klinkt een beetje alsof je wegloopt voor je problemen. Je kan altijd nog bij hem wonen, overhaast dit niet, dan heb je alleen maar meer kans dat het misloopt.