ik weet het niet meer..

meiden, ik heb jullie raad nodig!
ik heb het aan al mijn vriendinnen al gevraagt, maar zij weten het ook niet.

Ik vind een jongen super leuk! en ik denk dat het wederzijds is want hij is steeds heel aardig en lief tegen me.
Maar het is de ex van mijn beste vriendin, want hij had het anderhalve week geleden geloof ik uitgemaakt.
Maar ik denk dat zij hem nog leuk vind, en ik denk ook dat als ik haar vertel dat ik hem leuk vind, dat ze boos zal doen enz. want ze heeft een kort lontje.
Dus ik weet niet meer wat ik moet doen!! want ik wil haar echt niet kwijt! en ik vind die jongen echt super leuk…
Willen jullie mij alsjeblieft helpen? ik weet het niet meer!!
(hopelijk snappen jullie het verhaal)
xxx

aah, balen! dat heb k nu dus ook, niet k maar mn beste vriendin met n vriendin…
maar k denk dat je het beste ff kunt wachte, omdat t nog maar zo kort uit was… k weet niet of t n serieuze relatie was tusse die vriendin en die jonge? dan moet je helemaal voorzichtig zijn…
ondertusse zou k niet te veel met die jonge afspreke enzo, maar hem wel zegge waarom dat is…

Je weet nu al dat ze boos word… dus ik zou gewoon rustig aandoen met die jongen. Praat er met hem over, vertel hoe het zit en vraag of hij geduld wil hebben met je vriendin. Als hij je echt ziet zitten wacht hij wel, else it’s his loss (: zo kom je er van allebei de kanten goed vanaf toch? Je houd je vriendin én je komt erachter wat hij voor je overheeft. Situaties als deze maken de best gefundeerde relaties toch? Maarja das mijn raad (:

xox. hoop dat het goedkomt!

wat een super tips!
super bedankt allebei!! :grinning:
xxx

Vergeet die jongen. Je kan het niet maken tegenover je vriendin. Ik vind dat je nooit met exvriendjes van vriendinnen kan kloten, ookal zitten er jaren tussen, dus na anderhalve week is helemaal not done.
Ok, jij bent 13, dus dan zijn die relaties waarschijnlijk niet zo serieus, maar dan nog, komende tijd niks met hem doen en dan eventueel heeeel voorzichtig bij je vriendin vragen wat zij er van zou vinden.

dat is echt heel lastig. maar ja je kan er niets aan doen dat jegevoelens hebt voor hem en dat hij waarschijnlijk andersom ook gevoelens voor jou heeft. en ik vind zelf dan dat je het dan niet "maar moet laten lopen"omdat je beste vriendin met hem had, het is toch niet voor niets uit? maar aan de anderekant is het natuurlijk niet leuk voor je vriendin want stel het word wat tussen jullie zal ze jullie vaak samen zien en dat kan erg moeilijk voor haar zijn ( als ze een sirieuze relatie hadden ) moeilijk hoor. maar gewoon doen wat je hart je ingeeft. ( cliché )

Ik zou er eerst proberen achter te komen of het ook écht van zijn kant komt.
Want anders kwets je je vriendin voor niets.
En dan idd even wachten en het ook aan hem & haar uitleggen.

maar ik heb 't ook een soort van gehad.
Ik had gezoend met een jongen die een vriendin en ik allebei leuk vonden.
Maar ik vond hem maar een klein beetje leuk en zij heel erg.
eerst was ze boos, maar uiteindelijk is ze wel bijgetrokken

die laatste 2 reacties hoor ik dus het meeste… maar ik denk dat ik ga doen wat de 1e 2 meiden zeiden… dat lijkt me het beste. Ik ga ook niet meteen heel erg met hem aanpappen hoor! ik ben btw pas 13 (A).

Als ik jou was zou ik eerst nog ff een tijdje wachten en dan daarna het aan je vriendin vertellen.
En als ze d’r goed op reageert kun je het proberen bij die jongen.