Ik heb een bijna vriendje, en we appen en spreken veel met elkaar af. Alleen hij heeft ooit een keertje tegen mn zus gezegt dat hij graag zelf het gesprek altijd wil beginnen, dus dat ik dat niet hoef te doen. Alleen de laatste tijd appen we weinig en ik vroeg me ook af of er wat was, alleen ging er maar gewoon van uit dat er niks aan de hand was… en nu heeft een vriend van hem tegen mijn zus gezegt dat hij 5 dagen niet gepraat heeft omdat hij wou testen of ik het gesprek begon, maar dat deed ik dus niet omdat hij had gezegt van ik wil het gesprek beginnen, ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen… met hem erover praten durf ik niet zo goed omdat ik gewoon geen zin heb in gezeik…
Als je niet praat, komt er juist alleen maar meer gezeik. In 'n relatie moet je nou eenmaal praten, dus zeg er gewoon wat van, dan ben je daar in ieder geval ook klaar mee.
Via whatsapp krijg je altijd gezeur…
In het echt praten is het beste!
Gewoon tegen hem praten via whapp. Ik begin het gesprek ook altijd omdat ik anders zo een week lang niet met hem praat, volgens mij vinden jongens het ook wel leuk als je een keer begint hoor. En waarom zegt hij dat tegen je zus en niet tegen jou?
Sowieso zou ik het dus een beetje een rare instelling vinden dat hij het liefste altijd bepaalt wanneer jullie appen. Alsof hij alle controle daarover wil hebben. En ten tweede helemaal raar dat ie je daar nog op gaat testen ook kom op zeg. Gewoon appen wanneer jij daar zin in hebt mits met enige mate.
Niet met hem over praten inderdaad, gewoon net zoveel praten als jij wil tegen hem.
Het is raar dat dit via een vriend aan jouw zusje verteld moet worden! Ik weet ook niet of je dit moet geloven. Spreek een keer met hem af om hierover te praten, want hier krijg je uiteindelijk ruzie van!
Praat er met hem over.
Niet altijd doen wat jongens zeggen, op begeven moment wordt je te makkelijk, en te makkelijk vinden jongens saai
Als je niet durft te praten moet je geen relatie beginnen. Communicatie is alles.
Niet mee eens. Als je verlegen bent moet je iemand gewoon wat beter leren kennen en dan komt die communicatie vanzelf. Ik zou het in die situatie ook ontzettend ongemakkelijk vinden.
Ik leer meestal eerst iemand kennen voor ik een relatie begin. :’)
Ja ik ook, en juist als je verlegen bent moet je hem eerst beter leren kennen.
Hmm, ik zou hem gewoon appen. (Weet hij dat jij weet dat hij dat tegen je zus heeft gezegt?). En verder praten, ik ben zelf heel terughoudend, en zou het waarschijnlijk niet doen en het zo laten, maar ik denk dat het in jouw geval wel het beste is.
Ja, je leert hem dus eerst beter kennen vervolgens ga je meer durven praten en DAN ga je eventueel een relatie aan. Maw, als je nog niet durft te praten, geen relatie beginnen.