Ik weet het niet meer (gewicht)

Hoi,
Ik heb/had een eetstoornis. Het begon in December, er was iets gebeurt waardoor ik me waardeloos begon te voelen, en veel te dik. Ik was 74 kg, en 1.70. Overgewicht dus. Toen ben ik in 2 maanden 9 kilo afgevallen, en toen kwamen de mensen erachter enzo. Ze vroegen zich af waarom ik niet at, m’n ouders kwamen erachter dat ik m’n vinger in m’n keel stak enzo. Tussen Februari en nu ben ik toch nog 4/5 kilo afgevallen. Ik heb nu dus een gezond gewicht. Ik begon in te zien dat ik niet meer zo dik was, en dat het eigenlijk wel meeviel. Voor het eerst was ik weer tevreden met mezelf. Totdat mensen weer opmerkingen begonnen te maken. Vandaag hoorde ik weer van: “Ze heeft een mooi hoofd, maar de rest niet.” Nu ik deze opmerking hier typ komen de tranen in m’n ogen urgh. Maar dan heb ik ook mensen die zeggen dat ik te dun ben, en zelfs iemand die jaloers was.
Maar toch, ik begin mezelf weer vreselijk dik te voelen en ik zat net weer op die pro-ana sites en ik wil ook zo dun zijn en ik voel me echt kut en urgh.

Ik weet niet echt meer wat ik moet doen nu. Het ging zo goed en ik stort gewoon in een keer weer helemaal in.

(Ik weet trouwens niet of ik dit topic in de goede catagorie plaats)

Fuck wat andere mensen van je denken.
Het is echt treurig dat zoveel meisjes hier gekke dingen gaan doen en hun leven laten verpesten enkel doordat ze zich zoveel van anderen mensen aantrekken.

Gewoon lekker SCHIJT aan iedereen hebben en doen waar je gelukkig van word (en nee, dat is niet jezelf uithongeren)

Sowieso: Je hoorde het, hebben ze het recht in je gezicht gezegd? Zolang ze dat niet doen met jij het je totaaal niet aantrekken want dan hebben zij niet eens het lef om op je af te stappen. En alsnog, als jij zelfvertrouwen uitstraalt en blij met jezelf bent zit je veel fijner in je vel. En al zullen ze het nog tegen je zeggen, waarschijnlijk zijn zij jaloers of zelf hardstikke onzeker. Je moet jezelf niet verwaarlozen omdat anderen je iets wijsmaken.

Een bom op die pro-ana sites.

Meisje; iedereen is mooi in zijn of haar soort. Je bent uniek :slight_smile: Denk daar maar aan!

idd, heb schijt

Je moet toch proberen niets van de opmerkingen aan te trekken. In jezelf blijven geloven.
Als je toch beter in je vel wilt zitten, ga dan sporten. Hardlopen of iets.
Daarnaast gewoon normaal en gezond eten. Overleg dat ook met je ouders.

Dat zeg ik ook altijd tegen anderen, maar het is gewoon dat ik heel graag perfect wil zijn snap je? Het klinkt raar maar het is wel zo ;/

mijd die verrekte sites.

Oh en niemand is perfect. Dat weet je best. Dus zet dat aub uit je hoofd.

Aah meisje toch, als het goed is weeg je nu rond de 60 kilo? Dat is toch perfect als je 1.70 bent! En laat die anderen lekker praten, waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers!
Stap alsjeblieft van die eetstoornis af nu het nog kan, een goede vriendin van mij heeft t al 2 jaar en ze zit nog steeds in een kliniek… het is zo erg om iemand daaraan onderdoor te zien gaan en dr leven te vergooien.
Als je t eenmaal echt hebt kom je er niet meer zo makkelijk vanaf, dus denk alsjeblieft goed na!

Ja en wil je dat voor jezelf zijn dan?
Hoogstwaarschijnlijk wil je perfect voor de buitenwereld zijn.
En laten we wel wezen, van die belachelijke pogingen om ‘perfect’ te worden, word je nou niet echt gelukkig of wel?
Niemand is perfect maar een gelukkig mens komt er het dichtst bij in de buurt.

Wie zegt dat mager perfect is? Als dat niet je bouw is, is dat dus ook niet perfect.

Mager is niet perfect maar wel mooi

Zoek professionele hulp, en sowieso niks van andere aantrekken, die zoeken altijd wel wat om je op te pesten.

‘schijt hebben is moeilijk’ want onbewust trekt bijna iedereen zich commentaar wel aan, de een meer dan de ander… ik trek me negatieve opmerkingen ook erg aan, maar kijk eens naar de mensen die het zeggen: zijn die perfect? niemand toch? iedereen heeft wel iets?! ik vind dat juist iets moois hebben, perfectie kan ook erg eng zijn!

eet gewoon gezond en blijf jezelf!

Dat vindt jij. En misschien is het niet eens je eigen mening, maar wordt deze mening je als het ware opgelegd door mensen die zulke dingen zeggen. Als je jezelf leert accepteren ga je je vanzelf beter voelen en sta je boven zulke mensen! Wees sterk.

[quote author=houseofwolves link=topic=240248.msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg11990861#msg11990861 date=1340129025]#msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg11990861#msg11990861 date=1340129025] date=1340129025]#msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg11990861#msg11990861 date=1340129025]#msg

Niemand is perfect, ook die slanke/magere meisjes niet. Iedereen heeft wel iets.
Misschien kan je iemand zoeken om mee te praten, en je gevoelens mee te delen.
Schijt hebben aan anderen is moeilijk als je dat niet automatisch al doet xD, en misschien kan iemand je ermee helpen.

[quote author=houseofwolves link=topic=240248.msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg11990861#msg11990861 date=1340129025]#msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg11990861#msg11990861 date=1340129025] date=1340129025]#msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg[quote author=luminanigra link=topic=240248.msg11990861#msg11990861 date=1340129025]#msg

Een heel goed punt, ook! Je moet je afvragen of het jouw mening is, of andermans mening waar je aan wil voldoen.
Mocht je eraan voldoen, is er wel weer iets anders wat niet ‘goed’ is.

Ik herken het echt. Maar geloof me met het gewicht dat je nu hebt kan je gewoon niet dik zijn.

DON’T FORGET: