Ik weet het niet meer! Ben ik te jaloers?? :(

Ik heb iets meer dan 2 jaar een relatie met mijn vriendje maar de laatste tijd hebben we echt heel veel ruzies. Ik weet niet of het nu aan mij ligt of aan hem…

Hij is een DJ en zit snachts elk weekend ergens anders in Nederland. Natuurlijk krijgt hij veel aandacht van meisjes (zo heb ik hem ook ooit eens ontmoet) maar ik vertrouw hem wel dat hij verder niets doet, zo is hij gewoon niet. Nu kreeg hij alleen een berichtje (openbaar op facebook) van een meisje (die met hem probeerde te flirten in een club) omdat hij blijkbaar heel afstandelijk deed tegen haar (gelukkig maar!!), en in de reactie zegt hij dat hij gewoon geen interesse heeft in haar. Als hij haar ooit weer tegen komt bij het werk zou ze een drankje van de zaak krijgen omdat ze lef heeft een bericht te sturen, maar meer niet. Maar hij zegt niet dat hij een relatie heeft… en dat vind ik echt heel kut, alsof het een geheim is.

Ik heb hem daar boos op aangesproken en toen zei hij dat hij een lijn tussen prive en zakelijk heeft. Ooit hebben mensen hem aangesproken tijdens het draaien over een bericht op Hyves (dat was toen nog hot…) van mij. Vind ik natuurlijk heel erg leuk maar hij zat er echt mee, vond hij inbreuk op zijn prive leven. Dat drankje bedoelde hij verder niets mee, maar ik vind dat gewoon niet kunnen.

Hij is nu ontzettend boos op me geworden omdat we eigenlijk best wel vaak ruzie hebben over andere meisjes terwijl er helemaal niets gebeurd, ik zou ziekelijk jaloers zijn en hem niet vertrouwen zij hij. Ik ben nu ook heel boos geworden omdat hij dat zei en overmorgen zien we elkaar weer om het te bespreken. Ik ben bang dat hij het uit gaat maken, en twijfel heel erg of het aan mij ligt…

Ben ik gewoon te jaloers? Is het erg dat hij niet aan iedereen verteld over zijn relatie? Is het erg dat ik steeds vraag naar al die meisjes? Ik zit best wel op zijn nek realiseer ik me maar ik weet niet of dat juist is of fout. Wat denken jullie?

Dit is trouwens mijn eerste echte relatie… als hij het uitmaakt weet ik het echt even niet meer. Lijkt me zo kut want ik kan het heel goed vinden met zijn ouders enzo, hoe deden jullie dat bij een breuk? Niets meer van je laten horen? Of afscheid nemen van ouders? Ik weet het echt niet… :frowning_face:

Ja, je bent te jaloers. Ik snap het wel, als hij zo veel meisjes ontmoet. Maar er staat al duidelijk op facebook dat hij afstandelijk deed én hij zei dat hij geen interesse had. Hoe duidelijk wil je het hebben!

Ik snap dat hij privé en werk gescheiden wilt houden, het lijkt mij ook niet fijn als mensen alles weten van mij op het werk en helemaal als je DJ bent, dan wil je sommige dingen gewoon ‘voor je houden’.
Mijn vriend verteld ook niet aan de eerste beste persoon die hij tegen komt dat hij een vriendin heeft, ik vertel het ook niet zomaar. Vaak pas als ik iemand vaker heb gesproken komt het toevallig ten sprake.

Ik zou er goed met hem over praten en niet meer te jaloers proberen te doen, daar jaag je hem alleen maar mee weg!

En over dat uitmaken zou ik me echt nog niet druk maken hoor, lijkt me niet dat hij het zomaar na 2 jaar uitmaakt :slightly_smiling_face:

Hmmm dat is duidelijk, dankje!

Ik ben denk ik een beetje onzeker ofzo, te bang dat ik hem kwijt raak door al die meisjes… dus heb liever dat hij gewoon doei zegt ipv. ze toch nog ergens vast houdt met een drankje… ik denk dat dat dan weer naar meer vraagt. Toch maar m’n best doen dat te negeren… echt vervelend :frowning_face:

De laatste keer dat het zo erg was zat hij er echt erg aan te denken het uit te maken, dat zei hij toen zelfs, maar het is wel weer goed gekomen. Als ik hem nu zo hoor vrees ik al dat ik het definitief heb verpest :frowning_face: In ieder geval bedankt voor je advies rapunzel, lastig om zoiets zelf te bepalen!

Ja dat snap ik hoor, ik zou denk ik precies hetzelfde hebben als mijn vriend zo veel meisjes zou ontmoeten. Ik denk dat hij dat van het drankje ook gewoon aardig bedoeld, hij moet natuurlijk wel aardig doen zodat hij wel mensen blijft aantrekken als DJ.

En sowieso dat hij het uitgebreid op facebook zette dat hij geen interesse had en dat dat meisje al zei dat hij afstandelijk was, zegt genoeg. Misschien kun je de volgende keer als je weer een jaloerse ‘bui’ voelt opkomen even afleiding zoeken, voor je het weet denk je er dan niet meer aan :slightly_smiling_face:.

Awh… ik hoop voor je dat het niet gaat gebeuren. Misschien kun je hem alvast een berichtje sturen dat je nu eindelijk doorhebt dat je niet jaloers hoeft zijn? Dan kan hij dat meenemen als jullie praten.

Inderdaad, niet meteen er boven op zitten dus! Heb hem net een berichtje gestuurd dat ik het begin te begrijpen, ben benieuwd of ik reactie krijg. Kijk in ieder geval uit naar het gesprek…

Ja, je bent te jaloers. En het is logisch dat hij de conclusie trekt dat jij hem niet vertrouwt. En ik snap dan weer niet dat je boos bent dat hij dat zegt?

Zenuuuuuuuwaaaachtigggggg! Hartstikke bedankt voor de tips/uitleg/wijze raad meiden! :slightly_smiling_face:

Staat het niet gewoon op zijn fb dat hij een relatie heeft? Dan heeft dat meisje dat toch ook gezien?

Beetje heisa om niks

Nee, hij schermt alles af voor zijn ‘zakelijke’ kant. Die connecties van hem zien zegmaar alleen de berichten en fotos die iets met zijn werk te maken hebben, de rest zien ze niet… want hij kan er niet tegen als een vreemde er over begint (bijvoorbeeld tijdens werk).

Laat je even weten hoe het is afgelopen? :slightly_smiling_face:

Het is goed afgelopen… hij gaf al snel aan het uit te willen maken, maar we hebben het toch nog goed gepraat. Hij geeft het nog een kans omdat hij gelooft dat ik wil veranderen, dus dat wordt m’n best doen!