Ik weet het gewoon niet meer

Het zoveelste zeik topic hier.
Tussen mij en mijn exvriend is het nu 3 weken uit. We hadden net een jaar. Het ging de afgelopen tijd niet super tussen ons. We deden niet veel meer dan bankhangen. Toen maakte hij het uit. Hij was eerst heel onduidelijk over de redenen. Zo zei die dat het kwam, omdat ik te veel van hem eisde. Het kwam erop neer dat het heel onduidelijk was.

Ik wou hem graag nog een keer spreken, om te weten hoe het nou allemaal zat. Ik merkte gelijk al toen het uit was dat hij heel erg twijfelde. Toen we praatte vertelde hij dat hij het de afgelopen tijd minder leuk vond en dat hij het idee heeft dat het alleen leuk is als we in mijn wereldje zijn. Hier bedoelde hij mee dat het bij hem thuis of bij zijn vrienden minder leuk is. Ik vind het lastig om mezelf te zijn bij mensen, en bij zijn gezin had ik daar best veel moeite mee. Dit vond hij erg lastig, omdat hij natuurlijk wou dat zijn ouders mij leerde kennen zoals ik echt was. Vaak heb ik geprobeerd om wel mezelf te zijn, maar het lukte vaak niet.

Hij vond ook dat onze niveau’s te verschillend zijn (hij doet vwo en ik mbo). Eigenlijk is het me nooit opgevallen dat hij daar zoveel moeite mee had. Voor hem was het lastig dat ik minder dingen wist dan hem. Ik wil hem zo graag terug, ik weet dat hij ook van mij houd en ook nog steeds verliefd op me is. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.;s

Iedereen zegt wel zet hem uit je hoofd, hij is je niet waard. Maar was het maar zo makkelijk.

Als hij het uitmaakt om niveauverschil kan je er weinig aan veranderen. En je merkte dat hij twijfelde? Waar merkte je dat aan? Je ziet vaak graag wat je wilt zien en het kan zijn dat hij medelijden met je had. Ik heb genoeg vriendinnen die zeiden dat “hij nog twijfelde” maar dat is meestal iets wat je jezelf wijsmaakt. Kappen ermee. Verwijder hem van whatsapp, verwijder je foto’s etc.
Als hij het niet wil moet je er niet achteraan gaan lopen, vooral niet als het gaat om dingen die je niet kunt veranderen.

Ik zou maar nog een keer met hem praten, misschien helpt het, en over het niveau verschil, tja hij wist van te voren toch ook dat hij een hoger niveau dan jou doet? maybe is het een smoesje ofzo. En je weet maar nooit, misschien zeiken zijn vrienden erover en is hij het gewoon even zat. Ik denk dat het beter is om met hem te praten en gewoon eerlijk zeggen dat je nog steeds van hem houdt EN wel zeggen van dat hij tijd nodig heeft voordat hij een beslissing neemt. Ik heb ongeveer hetzelfde met mn ex gehad. hij deed heel anders wanneer hij met zn vrienden was en soms ook wanneer we alleen waren, hij zei dat hij tijd nodig had en ik luisterde niet, als gevolg dat het uit was tussen ons. Ik hield nog steeds van hem en hij ook van mij… maarja uit eindelijk hebben we elkaar gewoon letterlijk niet meer gezien ;s we hebben elkaars nummer nog wel maar ik doe er niks mee. weet je, je moet vooral niet aan hem plakken.

Nou hij heeft het mij ook zo vaak verteld, dat ie niet wist wat het beste was. Zijn vrienden hebben gezegt tegen mij dat ie niet weet wat ie wilt. Hij praat af en toe tegen mij op whats app, daardoor weet ik dat hij twijfeld over zijn beslissing.

We hebben daarna nog een keer gepraat. Hij vroeg zich af of ik oplossingen had. Die had ik niet, want wat kan ik er aan doen dat ik me bij hem thuis niet fijn voel. Dat is gewoon mijn gevoel. En het gaat erom dat het goed zit tussen ons en niet tussen mij en zijn ouders.

Ik had ook tegen hem gezegd waarom hij het daarom uitmaakt, terwijl hij dit altijd al geweten had. Toen zei hij dat het eerst goed ging tussrn oms, maar dat toen het minder ging tussen ons het hem is gaan opvallen

Je vind wel iemand anders. Geduld bestaat ook nog.

Ik kan niet opgeven als ik weet dat er nog een kans is dat het goed komt.

Klopt je hebt gelijk. Ik kan het niet accepteren. Ik wil hem weer terug zonder hem over te halen, want ik wil dat hij weer 100% voor me gaat. Maar hoe ga ik dat bereiken?

Ze wilt tips waar ze wat mee kan, heeft niks met accepteren te maken. Ze heeft al aangeven dat ze het opnieuw wilt proberen.

OT. Je kan nog een keer een gesprek met hem aangaan en afspreken dat jullie allebei eerlijk zijn en zeggen wat jullie dwars zit. Zodat hij zich ook in jou kan verplaatsen en jij in hem.

Ah komaan… Ik begrijp het wel. De persoon het niveau lager merkt dat vaak niet, maar ik snap wel dat hij dat voelt hoor. Je hebt gewoon een pak minder om over te praten dan met iemand die wel op je niveau zit. Dat klinkt hard en het is jammer dat het zo is, maar het is gewoon een feit.

In het begin ben je dolverliefd en dan merk je die verschillen niet, maar na een tijdje…

@TS: als je merkt dat hij twijfelt is het misschien toch aangeraden om nog eens met hem te praten over hoe je het eventueel kan oplossen? Ik weet ook niet hoe het komt dat je niet op je gemak bent in zijn wereld, als je al een jaar had is dat wel een beetje vreemd. Ik zou mezelf gewoon forceren zoveel mogelijk met zijn familie en vrienden om te gaan, want het is wel normaal dat je je niet op je gemak voelt bij mensen die je niet zo goed kent. Als je dat probleem kan verhelpen ben je natuurlijk al een stuk verder…

Dat is echt zware bullshit. Hoe goed het zit tussen jullie wordt mede beïnvloed door hoe goed het gaat met de personen die er voor gezorgd hebben dat hij überhaupt op de wereld rondloopt…

Ja, meid. Ik zeg niet dat het onmogelijk is he. Ik zeg gewoon dat het in sommige gevallen te verstaan is dat het niet werkt. Het is niet omdat het wel lukt bij jou en je vriend, dat het bij alle andere koppels ook moet lukken.

Het kan zeker zijn dat zijn verliefdheidsfase niet is overgegaan naar het ‘houden van’. Maar dat kan deels komen omdat hij voelt dat ze toch niet zo goed bij elkaar passen eenmaal de verliefdheid weg is, wat dan weer deels komt door het feit dat er een niveauverschil is. Het is zeker mogelijk dat, alhoewel mensen 2 verschillende richtingen doen, ze nog steeds heel goed kunnen praten en niemand het gevoel heeft dat er iets schort en het kan tevens dat mensen dezelfde richting doen maar dat er toch iets schort.

Laten we het er gewoon op houden dat er iets schort naar zijn gevoel en dat het volgens hem aan het niveauverschil ligt. Dat is zijn volste recht. Waarschijnlijk betekent ze veel voor hem, maar lukt het gewoon niet en zit hij er wel mee in. Het idee van ‘liefde overwint alles’ is naïef… Ik vind het een beetje flauw om zo kort door de bocht te oordelen gewoon omdat jij in een soortgelijke situatie zit. Je hebt alleen het bericht van TS gelezen en maakt direct die conclusie al terwijl je geen idee hebt hoe hun relatie eruit ziet. Veel vrouwen hebben die onhebbelijke neiging om mannen direct af te schieten als ze iets doen of vinden wat ze niet aanstaat zonder er bij stil te staan wat er eigenlijk in ze omgaat…

Totaal niet mee eens. Niveauverschil kan wel degelijk irritaties opwekken, zeker als de verliefdheidsfase over is…

Oke dit is wat ik wilde zeggen, alleen heeft Brod het beter verwoord. :slightly_smiling_face:

Ik vind dat hij te snel opgeeft. Maar wat zal ik doen? Hem whats appen of laat ik me daardoor kennen