Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, dus schrijf ik het hier maar even van me af.
Een paar weken geleden ben ik 15 geworden, en mijn 14e jaar was echt een rot jaar. Iemand die dingen over mij verspreidde die helemaal niet waar waren, mensen werden tegen me opgezet, ik werd overal voor uitgescholden, hierdoor heb ik 2 hele goede vriendinnen verloren die ik al meer dan 10 jaar ken. Na heel wat gesprekken op school zijn ze eindelijk gestopt, maar ik ben afgestroomt en zit nu bij ze op school. Het gaat tot nu toe gewoon goed, maar dit is niet echt het probleem. Ik zit bij oude vriendinnen in de klas van vorig jaar die al eerder waren afgestroomt en meestal doen ze wel normaal maar soms kunnen ze ook ineens heel bitchy doen en me negeren. Elk weekend zit ik ook thuis, ik heb nog wel andere vriendengroep maar als iemand een keer zegt van ‘hey, zullen we weer een keer wat doen?’ zeggen ze allemaal van ‘ja leuk! bij wie?’ maar vervolgens komt het er nooit van. Ik voel me best wel eenzaam, ook op school en ik ben niet echt iemand die makkelijk over z’n gevoelens praat. En toevallig kwam mijn moeder vanmiddag even naar me toe en zei of ik het had gehoord van dat een meisje voor de trein was gesprongen hier in de buurt. Ik wist hier wel van, en toen zei ze dat ze soms wel eens bang is dat ik daar ook wel eens aan denkt, en toen hadden we het er over van dat ze het zo jammer vind dat ik zo’n laag zelf beeld heb, en ik heb vorig jaar een eet stoornis gehad en iedereen denkt dat dat nu niet meer van sprake is maar ik krijg er steeds meer last van. En vanavond hadden mijn ouders 10 minuten en toen hadden ze het erover dat ik misschien met iemand op school moet gaan praten. Ik kan en wil het gewoon niet, ik weet zeker dat als ik ga praten met iemand na 1 minuut al zit te janken…
Ik moest dit gewoon even kwijt… Waarschijnlijk is het heel lang geworden en misschien zitten er wat fouten in want ik type dit op mijn mobiel.