Ik weet het even niet..

Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat iedereen een vriendje heeft, behalve ik. Is natuurlijk niet zo, maar goed. Zo heeft een klasgenootje sinds vorige week een vriendje, en is ze vaak met hem aan het zoenen. Het probleem is, ik ben jaloers :s niet dat ik die jongen leuk vind, ken hem zelfs niet eens, maar ik heb het gevoel alsof ik de enige ben die geen vriendje heeft… Dat gevoel is nog ff verergerd, ben namelijk naar een romantische film geweest (new years eve)… Maar soms denk ik ‘waarom zou iemand MIJ leuk vinden?’ of ‘er zijn miljoenen meisjes die veel knapper en leuker zijn dan ik’… Word er best wel gek van, zelfs zo erg dat ik hier om hulp vraag en niet aan vriendinnen ofzo… Zou het heel fijn vinden als iemand me zou willen helpen

Ik kan je niet helpen, ik heb het zelfde probleem!

Ik kan niet veel meer doen dan zeggen dat het echt wel goed komt :slightly_smiling_face: Ik denk dat wel meer van ons in zo’n situatie ooit hebben gezeten dus weten wel meer hoe het voelt. Hoop dat dat het leed een beetje kan verzachten :astonished:

Maar hebben al je vriendinnen een vriendje dan?

Ooh dat had ik ook altijd hoor! dan ging ik dat soort films kijken en dan dacht ik daarna altijd; ik wil ooook zo’n jongen! :frowning_face:
Maarja het klinkt een beetje standaard, maar het is wel waar; het komt allemaal vanzelf wel! Ik ben 21, en heb nu pas voor het eerst een serieus vriendje. Ik zou je niet druk maken hoor!

ik geef een tip ga niet opzoek naar een jongen laat het gewoon op je afkomen, anders kom je heel wanhopig over.
Je bent pas 15 dus je hebt nog tijd zat toch?

Ik heb dat ook wel eens gehad dat ik het idee had dat al m’n vriendinnen wel een vriendje hadden, en dan plotseling kom je gewoon een jongen tegen die jij erg leuk vind en die jou óók heel erg leuk vindt! Heb geduld, het komt echt goed!

je moet gewoon wachten dan komt heus wel goed
anders komt het zo hopeloos over

Komt vanzelf wel. Plus, niet iedereen heeft een vriendje. Ik ben single, en heb het erg naar mijn zin zo vrijgezel! (Wel relatie gehad) Maar heerlijk dit, geen drama, geen ruzies, kan doen en laten wat je wilt zonder altijd maar rekening met een ander te houden. Gewoon genieten dat je nog jong bent. Een vriendje komt vanzelf wel.

kan je ook niet helpen, zo’n dip heb ik dus ook altijd.

Waarom afwachten? Is er geen jongen op school die je leuk vind. Zet zelf stappen om hem voor je te winnen. Er zijn er genoeg. Iedere jongen vind weer iets anders leuk. Of waarom ga je niet met een paar vriendinnen op stap je leert zo veel meer mensen kennen en zo is het bij mij ook gegaan. Ik ging uit met een vriendin en ben toen zelf op een jongen afgestapt. Ik kende hem niet eens en vroeg voor de grap of hij samen wat wou gaan drinken. We zijn nu 15 maanden samen :slightly_smiling_face:

Meid, waar maak je je druk om? Heel veel meiden hebben dat gevoel, ze zien allemaal stelletjes lopen. En dan natuurlijk die verliefde gevoelens die om hun heen zweven. Maar wat je niet weet, bij elke relatie hoort ook gekkigheid en gedoe. Het lijkt misschien rozengeur en manenschijn, maar dat is een relatie niet altijd hoor. Je hebt altijd verplichtingen.

Je moet je niet zo wat van anderen aantrekken. Jou ‘mister right’ komt ook nog wel jou kant op. Alleen moet je geduld hebben. Mijn ervaring is, als ik op zoek ga naar een jongen komt hij niet. Als ik er niet op zoek naar ga, komen ze op mijn pad terecht. En ik heb nu ook een vriend, maar stiekem denk ik ook wel eens af en toe; was ik maar vrijgezel… Elke vrije middag of etc. heb je niet meer echt voor je zelf, omdat je naar hem toe moet. In het begin hartstikke leuk, maar dat betekend ook dat je minder tijd hebt voor vriendinnen en noem maar op.

Geniet maar van je vrijgezellenbestaan.

iedereen zegt het, en het is heel stom om te horen, maar: je komt vanzelf wel iemand tegen.