Ik weet het even niet.

Hallo girls!
Ik heb een vraag aan jullie, of nee, eigenlijk heb ik gewoon advies nodig.
Ik ben 15, en heb nog niet echt ervaring met jongens. Ik heb nog nooit gezoend, heb nog nooit een vriend gehad… Je weet het wel. Ik ben wel een keer op een date geweest, en daar is waar het begint.
Ik ken via mijn sport een ontzettend leuke jongen. Hij sport minder lang dan ik, en hij kwam er dus op een gegeven moment gewoon bij. Hij kwam samen met een groepje andere jongens, maar die trokken mijn aandacht niet, alleen hij. Hij is zo, zo ontzettend knap, ik vond hem direct echt al helemaal whaaaaa, zegmaar. Op een gegeven moment gaf hij mij een facebook invite en ontstond er een gesprekje. We bleken veel interesses te delen! We fietsten ook samen op. Maar altijd als er een gesprekje was, moest ik het opbouwen zegmaar, en moest ik het beginnen.
Op een gegeven moment was er een film uit die ik superleuk vond, en waarvan hij het 1e deel ook geweldig vond, dus ik vroeg hem mee en we gingen samen naar de film. Het was heel gezellig en leuk, maar er is niet veel gebeurd verder, het was gewoon leuk.
Nu ben ik een paar maanden later en aan de ene kant, wil ik hem ontzettend graag meevragen om nog een keer iets te gaan doen, maar aan de andere kan ben ik heel erg bang dat hij mij niet leuk vindt. Ik weet niet waarom, want hij heeft geen duidelijke signalen gegeven, maar still… Het komt allemaal wel heel erg van 1 kant, en als ik niks zeg, laat hij mij in principe gewoon met rust. Maar ik lach alsnog erg veel met hem tijdens de training en ik ben zo, zo verliefd op hem… Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik er mee moet. Meevragen voor een 2e keer? Afwachten? Met rust laten? Heeeelp. Ik zou het zooo leuk vinden als het wat wordt, want we delen zoveel en hdfnsd. Idk!

Help please!
Groetjes,
een nogal desperate meisje. :slightly_smiling_face:

Dat is opzich wel waar… Maar wat nou als hij mij niet leuk vindt, en hij wordt misschien wel gek van mij? Ik weet het dus echt niet… Ik ben zo bang dat ik gefriendzoned ga worden, maar ook weer niet, want hij had dus wel signalen dat hij mij leuk vond… En ik zou honestly ook niet weten wat ik op een 2e date zou moeten doen.

Ik zou het gewoon vragen inderdaad. Als hij je niet leuk vindt zal hij dat zeggen en dat weet je het gelijk. Dan kun je het misschien ook beter afsluiten. Maar wat nou als je het niet vraagt en het laat varen, dan zul je jezelf nooit vergeven als je er later achterkomt dat hij je wél leuk vond! Dus ga er gewoon voor zou ik zeggen (:

Misschien hebben jullie wel gelijk! Ik ga proberen iets te bedenken om te doen. Hebben jullie tips voor een 2e date? En hoe moet ik dat vragen etc?

Ik zou gewoon aan hem vragen: hey, wil je nog een keer iets leuks doen? Spreek af bij een van jullie thuis of ga ergens wat drinken ofzo, ik ben zelf ook altijd slecht in iets voor een date verzinnen.

Niet te lang over nadenken, en geen strategieen verzinnen. Stap op hem af en vraag of hij zin heeft wat te gaan drinken met je. En dan zien jullie verder!

Succes :slightly_smiling_face:

Ik snap trouwens nooit wat mensen bedoelen met ‘wat te gaan drinken,’ misschien klinkt dat heel stom, maar wat houdt dat in? Want ik ga eigenlijk nooit uit ofzo… Is dat gewoon dat je samen naar een terrasje gaat of iets dergelijks??

Bijvoorbeeld! Hangt er natuurlijk van af of het mooi weer is of niet. Mag ook gezellig binnen, in een bar waar het leuk is. En dan leuk bij een koffie (of een biertje, als je in Belgie woont) samen eea bespreken.
Als je niet meteen weet waarover je het met hem kan hebben en je bent bang dat er stiltes vallen, zou je bijvoorbeeld ook eerst naar een concert (film hadden jullie al gedaan) kunnen gaan en daarna samen nog een drankje doen. Hebben jullie iig al iets om over te praten.
En al snel zal je zien of jullie je goed voelen samen, en of er een “klik” is.

Hmm , het komt wel allemaal van 1 kant inderdaad. Dat is dan weer iets waarvan je je afvraagt of hij jou ook wel ziet zitten. Vraag nog eens iets te doen, en dan concludeer je of hij je leuk vind of niet, of je als een goede vriendin ziet, of een leuke kennis… Succes!

Ja, gewoon samen wat gaan drinken in de stad in een leuk cafe of ergens in de buurt. Hoeft helemaal niet tijdens uitgaan hoor. Maar het is niet handig om te doen als er geen gespreksstof is.

Ik heb op zich wel gespreksstof, alleen… Ik durf het gewoon niet. Hoe kan ik het hem het beste vragen?

Ik weet nog niet of ik hier mag uppen, maar zoja, upje.

Als je het echt niet face to face durft te zeggen, doe het dan via een leuke kaart met een berichtje over wat je hem wilt zeggen.

Gewoon een berichtje sturen of hij nog eens zou willen afspreken. Als hij je afwijst… Naja wat heb je te verliezen? Gewoon dan in de sportschool je hoofd omhoog houden, gewoon eens hoi blijven zeggen en doorgaan. Dat gebeurt iedereen wel eens en is niks voor om te schamen.

Maar, misschien zegt hij wel ja en durfde hij het zelf helemaal niet zo goed en is hij super blij dat je het vraagt :slightly_smiling_face: Als je dan met hem uit gaat en je wilt niet gefriendzoned worden, laat dan merken dat je hem ziet zitten als meer… Flirten een beetje, kleine aanrakingen op de arm en in de zij, dicht bij staan als je praat, hem niet schattig noemen (!!) maar jezelf wat schattig opstellen kan geen kwaad. Stiekem even aankijken en als hij terug kijkt wegkijken met een lachje. Vinden mannen heerlijk!

Komt vast goed! Succes :slightly_smiling_face:

Het kan zijn dat hij hetzelfde voelt voor jou, wat dan ook meteen zou kunnen verklaren waarom jij het allemaal zou moeten beginnen. Misschien is hij gewoon hartstikke verlegen.
Maar er is natuurlijk maar één manier om er achter te komen.

Meid, hij wou met je mee naar de film.
Als een jongen je niet leuk zou vinden, was tie niet met je meegegaan.
Er is dus wel iets…

De beste manier om erachter te komen of het van beide kanten komt is: vraag hem nog een keertje uit!
Heb je veel oogcontact met hem tijdens het sporten?