Ik weet het even niet meer..

Hee meiden,
sinds ik op mijn nieuwe school zit, ben ik hartstikke onzeker.
vroeger was ik altijd dat meisje, die zich niet liet kennen, nooit huilde, altijd een weerwoord had en altijd opkwam voor andere.
en dan nu;
nu ben ik dat meisje dat elke dag huilt, huilt om wat er is gebeurd, huilt omdat ze bang is dat iedereen haar haat, en maar niet in slaap komt, en dan de volgende ochtend doodmoe is.

vandaag bijvoorbeeld; ik zat bij tekenen, en natuurlijk kwamen die kutopermkingen weer. ik weet nooit wat ik moet doen, dus zeg ik maar niks, ze blijven maar kutopmerkingen maken. een meisje uit m’n klas zag al niet dat het heel goed met me ging, dus ze ging even bij me zitten. &welja, toen moest ik huilen. ik zei maar uit wanhoop dat ik heel erg moe was, want dat was ook zo, en toen mocht ik naar huis. dat meisje was met me mee naar huis gefietst.
toen ik thuis was ben ik gelijk in m’n bed gaan liggen, het was kwart voor 3, en ik heb geslapen tot 6 uur.

ik weet niet meer wat ik moet doen. ik wil zo graag dat iedereen me aardig vind, ik doe zo erg m’n best, maar het enige wat ik terug krijg zijn kutopmerkingen. en dat allemaal omdat 1 iemand de boel opstookt tegen me. de rest die doet alleen maar mee, omdat hij hun anders stom vind.
door hem loop ik op school heel vaak te huilen, ben ik hartstikke onzeker over mezelf en vinden mensen me meestal een watje omdat ik vaak ook op school huil.
maar zo vaak, zo vaak wil ik hem zo graag terugpakken, wil ik hem píjn doen, zoals hij dat ook zo vaak bij mij heeft gedaan. wil ik gewoon z’n hart breken, zodat hij ook weet hoe dat voelt.
help me.

xxx.

Mensen vinden je juist minder aardig als je stil bent, niks zegt. Als die ene persoon weer naar doet moet je gewoon voor jezelf opkomen en diegene keihard dissen.
Of dezelfde opmerkingen terug maken, en laten zien dat je niet onzeker of bang bent.

Je moest het eigenlijk niet zover laten komen, maargoed, te laat is te laat.

Ik zou nu gewoon naar je mentor gaan, niet denken “dan vinden ze me stom” want degenen die tegen jou zijn doen toch al kut.

Verder zijn er speciale trainingen/cursussen waardoor je zelfverzekerder wordt + kijk nog eens rond in het meer zelfvertrouwen topic, er staat vast wel wat nuttigs bij !

en veel succes by the way

het is niet dat ik stil ben, ik praat juist heel veel. maar als ze dan weer zulke dingen gaan zeggen, weet ik nooit wat ik moet doen, en staar ik maar voor me uit…
ik probeer ze ook heel vaak uit te dissen, hetzelfde doen als zij, maar het is altijd 5 tegen 1.

jaa, ik heb donderdag ook mentoruur. dus dan wil ik eigenlijk gewoon even vragen of hij er wat van wil zeggen. want ik weet het echt niet meer. ik lig 's avonds altijd te piekeren in mijn bed, en ik ben dan altijd zo moe als ik opsta… dan ben ik gewoon de rest van de dag hartstikke moe en kan ik nog minder hebben. dankjewel, ik zal even bij die topic kijken!

ik zou het er inderdaad met je mentor het er over hebben. en er wat meer over zeggen, zegmaar. wat soort opmerkingen maken ze?
x

dat ik lelijk ben, dat ik een stuudje ben, omdat ik vaak hele goede cijfers haal, &ze denken dat ik dan de hele dag thuis zit te leren… nee, niet echt. ik leer nooit zo goed, maar haal altijd goede cijfers omdat ik oplet in de les.
als iemand dan iets doet, wat iemand anders niet leuk vind, word ik meteen uitgescholden voor ‘slet’ of ‘hoer’. en als ik dan in de klas moet huilen, met hangende pootjes terugkomen over dat het niet hun bedoeling was.

Ik zou niet gaan schreeuwen, dan vinden ze het alleen maar leuker.
Ik weet niet precies wat ik zou doen, maar wat meestal wel werkt als iemand een kutopmerking maakt gewoon heel droog oke zeggen (maar wel recht in de ogen aankijken) en dan verder gaan (het lijkt alsof je je overgeeft maar kom op wat willen ze dan nog zeggen, zo’n reactie verwachten ze niet).

Als ze met hangende pootjes terug komen, denk ik niet dat ze je expres hard willen kwetsen. Dan vinden ze het alleen maar leuk dat je huilt. Verder is niks mis mee om een “nerd” te zijn. Mooie cijferlijsten zijn alleen maar handig. Zeker als het je allemaal zo gemakkelijk gaat. Misschien zijn ze een beetje jaloers op je.

1. Die mensen zijn ontzettend jaloers op je!
  2. Ze kennen je niet en ze oordelen dus over je zonder enige reden. Ze zijn het dus niet waard om over in te zitten!
  3. Schelden doet pijn. Maar de beste manier om je hier tegen te verzetten is het over je heen te laten komen, niet op te reageren en gewoon doen wat je altijd doet. Op een gegeven moment gaat de lol er van af. Probeer dus een imaginair schild om je heen te bouwen waar de woorden van af ketsen.
  4. Ik herken je situatie wel. Ik had wel vriendinnen, maar ik voelde me ook altijd onwijs onzeker. Ik wilde ook altijd dat alles en iedereen mij aardig vond en ik stak er enorm veel energie in om dat ook te laten gebeuren. Niet doen; dat is het niet waard. Ik ben nog steeds aardig tegen iedereen, maar ik laat niet meer over me heen lopen. Mensen die je dwarsbomen zijn het niet waard om aandacht aan te schenken. En mensen die aardig tegen je doen, die moet je met respect behandelen. Zoals dat ene meisje waar je het over had, die is wel erg aardig. Misschien dat je maar eens aan haar moet vragen of je weet waarom die ene jongen zo erg de pik op jou heeft en of ze hem beter kent.

Je moet die mensen niet de kans geven om je te raken. Reageer niet op wat ze zeggen, als ze iets vervelends zeggen draai dan een verhaaltje in je hoofd af, zoals: ‘Ze kennen me niet, ze hebben het recht niet over mij te oordelen. Ik weet wie ik ben, en wat ze over mij zeggen is onzin.’ Probeer zo je zelfvertrouwen op te krikken. Je bent het WEL waard. Goede cijfers halen is alleen maar een zegen en een ieder die daar opmerkingen over maakt is onzeker en jaloers. Je bent harstikke mooi en iedereen die iets anders beweert is zelf onzeker over zijn uiterlijk.

Wel een tip: probeer niet meer te huilen, en als je moet huilen, doe het dan niet waar iedereen bij is. Klinkt heel vervelend, maar inderdaad wordt dit gezien als zwakte en daar pakken ze je uiteindelijk weer op. Of mensen gaan je behandelen als een teer popje en dat wil je ook niet. Als je toch moet huilen, doe het dan op de wc’s of thuis. Want ik kan me best voorstellen dat als je het gevoel hebt dat de omgeving tegen je is, dat je dan heel erg onzeker wordt en moet huilen.

heel erg bedankt voor je tips, ik ga zeker proberen om ze vooral te negeren, m’n zelfvertrouwen wat op te krikken&zo. héél erg bedankt! ik hoop dat alles snel beter gaat…
xxx.

als ze je nog eens pesten dan lach. je erom
want zij zijn diegenen die denken dat ze wat zijn door zo te pesten.
want zij denken dat ze met harde woorden overal komen.
maar jij moet degene zijn die daar boven staat.

als je ze stuudje noemen, dan vraag je hun gewoon ofdat zij gelukkiger zouden zijn als ze gebuist zouden zijn.
als ze je lelijk noemen, dan zeg je dat ze mogen denken wat ze willen over je uiterlijk, maar dat hun innerlijk veel verpester is dat dat van jou

en voor de rest: gewoon negeren, en zelfvertrouwen hebben.Nu gaat het misschien allemaal mis, maar later zal je zien dat jij het bent die het gelukkigst is met je cijfer, en het gelukkigst is omdat je een mooi karakter hebt.

en nog iets: niemand is lelijk, iedereen is mooi op zijn manier dus als zij je lelijk noemen, dan zijn het gewoon idiote kinderachtige losers.laat ze voor wat ze zijn.

ow leuk is dat,
dit snap ik wel, ga gewoon buiten je klas vriende zoeke dan.
en als eentje opstookt zeg je dit tege je mentor of je
gaat gewoon like even tegen die mensen in ofzo…

dankjewel!
ik ga nu ook proberen om wat meer van me af te bijten,
en er gewoon om te lachen, idd. &me niet druk maken om die jongen, want hij is het gewoon niet waard! :’)
dankjulliewel allemaal<3