Ik weet het even niet meer...

Hey meiden, ik heb lang nagedacht om hier een topic over te maken. Maar ik heb gewoon echt even advies nodig want ik weet het gewoon niet meer, dus alvast bedankt voor het lezen!

Ik zit nu dus in mijn examen jaar en ik stres nu al zo erg voor mijn examens.
We hebben nu dus ontzettend veel werk en ik moet zo hard werken, als ik ook maar één onvoldoende haal worden me ouders gebelt en die worden zo boos echt ik krijg meteen huisarrest enz. Want vorig jaar had ik 6e en 7ens op me rapport en ze waren zo teleurgesteld maar als ik goede cijfers haal hoor ik niets.

Ik had dus laatst mijn brommer theorie en ik zakte. Ik baalde natuurlijk al heel erg, wat doet mijn vader hij lacht me uit! Me vriend haalde het wel in één keer en hij was ‘slim’ en ik was ‘dom’.

Ik moet mijn ouders nogal veel geld terug betalen vanwegen mijn scooter, ik was laatst ziek en dan was het ‘o je gaat niet werken, zeker genoeg geld’
Ze hebben constant commentaar ik kan nooit wat goed doen, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, hoe ik nog meer me best kan gaan doen.
Ik zit zo erg in de knoop met mezelf…

Bedankt voor het lezen

Vertel aan je ouders hoe je je voelt.
Misschien hebben ze het zelf wel druk.
Of hebben ze wel een goede reden om zo tegen je te
doen. Soms hebben je ouders het niet door.

Aah meid :frowning_face: Dat komt hard aan he, als je ouders zo tegen je doen. Ik heb hier zelf ook last van… Myn vader dan. Hy noemt me hopeloos en ik doe alles fout, terwyl myn broer en zusje helemaal geweldig zyn en allemaal wél leuke complimentjes krygen. En nu dus weer examenjaar, omdat ik vorig jaar gezakt ben. Ben ook aan het stressen. Ik weet niet wat je er zo aan kan doen, miss als je het durft met hem hierover praten, dat je er echt mee zit. Want het is niet normaal hoe hy je behandelt. Hy hoort er voor je te zyn, je te steunen. Echt, ik snap je heel goed, ik zit hier zelf dus namelyk ook mee. Alleen speelt dit by my al jaren en trek ik me niet alles meer aan van wat hy zegt of hoe hy doet. Het went. Maar ik zou er echt over proberen te praten dus als je dat durft. Want ik ben onder andere hierdoor heel erg depressief geworden. Heel veel succes!

Woo, pff ik word nu al gek van me ouders! Sterkten meid :astonished:
En naja me broertje heeft dyslectie dus hij krijgt natuurlijk veel meer aandacht, elke dag oefeningen doen enz. Maar ze vragen nooit aan mij van moet ik je daar mee helpen.
Vanmorgen vroeg ik of me moeder me wilde helpen met me sollicitatie formulier en ze zei hoesso kan je dat zelf niet? Ik dacht echt sjeemig ik snap gewoon even iets niet…
Maar mischien dat ik er wel over ga praten ja als me vader op vakantie is.
Maar ik heb gewoon een hekel aan als mensen negatief tegen me doen.

Ik zou het wel doen ja! Ik hoop echt niet voor je dat je in myn situatie terecht komt dus. Dat verpest echt heel veel. Als je het beter met je moeder kan vinden zou ik haar dat vertellen ja. Ik denk dat wanneer je haar dat allemaal verteld dat ze het dan wel begrypt. Want het is ook wat dropthatcolour zegt, miss hebben ze het helemaal niet door. Ik kan me voorstellen dat je broertje meer aandacht krygt, maar het moet niet zo zyn dat ze jou (half)verwaarlozen. Jy bent ook hun kind en je hebt even veel recht op hun aandacht en hulp.

Okee, dat van je scooter. Dan denk ik ze moeten je maar geen scooter geven als ze weten dat je het niet hup 1 2 3 kan teruggeven.

En wat examens betreft, het is logisch dat je hem stresst. Maar girl, wat voor een vage school heb je 1 onvoldoende halen is niet het einde van de
wereld. Maar goed je ouders moeten sowieso beter weten, bespreek het met ze. Echt hoor, ik dacht dat mijn ouders ook heel erg teleurgesteld zouden zijn als ik geen goede cijfers zou halen. Maar het ze gaat om jou
ja het is chill om goed te staan voor je examens dan hoef je niet zo hoog te halen. Maar ik ben ook met allemaal 6jes & 1 seven mijn examens ingegaan en geslaagd afgelopen jaar!

Het heeft blijkbaar veel invloed op je en dat is niet goed ze moeten je
supporten, veel succes! Keep your head up! :slightly_smiling_face:

aah sterkte…

en hoezo zijn 6en en 7ens niet goed? je ouders vragen wel echt teveel van je…

@Chawx

We zijn de slechtste examen klas, het is echt vrezelijk. Elke week krijgen de ouders nu een e-mail over hoe het gaat met de klas. En het is gewoon echt te erg. We zitten met 35 leerlingen en daarvan zijn er 20 die gewoon alles verstoren. Vandaar over elke onvoldoende, of als je iets niet hebt ingeleverd.

Tja, me ouders zijn gewoon niet tevreden met 6&7ens… Mijn leraar had geschreven dat hij blij was mij als leerling te hebben en ik was 1 van de beste van de klas toen zag hij me rapport en toen zij me pa van, ik dacht dat hij blij was met jou als leerling.

Het zijn gewoon alle problemen die zich blijven opstapelen…

Niet iedereen is even slim en slaat zich overal even makkelyk doorheen. Dat moeten je ouders begrypen. Dat jy nu net zon rotklas hebt, daar kun je niks aan doen! Wat je miss wél kan doen dan, is naar je mentor gaan, je verhaal vertellen en vragen of het dus mogelyk is om nog in een andere klas geplaatst te kunnen worden. Als je dat wil en denkt dat het dan beter zou gaan. Misschien wel kut omdat we al een paar weken bezig zyn… Maargoed. Echt, pratenpratenpraten met je ouders, en anders misschien met een psycholoog praten, de meesten voelen zich dan opgeluchter en misschien kryg je dan ook gesprekken met je ouders, en dan kan de psycholoog jullie samen helpen. Maar eerst dus PRATEN ;p

Okee, maar als jij niet bij de slechtste hoort vind ik ook niet dat die regel ook bij jou moeten worden toegepast, gewoon iets van zeggen.
Of je kan natuurlijk naar een andere klas gaan. Vergeet jezelf niet, echt hoor kom voor jezelf op! anders wordt je depressief.

Okee, vraag ze dan wanneer ben ik goed genoeg voor jullie…?
Dit kan niet hoor, vraag ze maar haalde jullie 10’en ofz. Klinkt misschien
hard, maar meid jij bent ook maar een mens. Ik was superblij als ik een voldoende haalde, je zit nota bene in je examenjaar, niet 1ste ofz.
Ik heb het mijn ouders ook duidelijk moeten maken, maar met hulp van mijn zus en broers. Ouders willen altijd het allerbeste voor hun kind,
maar je moet ze laten zien dat jij het op je eigen manier ook haalt.
Diploma is diploma of je nou met een 9 of 6 slaagt. tenzij je bij een loting
opleiding wil inschrijven dan kijken ze der naar. Maar voor de rest je diploma heeft dezelfde waarde.

Echt jammer voor je, dat je ouders zo doen. Zoals de meeste al zeggen PRATEN idd. Laat je examenjaar niet verpesten…

En je zegt de problemen stapelen zich op… LOS ze op!
Je wilt niet in een depressie komen, wanneer je der in zit kom je echt niet
makkelijk uit!
Jij moet je kunnen focussen op je school, door hun kan je dat dus eigenlijk niet!

Naar een klas gaat helaas niet. De sector die ik doe heeft maar 1 klas.
Door dit alles ben ik ook super onzeker en me vriend word echt helemaal gek van me waardoor ik me nogkutter voel. Het is een soort visuele cirkel.
Ik vind het gewoon stom dat me ouders me ineens hebben laten vallen uit het niets…
Maar jullie hebben gelijk ik ga erover praten met me moeder en hopen dat daar wat positiefs uitkomt.
Bedankt allemaal :slightly_smiling_face:

serieus ouders kunnen zo lastig zijn… het ook echt nooit goed
je moet maar zo denken meer dan je best kan je niet doen. als je bijvoorbeeld veel onvoldoendes haalt denk dan gewoon dat als jij naar jezelf in de spiegel kan kijken en kan zeggen : ik heb goed geleerd en ik heb mijn tijd nuttig gebruikt dan hoef je je echt geen zorgen te maken

Dit topic komt uit 2009, ik denk niet dat ze nog veel aan je advies heeft…