ik weet het echt niet meer.

Ik heb sinds 3.5 jaar een vriend. we waren helemaal gelukkig samen. tot het laatste half jaar.
ik ben heel veel veranderd en daar zit ik echt mee.
mijn vriend vaart op een sleepboot dus hij is ongeveer 6 weken weg.
in deze 6 weken ging ik altijd in het weekend uit met vriendinnen.
ik heb een ‘normale’ vriend wie dit wist, hij begon steeds meer met mij te flirten als mijn vriend weg was en ik zag dat eigenlijk niet omdat je aandacht leuk vind als je vriend al zoveel weken weg is.
op een gegeven moment is hij met me mee naar huis gereden maar er is verders niks gebeurd toen gheeft de zus van mijn vriend dat gezien.
zij heeft dat erg overdreven en toen zijn er allemaal andere dingen verteld over mij.
de laatste tijd zijn er telkens van die verhaaltjes rond gegaan dat ik zat te zoenen met anderen en ik heb zogenaamd al 4 kinderen van anderen en ik ben zogenaamd naar bed geweest met iedereen…
mijn vriend wist niet meer wat hij moest geloven omdat echt iedereen het tegen hem zei.
hij vertrouwd me niet meer zo erg en is bang om zich te binden aan mij ik heb er alles aan gedaan om het weer goed te krijgen maar hij weet niet wat hij wil. weet iemand wat ik moet doen, wat ik moet zeggen tegen hem?
ik ga ondertussen al niet meer uit en heb al het contact met anderen verbroken.
ik hou veel van hem en wil het niet uit maken!

please help me :anguished:?

Wat een rot zus zeg.
En heel raar dat je vriend gelooft dat je al 4 kinderen hebt…
Ik heb jammer genoeg geen tips voor je, maar ik hoop dat het snel met je goedkomt!

Trouwens ga met hem eens langs je huisarts die kan vertellen dat je nooit zwanger bent geweest.

Praat samen met hem en zijn zus zodat ze toe geeft dat ze overdrijt. misschien helpt dat?:slightly_smiling_face:

@ Tartaarsaus:
day is een heel goed idee! De huisarts kan inderdaad bewijzen dat jij nooit zwanger bent geweest.

Dit is echt een rotsituatie. Heel lastig inderdaad. Wat ik denk is dat er gewoon wat tijd overheen moet gaan. Als je laat zien dat je gewoon een goede vriendin bent kan hij het moeilijk uit maken.

nee hij geloofd niet dat ik zwanger ben geweest en zo maar dat waren verhaaltjes die werden verteld. niet alleen zijn zus heeft dat overdreven maar nog veel meer mensen daarom weet ik het niet meer het is iedereen tegen mijn woord

Ik zou beginnen met bewijs te verzamelen die tegen de verhaaltjes in gaan.

Waarom bewijs? Haar vriend is degene die fout is, hij moet afgaan op wat zij zegt en niet op wat anderen zeggen.

Ik vind dat jou vriend wel heel raar doet, hij heeft af te gaan op wat jij zegt en niet wat anderen zeggen. Natuurlijk is zijn zus familie, maar alsnog, hij heeft met jou een relatie en niet met zijn zus.
Dat jij alles niet meer doet of mensen niet meer spreekt omdat hij jou minder vertrouwt, vind ik al helemaal raar. Dat hoef jij helemaal niet te doen. Jou vriend moet jou weer vertrouwen en dat ligt bij hem en niet bij jou. Dus gewoon lekker uitgaan als jij dat wil en met de mensen praten met wie jij wil.

Het is natuurlijk allemaal erg vervelend, maar het ligt niet bij jou maar bij je vriend. Hij gelooft anderen ipv jou, en dan is ergens toch wel iets fout naar mijn idee. Blijf doen wat je altijd deed, en als je het dan uit moet maken is dat spijtig. Maar je moet echt niet op je tenen gaan lopen omdat hij afgaat op de verhalen van anderen. Dan kan je je dadelijk altijd aan gaan passen omdat hij dan weer dat hoort en dan weer dat. En dat hoort niet, vind ik.

Lolwut 4 kinderen van anderen?
Als hij dat niet gelooft, is dat een mooi voorbeeld waarom de andere verhalen ook niet kloppen.

Ga er eens echt voor zitten met je vriend en vertel alles waar je aan denkt. Wat wel en niet waar is, waar je bang voor bent, wat je graag wil.
Ik heb ook aan de stok gehad met de zus van mijn ex, die ging ook dingen vertellen die niet klopten. Door het niet uit te praten met mijn vriend is de relatie o.a. daardoor op de klippen gelopen. Mijn tip is dus praat er over! Over alles.

Dafuq hoeft een huisarts dat te bewijzen? Ik vind jouw vriend erg fout om zoiets te geloven. Hij hoort jou te steunen, en niet naar dat soort praatjes te luisteren. Heeft hij minstens verhaal gehaald bij de mensen die erbij betrokken waren, dus die andere jongen? Waarschijnlijk niet. Dus wie is hij om aannames te maken. Ik vind dat geen goede vriend.

En jij moet doorgaan met wat je altijd deed. Je hebt niks verkeerd gedaan. Natuurlijk is het een vervelende situatie, maar je moet je niet laten onderdrukken door wat andere rondvertellen over jou. Sterker nog, ik zou ze eens confronteren ermee.

idd zoals hier word gezged, je vriend hoort je wel te vertrouwen, maar ik snap hem aan de ene kant ook wel als hij van iedereen hoort dat het anders is.
je kan tegen de mensen die die onzin verspreiden vragen of ze op willen houden en oprecht de waarheid willen spreken tegen je vriend.
en daarna je vriend overtuigen dat jij gelijk hebt en dat hij jou maar is moet geloven.
xsterkte

dankjullie wel allemaal… hij komt morgen thuis en ik ga eerst eens goed met hem praten, ik denk dat het belangrijk is dat ik hem duidelijk moet maken dat als hij die anderen geloofd hij dus mij niet vertrouwt? of snap ik het nu verkeerd…

natuurlijk is het moeilijk als je van zoveel mensen hoort dat je vriendin zogenaamd met anderen zou gaan. Maar vergeet niet dat HIJ degene is die jou 6 weken achterlaat en hij dus geen recht heeft om in die tijd, terwijl hij helemaal niet thuis was, te beslissen dat hij andere mensen gelooft en niet jou. En je kunt inderdaad bewijzen gaan verzamelen die de roddels de kop indrukken, maar in een relatie staat vertrouwen op nummer 1 dus hij moet je maar geloven en als hij dat niet doet moet hij maar thuisblijven zodat hij het kan zien.
succes meid! x

zeg gewoon dat hij t van je aan al die jongens mag gaan vragen met wie je zogenaamd hebt gezoend etc. of het waar is of niet
ik denk dat dat zeggen al heel veel betekent als in dat ie t dan eigenlijk niet eens meer hoeft te gaan vragen, maar ook al zou die dat wel gaan doen ik neem aan dat die jongens daar zelf niet over gaan liegen…