.
Als je graag N&G wilt kiezen, dan zou ik dit gewoon zo houden. Aangezien je dan die richting op wilt. En nou en, dat je het enige meisje bent? Jongens zijn ook gezellig.
Ja maar straks blijf ik zitten op natuurkunde. Ik haal nu met moeite al een 5
Ik heb scheikunde en haal veeel lagere cijfers, en heb toch goede hoop dat ik wel slaag hoor. Uiteindelijk bij je examen hoeft niet alles voldoende te zijn he? En trouwens, je kan toch ook N&G doen op havo zonder natuurkunde?
Ik zou het niet doen. Havo is weer een stapje hoger, en als je het nu al niet voor elkaar krijgt om een ruime voldoende te halen ga je het nog zwaar krijgen
Klopt maar de studies die ik leuk vind hebben verplicht natuurkunde
^Als je iets wilt doen met natuurkunde, zou ik het toch proberen. Aangezien je dat later wilt gaan doen. Kun je niet vragen aan een leraar of hij/zij weet of je het kunt of niet? Of vraag anders gewoon standaard bijles aan…
Ja dat is waar maar als je op VMBO techniek kiest denkt iedereen dat je metselaar wilt worden of elektricien… bijles heb ik al gevraagd maar de school zoekt nog een bijles docent.
als ik het bij deze keuze laat kies ik sowieso economie als extra vak als ik toch een economische studie wil doen
mag ik ook vragen wat voor studie je wil gaan doen? Je kan op havo toch gewoon natuurkunde als keuzevak nemen. En dan de rest met talen en wat je leuk vindt etc.
Dan heb je altijd nog een vast pakket waarmee je heel veel kan (ik weet niet wat je 2e keus is met studies enz…) En als natuurkunde dan heel slecht gaat. Dan goe je dat er gewoon af! (je moet dan wel 2 keuzevakken hebben!)
ik zou economie kiezen ofzo want je hoeft niet percee die sector, als je NT wilt gaan doen (ik kom ook van vmbo), althans dat is bij ons op school niet. ik had de sector economie gekozen maar in mijn vrije deel nog steeds natuurkund (volgens mij als 7e vak zodat ik het kon laten vallen als ik het echt niet kon). verder weet ik het niet.
ik had iets met eeh verzorging zat ook bio in en dan als extra vak scheikunde… maar ik weet niet hoe het bij jouw zit
En als je wou kon je dan nog een vak nemen
Ik zit nu in havo 4 en heb het profiel N&G en ik kan je verzekeren dat natuurkunde heel moeilijk is, dus ik zou er nog eens goed over nadenken of je dan misschien iets als bijles wilt gaan nemen?
Je kan het trouwens ook altijd een periode aankijken en als het echt niet lukt kan je dan nog je profiel veranderen. Dat kan bij ons op school tenminste wel.
ik zou als je naar havo gaat dan geen natuurkunde kiezen als je nu al onvoldoende staat.
iig succes met kiezen en je opleiding enzo
huh? kan je niet een profiel kiezen met wel biologie en scheikunde, maar zonder natuurkunde? want bij NG is natuurkunde toch niet verplicht?
bij ons op school iig niet… en anders zou ik het toch proberen, met eventueel bijles of zo…
neem gewoon bijles ofzo. En dan alsnog; een 5 is het einde van de wereld niet, daar hoeft slechts één 7 tegenover te staan en dan is het al weer weg. Gewoon doen, het wordt wel beter met meer tijd en oefening.
Neem anders gewoon bijles dat maakt waarschijnlijk al heel erg veel verschil.
Een 5 maakt toch niet zoveel uit, je hoeft toch niet super hoog voor dat vak te staan.
Bijles kun je ook door een extern iemand laten doen. Heb gewerkt bij Studentsplus en daar kun je iemand inhuren om je 2 uurtjes in de week bijles te geven. Denk dat je het dan echt wel voor elkaar krijgt om van je 5 een 6 te maken. Ook op marktplaats bieden zich veel bijlesleraren aan. Denk dat je ouders ook best willen inchippen om jou cijfers wat beter te maken.