Ik weet het allemaal niet meer..

Ik zit er op dit moment echt heel erg doorheen. Ik ben normaal echt heel jaloers, maar omdat mijn vriend het niet leuk vind dat ik jaloers ben probeer ik het te negeren. Dat ging een behoorlijk tijdje goed. Maar vandaag… Mn vriend moest perse vertellen dat ze heel goed kan turnen, dat is iets wat ik totaal niet kan. Ik weet ook dat ze goed kan voetballen, ook iets wat ik niet kan. En dan ga ik me zo onzeker voelen… Ik voel me niet goed genoeg voor mijn vriend & ben bang hem kwijt te raken… Ik kan er niks aan doen. Het sloopt me :frowning_face:.
Ik doe heel hard mijn best voor mijn vriend… En ik weet wel dat hij zegt dat hij me leuk vind zoals ik ben enzo. Maar toch, ik ben zo onzeker… I don’t know what to do…

Hebben andere meiden hier last van? En wat doen jullie er dan aan?

Jaloersheid hoort erbij, dat is menselijk. Je moet er inderdaad mee om leren gaan, negeren is niet altijd het beste, laat die emoties toe, denk bij jezelf na “wat voel ik? Maak ik mezelf dit wijs?” en ga daarna verder met je leven. Je vriendje is bij jou, omdat hij bij jou wil zijn. Hoe jaloerser je gaat doen hoe sneller hij weg is bij je.

Ik snap niet helemaal waarom hij dingen zegt over dat meisje tegen jou, maar je kan als reactie op hem bijvoorbeeld ook zeggen “Wow, wat leuk zeg, wilde dat ik dat kon!” Hij bedoelt er vast niets mee. Jij kan ook weer dingen die zij niet kan. Misschien schept hij ook wel tegen haar op over jou, weet jij veel!

Bedankt voor jullie reacties!
Jaloersheid hoort er inderdaad wel bij vind ik, maar mijn vriend zegt dat hij helemaal niet jaloers is… Ik geloof hem best wel, maar toch iedereen is toch wel eens jaloers?

Duidelijke titel is verplicht. Voor de rest wat dontstopmoving zei :3

Sommige mensen zijn sneller jaloers dan anderen. Misschien is hij wel jaloers, of is er niemand om jaloers op te zijn?

Tuurlijk is iedereen wel eens jaloers ja. De een wel wat minder dan de ander. Omdat je vriend niet heel jaloers is ingesteld begrijpt hij je jaloerse gevoel ook minder, daarom merkt hij het waarschijnlijk zelf nieteens als hij zo’n opmerking maakt.
En hij is vast wel eens jaloers, alleen wil hij er misschien liever niet voor uitkomen.

Je hebt gezonde jaloezie en je hebt de groene monster.
iedereen kan jaloers zijn,ligt helemaal aan situatie waar jezelf in verkeerd.
je kan ook proberen om niet jaloers te worden,daar is nergens voor nodig
je mag best jaloers zijn maar dat hele tijd dat te doen is erg vervelend voor anderen.