Ik weet het allemaal even niet meer..

Dit weekend was mijn vriend bij me. Hij bleef slapen. En in die 2 dagen dat hij hier was, was hij echt onwijs lief voor me en zei hij heel veel lieve dingen enzo.
En dan vandaag, zijn zus was jarig. Ik vroeg of ik alleen 's middags langs zou komen, of dat hij het leuk zou vinden of ik langer zou blijven. Zijn antwoord ‘maakt mij niet uit’ en even later zelfs 'anders kom je alleen ‘s middags.’ Ik vind dit zo rot, gewoon alsof hij niet graag bij me wilt zijn. En dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.

Soms ik het ook zo dat ze moeder zo op hem inpraat (heb ik het idee) dat hij gewoon niet wilt afspreken. Ik vind het behoorlijk vervelend dat hij echt alles doet wat zijn moeder hem vraagt… Hij gaat nooit tegen zijn moeder in. Als zijn moeder zegt van dat het misschien beter is niet af te spreken, dan doet hij doet gewoon niet.

Ik voel me behoorlijk gekwetst door dit soort dingen, want het komt op mij over alsof hij helemaal niet graag bij me is. Terwijl als hij bij me is juist weer verschrikkelijk lief doet. Daarom is het denk ik voor mij ook een behoorlijke teleurstelling.

Laatst heb ik al een topic aangemaakt, over dat ik hem had verteld dat ik vond dat hij soms niet laat merken dat hij graag bij me is maar dat dat helemaal fout gelopen is. Dus ik denk dat praten niet de beste optie is. Ik wil gewoon horen wat jullie hiervan vinden? En misschien ervaring hebben hiermee? Tips? Alles is welkom.

Ik vind communicatie in een relatie toch wel het belangrijkst. Praten dus.

Als ik het zo lees denk ik eerder dat ie bedoelt: Anders kom je alleen smiddags zodat je ook op je zus haar verjaardag bent, misschien dat ie dat wel belangrijk vind?

Oh ik las het fout, mijn excuses. :slightly_smiling_face:

Misschien is hij gewoon niet zo handig in dat soort dingen en heeft hij niet door dat hij je op deze manier kwetst?
Mijn vriend geeft precies dezelfde reactie tegen mij, maar van zijn moeder hoor ik dan dat als hij moest kiezen tussen een avondje bij een vriend zitten of dat ik er was, dat hij dan meteen mij koos. Alleen laat hij dat totaal niet merken, waardoor ik het verkeerd interpreteer. Ik ben een keer omdat hij zo’n reactie gaf in huilen uitgebarsten, gewoon omdat ik me gekwetst voelde en hij schrok heel erg, maar had het gewoon echt niet door.
Jongens zijn nou eenmaal gewoon bot en onhandig soms, terwijl ze het niet zo bedoelen.
Wel vervelend dat hij zo braaf naar zijn moeder luistert. Denk niet dat je daar veel aan kan veranderen…

Ik geloof ook wel dat mijn vriend ook zo is. Hij heeft het gewoon echt niet door dat hij me hiermee kwetst… En ik denk inderdaad ook niet dat ik er wat aan kan veranderen dat hij zo naar zijn moeder luistert…